kliniek utrecht, jullie ervaringen en kosten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denice

kliniek utrecht, jullie ervaringen en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 19:59

mijn pony gaat volgende week naar de kliniek, waarschijnlijk in utrecht, wegens erge hoest. inmiddels vallen ook haar haren uit. dit heeft ze al een keer eerder gehad, en toen ging het over nadat ze helemaal kaal werd.

wat waren jullie kwijt, en zijn jullie ponys geholpen door de kliniek?

ze gaat sowieso, maar ik ben benieuwd!

groetjes denice

amigootje

Re: kliniek utrecht, jullie ervaringen en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:55

Mijn pony heeft 12 dagen in utrecht gestaan, prima kliniek, vriendelijke mensen, ze worden goed in de gaten gehouden. ect.

Hij heeft daar gestaan voor een operatie, was totaal niet zo heel veel kwijt, viel mij echt mee, 600,- nog wat centjes

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:12

Ik ben er nooit geweest met mijn paard maar had wel eens een keer gebeld met een specifieke vraag over hengstigheidsproblemen. Ze hebben mij 45 minuten te woord gestaan en alles keurig netjes tot in de puntjes uitgelegd. Vond het superservice van hen en uiteraard kostte het me niets

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:28

Wij zijn vorig jaar geweest toen ze kreupel was en een losse wand aan haar hoef had. Ze zijn 5 uur met haar bezig geweest. En hebben 4 foto's gemaakt. Ze is bekapt en er zat ook nog een verdoving bij.
In totaal waren we iets van 175 euro kwijt. Viel reuze mee..

Wij zijn daar super fijn geholpen. Ze leggen alles ook heel duidelijk uit. En omdat we nu weer met haar tobben gaan we er volgende week ook heen...

Succes!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:16

Ik ben niet ze weg vd kliniek in Utrecht... alleen voor koliek en hoest ga ik daar heen, dus wat dat betreft zit je nu wel goed daar. Weet niet meer wat t gekost heeft alleen dat in aangenaam verrast was (niet zo duur dus!). De stallen daar zijn wel echt super; lekker groot en zeer schoon, ook erg fijn voor n hoestend paard. Mijn paard heeft nooit meer last gehad, dus was wel tevreden! Sterkte.

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:39

ik ben er nu 2x geweest met mijn paard, 1x wegens hele erge koliek en 1x vanwege een kreupelheidsonderzoek, liep al bij een andere kliniek maar wilde een andere visie erop. Beide keren ben ik super geholpen, ze heeft beide keren er ook meerdere dagen gestaan. MIjn paard is niet zo heel makkelijk ergens anders maar ze had het daar best naar haar zin. Hele vriendelijke mensen die de tijd nemen. En de kosten vallen echt ontzettend mee !!

ria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:10

Ik kom daar al zo lang ik met paarden bezig ben, 1 van mijn paarden is daar 3 weken geweest, alles is prima verlopen, goede verzorging, je wordt prima op de hoogte gehouden en men houdt ook goed rekening met jou als eigenaar.
Prima kliniek wat mij betreft en zeker de kosten vallen heel erg mee!

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 22:14

nou dat is goed nieuws!

_yvonne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:31

mijn paard is er met spoed heen gebracht met koliek! prima geholpen en hij had het er erg naar zijn zin toen hij weer opgeknapt was, ik kom ook altijd bij hem langskomen en iedereen was even aardig.

brenpasbeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 01:59

utrecht komt nooit meer aan mij paard. door hun heb mijn vorige paard 3jr door gelopen met pijn en hun bleven maar over zijn knie zeiken tewijl het al heeel lang zijn schouders waren. het is dat onse va zij ga is in een vreemde auto kijken hoe die loopt! hij stond op het land met zijn vrienden. nou toen we waren gaan kijken schrokken we ons de takke want hij liep echt mega stok kreupel en toen we savonds naar stal gingen kwam ie gewoon vrolijk naar het hek gedraaft en met een blik in zijn ogen van ja we gaan weer wat doen. nou nee we gingen niks meer doen , ja afschijt nemen om hem ze laatste rust plek tegeven dat was echt het moeilijks want ik ooit heb moeten doen.
terwijl utreccht nou ook gewoon ging luisteren naar de eigenaar, nee jo eerst 2 keer in die knie lopen poedersuiker en bij de derde keer pas verder gaan zoeken met de woorden sorry we hadden eerder hoger op moeten zoeken. en dan na 9dagen tehoren tekrijgen sorry hij komt onder de hoppelose gevallen we kunnen niks meer doen voor hem
en hij had dus al die 3jaren met heel veel pijn gelopen door hun eigenwijsheid .
dus nee voor mij nooit geen utrecht meer

brenpasbeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 02:00

oja dit is al 5jr geleden weet dus niet of het al verbeterd is.

ria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 14:48

Fouten worden overal gemaakt, en een vergissing is ook bij dierenartsen nog steeds menselijk en dus mogelijk.
Je kan niet meer doen dan je best en dat is wat ze daar dan ook allemaal doen.
In mijn geval was juist het omgekeerde het geval, bij mijn paard zocht iedereen het in het achterbeen en toen ik uiteindelijk zelf (buiten de veearts om) een afspraak met Utrecht had gemaakt, was het euvel zeer snel gevonden.
Het waren beide voorbenen en een achterbeen, alleen achter deed geen pijn, voor was zo pijnlijk dat het eigenlijk niet uit te houden was, daarom was hij dus zo "lui".

animals

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:49

mijn pony heeft ander halve maand in utrecht gestaan.
omdat mij pony een onbekende ziekte had... zijn de kosten gestegen, soms schrik je van de prijzen.

verder viel het mij niet tegen... werd goed voor hem gezorgd en netjes bijgehouden. Ik was er iedere dag... dus dat scheelde, maar het was wel een rit van een uur rijden iedere dag naar utrecht.

cicero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:29

NOOOIT meer naar Utrecht.
Mijn paard heeft daar onnodig geleden en is extreem als proefkonijn gebruikt.
Was brood mager toen hij thuis kwam
Daarna naar Emmeloord gegaan en niks meer dan lof.

danifur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:36

cicero schreef:
NOOOIT meer naar Utrecht.
Mijn paard heeft daar onnodig geleden en is extreem als proefkonijn gebruikt.
Was brood mager toen hij thuis kwam
Daarna naar Emmeloord gegaan en niks meer dan lof.

Voor mij ook nooit utrecht.
Mijn ervaringen zijn niet zo best daar.
Ik ga er dus nooit heen!
Ik ga altijd naar Emmeloord en verander dat ook niet meer!
Ik ben daar dik tevreden, ze zijn heel goed en netjes. vriendelijk en t ziet er allemaal goed/mooi uit.
Maar even goed moet iedereen zelf beslissen waar hij/zij heen gaat!
Sterkte!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:45

Gelukkig heb ik die ervaring niet opgedaan in Utrecht en ook stalgenoten die daar met hun paard zijn geweest zijn daar naar behoren geholpen.
Ik vond ze respectvol met ons paard en ons om gaan. Ze overlegden eerst alles met ons voor ze iets deden.

Heb je al een afspraak gemaakt?

AYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:22

Mijn pony staat er op dit moment.
Ik werd daarheen gestuurd omdat mijn hengstje een klophengst is. Eén bal zit in de buikholte. Omdat de operatie gecompliceerd is moest ik naar Utrecht.
Ben benieuwd hoe het zal gaan..