Ervaring met Gijsbert van Marel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hetja

Ervaring met Gijsbert van Marel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 11:38

Joey wordt sindskort door Van Marel behandelt, dmv van lasertherapie wordt er geprobeerd een zenuw weer goed te laten werken, ik weet verders niet veel van deze manier van behandelen af, daarom ben ik erg nieuwsgierig naar andermans ervaringen en heb ik een paar vragen.

Wiens paard/pony wordt ook door hem behandelt?

Wat mankeert het paard?

Wat zijn de resultaten?

Hoe lang zijn jullie bezig?

En wat is het resultaat?

..Wie o wie laat zijn paard ook door hem behandelen..

Zal voor de nieuwsgierigen zelf ook het vragenlijst je invullen.

Joey is in augustus in de sloot beland, heeft er waarschijnlijk een tijd ingelegen en daardoor onderkoelt geraakt wat weer als gevolg had spierbevangen, waarschijnlijk is heeft hij water willen drinken uit de sloot en is met zijn voorbenen weggezakt, waardoor over de kop in de sloot is beland. (er is meteen een dierenarts bij geweest)
We hebben hem de eerste paar dagen goed warm gehouden en zodra hij weer wat beter kon bewegen een aantal uur op een schraal landje gezet. Drie maanden heeft hij niets hoeven doen, behalve buiten staan, daar ben ik begonnen met hem te wandelen, aan de hand en later ook aan de longeerlijn, alleen stappen. Tussen door is Ellen Immink geweest om hem te masseren en zij raadde mij aan om Joey ook te laten galopperen omdat hij zo beter zijn spieren los kan maken, zo gezegd zo gedaan, hij ging beter en beter lopen, in stap en galop, draven was de ene dag beter dan de andere dag en een enkele dag liep hij zuiver. Uiteindelijk ben ik er op gestapt en zijn wel door de polder gaan stappen, maar we bleven hangen op het draven. (nog steeds onder controle bij DA) Uiteindelijk, zes maanden later, besloten om van Marel te laten kijken, die constateerde een zenuw die niet goed werkt en heeft ons gezegd dat er een goede kans is dat hij het kan verhelpen dmv van lader therapie. Inmiddels is Joey twee keer behandelt, met twee weken tussen tijd en komt over drie weken weer, ik mag gewoon met Joey stappen en hij mag natuurlijk veel los, maar naar mijn idee wordt het slechter en slechter. Ergens weet ik wel dat het met zoiets vaak eerst slechter wordt voordat er verbetering in zat, maar we zijn nu al zolang bezig en ik begin me steeds meer dingen in mijn hoofd te halen. Gister zat ik huilend op hem en ben maar afgestapt, ik merk gewoon aan hem dat hij nu echt pijn heeft...

(voorheen had hij dat echt niet, hij zag en eigenlijk nog wel, er goed uit, heeft praatjes voor tien en doet lekker gek zodra hij de kans krijgt, zo was hij altijd al, maar nu lijkt hij wel sip)

Ik trek het niet meer om hem pijn te zien hebben en vraag me nu ook heel erg af of ik wel goed bezig ben, hadden we hier wel aan moeten beginnen, had ik hem niet beter zo kunnen laten, dan maar niet goed kunnen draven, stappen en galopperen kon hij als de beste, maar zelfs stappen ziet er nu slecht uit.

Heeft er iemand hier ervaring met deze behandeling en werd hij bij jullie ook eerst slechter?

Zit nu op mijn werk, maar ga vanmiddag proberen van Marel te spreken, vragen of dit echt wel goed zo gaat.

Sorry voor het lange verhaal..

http://www.simicur.nl/marel.htm

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 12:57

Helemaal niemand?

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:16

Jawel, ik heb wel eens lasertherapie laten doen. Mijn paard had niet echt duidelijke klachten, eigenlijk geen en ik was gewoon op zoek naar een globaal 'iets' in zijn bewegingsapparaat. Lasertherapie leverde geen resultaat. Volgens mevrouw Simicur had mijn paard last van zijn nieren, lever en dikke darm. Die druppels heb ik geprobeerd, maar die leverden ook geen resultaat. Eigenlijk wist ik wel dat hij geen last had, maar het is het proberen waard.

Om even aan te geven hoe de verkooptechniek werkt: ik vroeg aan haar of mijn paard iets in zijn bewegingsapparaat had wat niet goed was. Een of andere wichelroedeloper had namelijk iets gezegd wat ik totaal niet terug kon vinden in beweging en gedrag en zodoende heb ik mevrouw Simicur erbij gehaald om te zien of zij dat 'ding' wel terug vond. Maar ze vond het niet, maar trok wel gelijk de laser en wat druppels om aan mij te verkopen, met dus dat fantasieverhaal van wat hij allemaal mankeerde. Mijn paard was toen 7 en kerngezond, maar ik heb het geprobeerd, want je weet maar nooit en aan skepsis heb je ook zo weinig.

