Ik vroeg mij af wie er ervaring heeft bij met acupunctuur bij paarden?
Mijn paardje staat onder behandeling bij Ellen Kral. (is pas 1x geweest)
We moeten aanstaande dinsdag weer naar de kliniek in Roosendaal, om haar nog een keer te laten behandelen voor de problemen die zij heeft. Haar rug zat/zit helemaal vast, en ze was heel erg krom in haar lijf.
Ik hoop dus dat zij het weer goed krijgt zodat ik hopelijk weer met haar kan gaan rijden.
Ik vraag me dus af, wie hier ervaring mee heeft, hoe dat is gegaan, en hoe het afgelopen is.
Oké dat is in ieder geval positief! Alhoewel het denk ik bij elke paard een ander effect geeft, maar volgens mij wel in de meeste gevallen een goed effect. Bedankt voor je reatie, en we wachten het bij mijn paardje af..
Onze paarden zijn meerdere malen behandeld door Ellen. Ze heeft echt super goede dingen gedaan bij de paarden! Die van mij b.v. was super kreupel op rechts. Toen dat weer goed was (hij had zich verstapt) heb ik Ellen mijn paard even na laten kijken. En daarna was hij echt fijner te rijden. Veel losser door zijn lijf. Dat had ik met rijden nooit zo gekregen. Hij had toen namelijk zijn lijf verkeerd belast omdat zijn rechterbeen zo'n pijn deed.
Maar helaas ook negatief over Ellen. Ze zou in augustus (geloof ik, ergens rond die tijd) komen op stal. Toen heeft ze afgebeld en niets meer van zich laten horen. Ook op de telefoontjes van ons reageerde ze niet. En er is echt niets vervelends voorgevallen en hartstikke veel klanten daar. We denken dat ze het gewoon te druk heeft.
Daarna hebben we een osteopaat laten komen en die heeft problemen gevonden bij de paarden die er al lang zaten. Dus ook in de tijd dat Ellen ze deed behandelen. Later vond ik een osteopaat die ook acupunctuur erbij doet. In het vervolg laat ik hem zeker komen, omdat ik zowel met osteopathie en acupuctuur goede resultaten heb behaald. En ik denk dat die twee elkaar mooi aanvullen.
Bij Ellen betaalden wij 75 euro. Bij de osteopaat die hier is gekomen 70 euro En die osteopaat die ook acupunctuur doet vraagt 80-90 euro (ligt eraan hoeveel paarden hij op die lokatie kan doen i.v.m. reiskosten).
Bedankt voor jullie reacties. Morgen gaan we weer naar Ellen, ik hoop dat ze kan voelen of de eerste keer een positief effect heeft gehad, en of ze nog steeds zo los in haar lijf is. Ik kan er namelijk nog weinig van merken omdat ik nog niet mag rijden. Hoop ook dat we daar te horen krijgen dat we weer een klein beetje mogen gaan opbouwen.
Heb er op dit moment wel goede hoop op, en we gaan gewoon alles heel rustig aan doen.