Iemand bekend met de Witte Wieven op de Veluwe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Firesolo

Iemand bekend met de Witte Wieven op de Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 09:32

Wij gaan met de stal waarschijnlijk een weekend weg boeken bij de Witte Wieven, daar kun je vrij grote bungalows huren, voor acht maar ook voor 15 personen. Nu wil ik graag weten of dit wat is, iemand ervaring ermee? Ik heb namelijk iemand gesproken die er negatieve ervaringen mee had, en ik wil weten of andere mensen dit ook hebben, dan kunnen we nog iets anders zoeken namelijk. En weet iemand toevallig ook of je daar een paard erbij zou kunnen huren, voor mensen die zonder paard meegaan?

LucasMiller

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:41

Op zich een prachtige locatie met veel buitenrij mogelijkheden. Stallen voldoende en zowel mogelijkheden voor bungalow huur als tenten en dergelijke. Ik heb de voorkeur voor bungalows... Niet de meest luxe zijn daar te vinden, maar voldoende voor een leuk weekend. Alleen als het slecht weer is (regen), zit je daar geisoleerd. Maar de omgeving maakt veel goed. Ik weet echter niet of je daar een paard kunt huren. Maar er zijn in de buurt diverse hippisch centra en/of maneges waar dit wel kan. Op een half uurtje rijden is zelfs een leuke paardenwinkel te vinden (in Hulshorst).

Succes en veel plezier.
L.

mariska75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:20

Wij hebben daar een geweldig weekend gehad met ong. 15 meiden van stal. Inderdaad vrij simpel maar goed te doen en niet te duur vooral. Het geeft echt het ponykampgevoel van vroeger. In Nunspeet kan je ook nog lekker shoppen en er zij heerlijke bossen om te rijden waar je vrij snel in zit, nadat je het spoor bent overgestoken.
Ik heb toen ook een paard gehuurd bij een manege in de buurt, maar dat doe ik nooit meer, wat een zieltjes... Dat wil je niet voor je plezier.

Vickelientje

Re: Iemand bekend met de Witte Wieven op de Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 11:49

Ik heb eind van de zomer een buitenrit gemaakt op die Tinkers. Die zijn supergaaf! Goed verzorgd en een ontzettend gezellig mens, die daar de manege doet
Ik weet alleen niet of je die tinkers mee kunt nemen, zonder dat zij meegaat, vlg mij doet ze dat niet.
Verder zit je echt in een prachtig omgeving midden in het bos.
Heel veel plezier!

@mariska75: heb jij soms een paard gehuurd bij manege Belvedere? Want daar heb ik ook al slechte verhalen over gehoord...helaas.

Trouwens...in Hierden zit ook een ruitersportzaak(je) aan de Zuiderzeestraatweg
Dus shoppen kun je genoeg

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:22

wil ik weleens weten wat jullie daarvan gehoort hebben dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 13:49

VMR --> EA GZ Diensten.

mariska75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 15:58

@Vickelientje
Ja dat klopt, we kregen toen 2 paardjes mee en tijdens het rijden bleek dat ze al veel te veel gedaan hadden op 1 dag, we hebben er de halve rit naast gelopen zo zielig vond ik het. Toen we ze op stal gingen zetten viel het paard gewoon neer van vermoeidheid. Toen ik de eigenaar er op aansprak vonden ze dat we niet zo moesten zeuren en dat het allemaal wel mee viel. Maar in de lange tijd dat ik rij heb ik nog nooit een paard gezien wat zo vermoeid was, waarschijnlijk ook tussendoor te weinig of geen water gehad, heel zielig.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:05

overdrijven is ook een vak. Ik werk op deze manege en er is er nog nooit een bij neer gevallen na een rit. Deze paarden zijn gewent om op sommige dagen meerdere uren te lopen, en dat is alleen op woensdag en zaterdag zondag en maandag zijn ze vrij en di don en vrijdag lopen ze meestal 2 uurtjes per dag. De paarden worden de drukke dagen altijd tussen de ritten door even op stal gezet dat ze kunnnen drinken dus ook dat water te kort zal wel mee vallen.

