Erkende paardentandartsen regio Zuid-Holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sidneey

Erkende paardentandartsen regio Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 23:27

Beste Bokkers.

Mijn paard zijn gebitje moet eens nagekeken worden. Heb alleen geen idee wie ik hiervoor zou moeten contacteren. Ik wil zeker weten dat het geen prutser is en correct te werk gat (ook tegenover paard).

Wie o wie weet een goede paardentandarts(en) die in de regio Zuid-Holland werken.

En wat jullie ervaringen met deze perso(o)n(en) zijn.

Alvast bedankt!

wsundayl

Re: Erkende paardentandartsen regio Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 00:01

Weet helaas even niet zo gauw een goede tandarts, maar veeartsen zijn ook goede paardentandartsen.
Indien je toch een paardentandarts neemt hou dan wel in degaten dat zij een paard geen verdovingsspuit mogen geven. Dit mag alleen een veearts.
Ik heb namelijk zelf een paardentandarts gehad die verder echt goed werk verrrichte maar dus ook deed verdoven. Pas later hoorde ik dat ze dat niet mogen doen.

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 00:05

Ik heb John van Happyhorse. Doet zijn werk erg netjes en neemt rustig de tijd. Info op www.happyhorse.nl

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 00:22

Twinklebel schreef:
Ik heb John van Happyhorse. Doet zijn werk erg netjes en neemt rustig de tijd. Info op www.happyhorse.nl

Wat zijn zijn prijzen? Kan het niet op de site vinden ....

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 11:02

Nakijken is gratis, als hij moet vijlen betaal je vijftig euro.

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 19:54

en rekent hij geen voorrijkosten dan? die je dan moet betalen.

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:00

Twinklebel schreef:

Die heb ik ook, hele vriendelijke man neemt de tijd.

Ik betaalde geen voorrijkosten, hij is ook een keer voor niks gekomen (DA zei bij het enten dat mn pony haken had, dus ik gelijk de tandarts bellen), toen heeft hij dus mijn pony nagekeken, niks aan de hand, en nog een pony van een vriendin van mij.
Hoefde daarvoor helemaal niks te betalen!

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:21

Tuurlijk zijn er ook veeartsen die de tanden van je paard kunnen behandelen. Maar zelf ga je met een gaatje in je kies toch ook niet naar de huisarts.
Paardentandartsen hebben er voor geleerd. Dus ik adviseer een paardentandarts.
Binnenkort moet die van mij ook nagekeken worden en ik laat ook John komen.

Odie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:50

ijsklontje schreef:
Tuurlijk zijn er ook veeartsen die de tanden van je paard kunnen behandelen. Maar zelf ga je met een gaatje in je kies toch ook niet naar de huisarts.
Paardentandartsen hebben er voor geleerd. Dus ik adviseer een paardentandarts.
Binnenkort moet die van mij ook nagekeken worden en ik laat ook John komen.

En een paardentandarts is geen arts, dus het is logisch dat je je veearts die 8 jaar diergeneeskunde heeft gestudeerd in de mond van je paard te werk laat gaan en niet één of andere flierefluiter die toevallig een thuiscursus tanden vijlen heeft gevolgd op zijn vrije zondagmiddag, dan kun je het net zo goed zelf doen.
Iedereen in nederland mag zich paardentandarts noemen, daar zijn geen regels of normen aan verbonden, het is een vrij beroep.
Dus ik raad iedereen aan om gewoon je veearts te laten komen en niet de happyhorse halleluja tandenfee omdat het zon aardige peer is met een goede babbel.

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:53

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:55

Ik moet zeggen dat ik liever die, zoals Odie zegt: "halleluja tandenfee" die alle tijd neemt en mijn paard niet verdooft de tanden van mijn paard laat vijlen met de hand, dan dat ik de veearts laat komen die voordat hij uberhaupt in haar mond heeft gekeken of het echt nodig is er al een spuit injast en vervolgens de electrische vijl er een paar keer indouwt en weer weg is. En vervolgens ook nog een rekening stuurt die twee keer zo hoog is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 22:26

VMR --> EA GZ Diensten.

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:21

is toch raar dat mijn veearts mij naar die "halleluja tandenfee" stuurt. Omdat verstand heeft van zijn vak. Tuurlijk zijn er mensen die hun vak niet verstaan en zich paardentandarts, hoefsmid of zelfs dierenarts noemen, maar ondanks alle branche verenigingen blijf je die gasten houden. En ben je aan gewezen op ervaringen van een ander. Jij hebt goede ervaringen met een veearts die de tanden van je paard deed en ik met de paardentandarts. Ieder het zijne. Maar als ik moet kiezen tussen veearts en paardentandarts (goed aangeschreven) Dan weet ik het wel.

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 01:57

Ieder zijn ding en inderdaad er zijn hele goede paardentandartsen net zo ook als dat er minder goede veeartsen zijn op sommige gebieden.
Alleen al vanuit het oogpunt van aansprakelijkheid kies ik tegenwoordig altijd een veearts. Nou ben ik zelf heel tevreden over mijn veearts die ook echt gewoon de tijd neemt en het wel eerst altijd zonder verdoving probeert.

heralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:51

Hmmm. Idealiter kies je voor een paardentandarts die nauw samenwerkt met de DA. Ik heb een paard staan met flinke rijtechnische problemen (en vreemde eetgewoonten) ondanks dat ze wel net 'gevijld' door een DA (niet bij mij in de buurt).
Die had dus 2 wolfstandjes laten zitten, want veel DA's denken daarbij 'baat het niet dan schaadt het niet...'. Daarnaaast had ze hele scherpe punten op de achterste kiezen, waar toch veel DA's niet bij kunnen komen.

Ik heb hele goede ervaringen met Ger v.d. Burg en nu Jeroen Boot (ex leerling van Ger)... werken heel goed samen met DA, en dat is sowieso noodzakelijk voor de evt. verdoving.
Een wolfstandje haal je er zonder verdoving ook niet uit, die pijn kan jouw paard echt niet relativeren hoor...
Deze tandartsen zitten overigens in West Brabant en komen wellicht ook wel in Numansdorp...

Essalko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:25

Ik heb ook paardentandarts Ger van der Burg uit Bergen op Zoom, tel. 06-54950635. Supertevreden over, kwam voor 2 paarden (waaronder de mijne) bij ons op stal en heeft als gevolg van het goede resultaat de rest van de stal inmiddels ook gedaan.
In het verleden kwam de faculteit (Utrecht), maar die hadden toch niet die specifieke kennis/ervaring (o.a. niet signaleren van een wortel van een jaren eerder verwijderde wolfstand die er nog gewoon in zat waardoor er rijtechnische problemen waren, en nu dus niet meer!).

Hij komt trouwens overal, niet alleen in Brabant!

jufsandra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 21:36

Hoi,
het gebit van mijn paardje is pas nagekeken door iemand van de dierenartsenpraktijk uit vlaardingen. (zelf sta ik nu in strijen.
Ging allemaal heel rustig en gemoedelijk. Voordeel van hun is dat ze ook zelf mogen verdoven als dat nodig is, dan hoef je niet ook nog apart een veearts te laten komen.
succes!!!