[gz] stalling rondom amsterdam/purmerend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kylah

[gz] stalling rondom amsterdam/purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 20:16

ik ben opzoek naar een betaalbare stalling in de buurt van amsterdam en of purmerend. wie heeft er tips voor mij?

ik sta nu op een stal met goed bereidbare en verlichtte buitenbak. ik betaal 150 euro per maand. erg belangrijk is dat er een goede bak is. ook moet het enigzins betaalbaar zijn.

weet je wat? laat dan even een berichtje achter

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:25

Waarom wil je weg waar je staat? Klinkt namelijk super En wat zoek je precies?

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 00:18

ik woon in amsterdam en ben elke dag een uur kwijt aan reistijd.
ik zit nu nog op school(afstuderen) maar vanaf oktober wil ik toch wel een baan hebben en zou het lekker zijn als ik iets dichterbij huis de beestjes heb staan. volgend jaar gaat mijn jonkie ook op stal en heb ik het dus erg druk

ik heb niet veel eisen. als er maar een bak is die goed te rijden is. en dat er door de weeks gevoerd wordt. mesten en in weekend voeren kan ik allemaal wel zelf.
een paddock of iets dergelijks zou wel erg mooi zijn. mijn paard houd er niet zo van om de hele dag in zijn box te staan en alleen even naar buiten te mogen om te rijden

weet je iets voor me dan?

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 01:18

Onze stal staat volgens mij vol, maar dat kan natuurlijk veranderen. Dat is aan de Amstel dichtbij de Rai. kosten zijn 225 p/m
In Noord zijn vrij veel stalletjes bij het Vikingpad, volgens mij zijn die ook redelijk goedkoop en je hebt het Twiske om de hoek.

In Osdorp zit er een voor 100e kale huur en Landhoeve in Diemen schijnt ook zoiets te zijn.

Veel goedkoper dan dat heb je ze vrees ik niet..

In welke buurt zoek je?

(geheel offtopic: ik heb ook een Baccaratje! )

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 14:48

225 per maand wordt ook al een beetje veel omdat dat jonge ding dus ook op stal moet. is dat een vaste prijs? of de prijs voor een paard. en wat voor facaliteiten heb je?

die in osdorp en landhoeve ken ik. beide niet echt van onder de indruk. niet veel leuke verhalen gehoord ook. en all in kom je zo op de 200-225 per maand uit als je alles bij hun haalt.

ben ook bang dat er niet veel goedkopers te vinden is. ik woon zelf in zeeburg dus noord is voor mij het makkelijkst.

is jou baccarat ook zo een hittepettit?

bacardi2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:07

hey,

Ik weet wel een aantal stallen rond Amsterdam. Woon zelf ook in Noord en heb mijn pony ook altijd redelkijk dicht bij huis gehad.

Zoals je vroeg tussen Amsterdam en Purmerend:
1. In Den-ILp pensionstal Molenaar. Hier betaal je geloof ik 185.00 Maar ze stal overdag wel altijd buiten in kleine paddocks en de rijbak is altijd droog. Verder kun je schuin over steken naar het Twiske.
2. Als je op marktplaats kijkt onder stalling en je typt twiske in als zoekterm komen er ook nog twee stallen uit in Den-Ilp. Hier kan je dan wat info lezen over de stallen.
3. Langs de Jaagweg tussen Watergang en Ilpendam liggen ook nog twee pensionstallen. De een in een boer met wat stallen en de ander is een wat grotere stal.

Ook weet ik rond Zunderdorp en Br4oek in Waterland nog wel een aantal stalllen. Volgens mij is dit namelijk dichterbij voor jou vanaf zeeburg dan Purmerend.

Als je over deze stallen of de eerder genoemde info wat meer wilt weten kun je me altijd even pb-en. IK heb namelijk op meerde van de hierboven genoemde stallen gestaan of vrienden van mij hebben er met hun paard gestaan (staan er nog).

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 20:32

heb je pb gestuurd!

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:59

Bij ons op stal is een stal vrijgekomen wegens het overlijden van een paard. Is nog steeds een eind weg voor je, maar meldt het toch even. Het is een stal in Noordbeemster, verlichte en altijd berijdbare buitenbak van 20x55m, er wordt gevoerd en gemest, paarden worden zo'n half 8 buiten gezet en rond 16 uur binnen gehaald. Ze staan apart in de paddock, er is een poetsplaats een een losgooi/longeerring. 's Zomers gaan ze naar buiten (van mei - sept.), ze moeten ong. 2 weken dag en nacht buiten blijven (als het mooi weer is) vanwege het schoonspuiten van de stallen, maar voor de rest mogen ze als je dat wilt gewoon 's nachts naar binnen. Voer zit bij de prijs in, net als evt. trailerstalling. De eigenaren zijn erg betrokken, staan altijd voor je klaar en houden je paard erg goed in de gaten. Kosten zijn het hele jaar door 200 euro per maand.

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 19:03

dank je wel voor je reactie.
is sta nu in de west beemster en wil dus wat dichter bij
stal waar ik nu sta is echt een prima stal, waar als het wat dichter bij huis kan is het altijd fijn

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 11:44

iemand anders nog een idee?

loveprince

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:12

assendelft? is ongeveer 15 tot 20 min met de auto
als dat niet te ver is kan ik je info geven

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 12:52

heel graag wat meer informatie!

we zijn gister langs de meeste eerder genoemde stallen gereden, en het viel ons allemaal een beetje tegen.
minder goede voorzieningen dan we nu hebben, te duur, geen plek voor minstens 3 paarden ( was ik nog vergeten te vermelden).

ook hebben we inmiddels interesse in het huren van een stal/loods/schuur waar we de mogelijkheid hebben om onze paarden helemaal zelf te doen. het liefst met mogelijkheid tot maken van iets wat op een bak lijkt.

dus weten jullie weer wat??? laat het me dan weten

loveprince

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:59

nou bij ons kunnen er maar 2 paarden bij

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-06 23:19

dat is erg jammer. het gaat iig om 3 rijpaarden. als hengsten geen bezwaar zijn missschien ook een hengst voor een paar maanden. ik heb ook nog een 2 jarige die binnenkort op stal moet.

in het mooiste geval dus 5 boxen

myraaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 17:06

wij hebben nog stallen vrij in omg. naarden/muiderberg
(ongeveer 15/20 min. rijden vamnaf amsterdam) indien interesse is graag mij een pb sturen. groetjes Myra

kylah

Re: [gz] stalling rondom amsterdam/purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 22:48

heb je pb gestuurd!