wil weleens weten wanneer je hier geweest bent eigenlijk

edit: en welke paarden je mee hebt gehad

diewertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 17:48

ben er pas nog geweest maar vond dat spoor waar je over moest een ramp!! Er loopt een ruiterpad langs het spoor waar je overheen moet, het spoor is erg druk er komt elke 5 minuten wel 1 of 2 treinen voorbij. Als mijn paardje die bellen al hoorde werd hij helemaal para dus echt relaxt rijden was het niet. verder was alles perfect

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 23:54

wij gaan bijna nooit het spoor over, de andere kant van het bos is veel mooier, dan ga je door een tunnel onder de snelweg door, of naar de zandverstuiving dan hoef je nergens onderdoor of overheen. als ik met mn lessen of buitenritten begeleiden ga ik zoiezo nooit het spoor over

Vickelientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:54

Breitling schreef:
wil ik weleens weten wat jullie daarvan gehoort hebben dan

Hetzelfde als het verhaal van Mariska75, dat de paarden het erg zwaar hadden. Maar goed, ik heb het dus alleen gehoord...net als nu...verder zelf geen ervaring mee.

Wat betreft de Witte Wieven...en dus de Bonte Wieven, heb ik wel ervaring en dat is dat ik de paarden geweldig vind, ze zien er goed uit en hebben vlg mij een heerlijk leven. En een ontzettend gezellig mens echt leuk.

Wat betreft het spoor, dat vind ik ook altijd doodeng. Het ruiterpad vanaf de Witte Wieven loopt idd ook een stuk langs het spoor, maar je kunt er ook voor kiezen om va de Witte Wieven via een hele rustige weg te gaan...weinig verkeer. Dat is gewoon de toegangsweg tot de camping zeg maar. Dus dan hoef je alleen nog maar even snel het spoor over te steken

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:14

Breitling schreef:
overdrijven is ook een vak. Ik werk op deze manege en er is er nog nooit een bij neer gevallen na een rit. Deze paarden zijn gewent om op sommige dagen meerdere uren te lopen, en dat is alleen op woensdag en zaterdag zondag en maandag zijn ze vrij en di don en vrijdag lopen ze meestal 2 uurtjes per dag. De paarden worden de drukke dagen altijd tussen de ritten door even op stal gezet dat ze kunnnen drinken dus ook dat water te kort zal wel mee vallen.

wil weleens weten wanneer je hier geweest bent eigenlijk

edit: en welke paarden je mee hebt gehad

Hier de andere helft van de gehuurde paardenrit Het was rond 3 september 2002 (ik had pablo namelijk nog niet) Maar het was echt niet leuk hoe die beestjes liepen. Schonkige ruggen etc. Ook ik ben niet bepaald een penny meisje meer te noemen (en mariska75 al helemaal niet) die het zwaar over drijven etc. Die paarden hadden gewoon geen fut om de groep bij te houden. Hoe ze heetten ben ik vergeten, volgens mij hadden we een zwarte en een bruine mee, de zwarte zat ik dacht ik op en die stond in een buitenbox (containerbox geloof ik) Zowiezo ben ik ernstig verwend qua locatie, want waar die manege zit zou ik zelf voor geen goud willen staan met paard Ik bedenk me nu net, volgens mij ging het paard van Mariska (wat typt dat raar) idd meteen na het afzadelen liggen en wilde niet over eind komen, zoiets was het toch?