Controlevragen bij de echte veearts bevestigde mijn ervaring, mening en bevindingen. Namelijk dat dat 'ding' niet bestond en dat zijn spijsvertering het prima deed, lever, nieren en darm werken allemaal zoals het hoort.

Conclusie: ze verkopen je graag van alles op basis van een verzonnen diagnose.

Als je je paard echt wilt helpen, vraag dan een echte goede veearts om een degelijk advies en de juiste medicijnen. Dat kost je uiteindelijk hetzelfde, maar levert je een blijer, gezonder paard op.

Sterkte!

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 15:58

Waarom staat dit topic nu in ene bij Eenmaal andermaal? Dacht dat ik het goed geplaatst had, nl. onder Medisch....

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:53

Fronton schreef:
Jawel, ik heb wel eens lasertherapie laten doen. Mijn paard had niet echt duidelijke klachten, eigenlijk geen en ik was gewoon op zoek naar een globaal 'iets' in zijn bewegingsapparaat. Lasertherapie leverde geen resultaat. Volgens mevrouw Simicur had mijn paard last van zijn nieren, lever en dikke darm. Die druppels heb ik geprobeerd, maar die leverden ook geen resultaat. Eigenlijk wist ik wel dat hij geen last had, maar het is het proberen waard.

Om even aan te geven hoe de verkooptechniek werkt: ik vroeg aan haar of mijn paard iets in zijn bewegingsapparaat had wat niet goed was. Een of andere wichelroedeloper had namelijk iets gezegd wat ik totaal niet terug kon vinden in beweging en gedrag en zodoende heb ik mevrouw Simicur erbij gehaald om te zien of zij dat 'ding' wel terug vond. Maar ze vond het niet, maar trok wel gelijk de laser en wat druppels om aan mij te verkopen, met dus dat fantasieverhaal van wat hij allemaal mankeerde. Mijn paard was toen 7 en kerngezond, maar ik heb het geprobeerd, want je weet maar nooit en aan skepsis heb je ook zo weinig.

Controlevragen bij de echte veearts bevestigde mijn ervaring, mening en bevindingen. Namelijk dat dat 'ding' niet bestond en dat zijn spijsvertering het prima deed, lever, nieren en darm werken allemaal zoals het hoort.

Conclusie: ze verkopen je graag van alles op basis van een verzonnen diagnose.

Als je je paard echt wilt helpen, vraag dan een echte goede veearts om een degelijk advies en de juiste medicijnen. Dat kost je uiteindelijk hetzelfde, maar levert je een blijer, gezonder paard op.

Sterkte!

Het is een meneer Simicur
Ik ken Gijsbert al heel lang. Ik heb goede ervaringen gehad met 1 paard. Het paard had 4 DA's versleten en ik wist na 6 jaar dokteren dat ze een stofwisselingsprobleem had, maar het ging maar niet over. Gijsbert heeft na 4 laserbehandelingen en druppels haar weer goed gekregen.

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:55

Bij mijn paard kwam een mevrouw, Margreet huppeldepuppel.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:07

Fronton schreef:
Bij mijn paard kwam een mevrouw, Margreet huppeldepuppel.

Die ken ik niet.

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 17:14

Ik ben juist heel benieuwd naar ervaringen met Gijsbert van Marel, specifiek hem, omdat hij Joey dus behandelt.

Joey begint gelukkig alweer wat beter te lopen en hij begint ook weer mans te worden, goed teken, lijkt mij, ook eet hij alweer als een dijker, ook een teken dat de pijn afneemt.

Joey is nu twee keer behandelt met een tussentijd van 2 weken, de volgende behandeling zit 3 weken tussen..

@PhiaBink, hoe lang duurde de behandeling bij dat paard, ik las 4 laserbehandelingen, maar weet je misschien nog hoeveel tijd er tussen die behandelingen zat?
En werden de klachten in het begin erger?

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:34

Hetja schreef:
Ik ben juist heel benieuwd naar ervaringen met Gijsbert van Marel, specifiek hem, omdat hij Joey dus behandelt.

Joey begint gelukkig alweer wat beter te lopen en hij begint ook weer mans te worden, goed teken, lijkt mij, ook eet hij alweer als een dijker, ook een teken dat de pijn afneemt.

Joey is nu twee keer behandelt met een tussentijd van 2 weken, de volgende behandeling zit 3 weken tussen..

@PhiaBink, hoe lang duurde de behandeling bij dat paard, ik las 4 laserbehandelingen, maar weet je misschien nog hoeveel tijd er tussen die behandelingen zat?
En werden de klachten in het begin erger?

Hij kwam 1 x per week. Het licht er natuurlijk ook aan wat je paard heeft. Bij de ene is het 2 x per week of 1 x per week of om de 2 a 3 weken.
Bij homeopathie zijn de klachten in het begin erger en later zie je het langzaam beter worden.

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 17:42

Thanx voor antwoord!

Dat laatste hoopte ik te horen (in dit geval te lezen)!!!

Ja, nu ik er over nadenk, is natuurlijk logisch, bij Joey moet hij steeds een zenuw prikkelen (die zenuw moet dan 'de rest weer in werking zetten') en zal dus best intensief wezen (en pijnlijk, doordat hij alles wat hij al tijden niet meer gebruikt weer in werking wordt gesteld).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:39

Hetja schreef:
Waarom staat dit topic nu in ene bij Eenmaal andermaal? Dacht dat ik het goed geplaatst had, nl. onder Medisch....

Je zoekt ervaring met een bepaalde persoon, dus hoort het op EA GZ Diensten thuis en niet op Medisch Zie ook sticky bovenaan EA GZ Diensten.

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 12:56

Niet goed gelezen

KelEnLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:32

Hoe gaat het nu met je paard Hetja? Het komt inderdaad vaak voor dat de klachten eerst verergeren. Het is een goed teken dat er in ieder geval iets gebeurt. Het lichaam reageert dus op de behandeling. Ik zou het persoonlijk zorgwekkender vinden als je helemaal geen verschil merkte. Ik ken Gijsbert van der Marel sinds ongeveer 10 jaar. Toenderijd was mijn merrie 4 jaar en aan drie benen kreupel. Ik had het hele reguliere circuit met haar gehad en heb uiteindelijk in Utrecht te horen gekregen dat ze ataxie had,er niks aan te doen was, en dat ze niet geschikt was als rijpaard (afgekeurd dus...) . Ik had me er al helemaal bij neergelegd toen ik op een beurs Gijsbert tegen kwam. Hij heeft het paard nagekeken en kwam met een hele andere diagnose dan Utrecht. Volgens hem had ze korte kniebanden, baarmoederontsteking en zenuwontsteking. Ik was verbijsterd en wilde het niet geloven, maar omdat de reguliere dierenartsen niks voor haar konden doen, en deze man beweerde dat hij haar wel kon helpen wilde ik het in ieder geval geprobeerd hebben. Het is een lange weg geworden uiteindelijk met heel wat druppels, laserbehandelingen, en stroombehandelingen. De dag na de eerste behandeling kon ze amper lopen, ik kreeg haar de stal niet eens uit. Ze heeft deze reactie nog vaker gehad na een behandeling, maar beetje bij beetje knapte ze op. Anderhalf jaar later reed ik wedstrijden met haar. Ze is alleen nog wat stijf in haar bekken maar dat heeft ze altijd gehad en zal zo wel blijven. Door goed gymnastiserend te rijden help ik haar om haar bekken los te laten. Inmiddels ben ik vaak met hem meegeweest om paarden te behandelen, heb met hem op beurzen gestaan en heb ik veel goede ervaringen gezien met zijn druppels. Bij verschillende soorten kwalen. Ik heb veel paarden zien opknappen door zijn behandelingen en medicijnen, en natuurlijk ook paarden gezien waarbij dat niet lukte. Maar als je het serieus wil proberen, moet je het iets langer de tijd geven. Succes met je paard!

Trouwens, die Margreet huppeldepuppel ken ik ook niet, volgens mij werkt ze niet voor Simicur. Misschien gewoon iemand die zijn druppels verkoopt en zelf ook paarden behandeld?

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 14:31

Joey is nu, een aantal weken en drie laserbehandelingen verder, aardig vooruit gegaan, in stap is hij niet meer onregelmatig, sleept niet meer met zijn been en hij is voorwaarts! Ik ben dan ook superblij dat we dit doorgezet hebben, het kan nog lang duren, maar uiteindelijk komen we er wel!
Joey krijgt nu ook weer wat meer spieren, zijn rug begint 'breedt' te worden en hij begint weer echt goed in zijn vel te zitten.
Gisteravond had ik hem aan de longeerlijn, moeten met hem stappen maar meneer wil niet eens meer stappen, die is bezig met alles om zich heen en loopt constant te showen, (niet echt fijn als je daar naast loopt met een arm blessure) maar wel weer een goed teken. Iig ik had hem dus gister aan de longeerlijn, longeerbak ligt naast de paddock en daar stond dus een fris paard in, Joey zette het op een rennen en ging op vier benen in volle galop door de bak, wel wat houterig, maar niet kreupel, later terug naar draf en dat ging ook aardig, hij liep wel op vier benen, maar niet goed, hij zette zijn rechter voorbeen wel neer, maar zo kort mogelijk, wel maakt hij zijn passen nu redelijk af, niet meer zo krap.
Van Marel wil de volgende behandeling nog even afwachten (1 april, geen grap) en mocht er dan geen verbetering zijn wil hij dat we toch foto's laten maken, om eventuele botbreuk uit te sluiten. Maar ik denk zelf en hoop het nog veel harder, dat dat niet het geval is! (van Marel heeft Joey de afgelopen twee weken niet zien lopen, maar is echt duidelijk vooruitgang)

Thanx voor asking!

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 15:05

Verder nog mensen met ervaringen met G. van der Marel?