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:47

zo lang geef ik er nog geen les, maar kom er al wel 12 jaar. En heb nog nooit mee gemaakt dat een paard er bij neer viel na de les of rit, misschien net het jaar geweest dat ik pony loos was en ik er niet meer kwam. Ik doe nu zelf bijna alle lessen en begeleid ook zo goed als alle buitenritten en de paarden bij mij worden allemaal afgewisselt kwa uren lopen dus er is er geen 1 die zo moe is dat die het niet meer bij kan houden. Verder let ik er ook beter op dat de paarden die een gelpad nodig hebben die daadwerkelijk ook onder krijgen en dat was voorheen ook niet het geval. Ik kan in elk geval wel met zeker heid zeggen dat die beestjes op dit moment een goed leven hebben en ik vind onze accomodatie eigenlijk heerlijk om te staan, direct in het bos, we hebben alleen geen weide

Vickelientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:53

Breitling schreef:
zo lang geef ik er nog geen les, maar kom er al wel 12 jaar. En heb nog nooit mee gemaakt dat een paard er bij neer viel na de les of rit, misschien net het jaar geweest dat ik pony loos was en ik er niet meer kwam. Ik doe nu zelf bijna alle lessen en begeleid ook zo goed als alle buitenritten en de paarden bij mij worden allemaal afgewisselt kwa uren lopen dus er is er geen 1 die zo moe is dat die het niet meer bij kan houden. Verder let ik er ook beter op dat de paarden die een gelpad nodig hebben die daadwerkelijk ook onder krijgen en dat was voorheen ook niet het geval. Ik kan in elk geval wel met zeker heid zeggen dat die beestjes op dit moment een goed leven hebben en ik vind onze accomodatie eigenlijk heerlijk om te staan, direct in het bos, we hebben alleen geen weide

Dat is fijn te horen
Ik vind de plek ook prachtig, maar he...ons bos is gewoon mooi, haha

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 22:38

Het is toch die manege aan het spoor? En zowiezo, mijn paard staat elke dag van het jaar op het land (en 's nachts op stal) . Dus combinatie spoor en geen wei is voor mij al absoluut not done En we kunnen natuurlijk die paarden net op een slechte dag hebben getroffen, maar t was voor ons genoeg om daar nooit meer een paard te huren. Nu hoeft dat ook niet meer aangezien ik er zelf 1 heb natuurlijk

Vickelientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 23:07

Ipsilonka schreef:
Het is toch die manege aan het spoor? En zowiezo, mijn paard staat elke dag van het jaar op het land (en 's nachts op stal) . Dus combinatie spoor en geen wei is voor mij al absoluut not done En we kunnen natuurlijk die paarden net op een slechte dag hebben getroffen, maar t was voor ons genoeg om daar nooit meer een paard te huren. Nu hoeft dat ook niet meer aangezien ik er zelf 1 heb natuurlijk

Maar eigenlijk geeft dat verder ook niet nu...ze vroegen nl naar ervaring met de Witte Wieven

mariska75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:07

Voor de paarden (toen) zou ik willen dat het overdreven was. Ik hoop ook van harte dat dat niet vaker voorkomt. En dat jij nu, Breitling, je paardjes beter voor elkaar hebt! Ik huur iig door deze ervaring nooit een paard meer.
Maar op de Witte Wieven hebben we genoten!!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 10:13

Paarden die op zo een bedrijf staan moeten gewoonweg hard werken voor hun biks. Is zo, valt niet op af te dingen.

Jullie zijn in September geweest, aan het einde van het seizoen waarin hun moeten knallen... Niks meer dan logisch dat ze wat moe zijn. In de wintermaanden kunnen deze paarden weer bijtanken. Het zijn gewoon seizoensarbeiders

rosecroft6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:17

Wanneer gaan jullie?
Die van onze stal gaan ook ben benieuwd hoe hun het vinden ik geloof dat hun het grote huis hebben en gaan maar met 8 mensen zijn veel mensen afgevallen waaronder ik ook.
Ik vond het behoorlijk prijzig als ik de prijzen zag.
Ze gaan in het paas weekend.

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 09:07

Ik ben er op ponykamp geweest:) Wel paarden meegenomen.. We zaten in die grote boerderij... Ik vond het daar prachtig buiten! Vooral het zand wat je uit je neus kon peuteren na zo'n rit was eeerg grappig
(is er ondertussen al wat gedaan aan die wc met douche in 1?? hahaha dat was helemaal zwaar irritant )