Wiens paard/pony wordt ook door hem behandelt?
Wat mankeert het paard?
Wat zijn de resultaten?
Hoe lang zijn jullie bezig?
En wat is het resultaat?
..Wie o wie laat zijn paard ook door hem behandelen..
Zal voor de nieuwsgierigen zelf ook het vragenlijst je invullen.
Joey is in augustus in de sloot beland, heeft er waarschijnlijk een tijd ingelegen en daardoor onderkoelt geraakt wat weer als gevolg had spierbevangen, waarschijnlijk is heeft hij water willen drinken uit de sloot en is met zijn voorbenen weggezakt, waardoor over de kop in de sloot is beland. (er is meteen een dierenarts bij geweest)
We hebben hem de eerste paar dagen goed warm gehouden en zodra hij weer wat beter kon bewegen een aantal uur op een schraal landje gezet. Drie maanden heeft hij niets hoeven doen, behalve buiten staan, daar ben ik begonnen met hem te wandelen, aan de hand en later ook aan de longeerlijn, alleen stappen. Tussen door is Ellen Immink geweest om hem te masseren en zij raadde mij aan om Joey ook te laten galopperen omdat hij zo beter zijn spieren los kan maken, zo gezegd zo gedaan, hij ging beter en beter lopen, in stap en galop, draven was de ene dag beter dan de andere dag en een enkele dag liep hij zuiver. Uiteindelijk ben ik er op gestapt en zijn wel door de polder gaan stappen, maar we bleven hangen op het draven. (nog steeds onder controle bij DA) Uiteindelijk, zes maanden later, besloten om van Marel te laten kijken, die constateerde een zenuw die niet goed werkt en heeft ons gezegd dat er een goede kans is dat hij het kan verhelpen dmv van lader therapie. Inmiddels is Joey twee keer behandelt, met twee weken tussen tijd en komt over drie weken weer, ik mag gewoon met Joey stappen en hij mag natuurlijk veel los, maar naar mijn idee wordt het slechter en slechter. Ergens weet ik wel dat het met zoiets vaak eerst slechter wordt voordat er verbetering in zat, maar we zijn nu al zolang bezig en ik begin me steeds meer dingen in mijn hoofd te halen. Gister zat ik huilend op hem en ben maar afgestapt, ik merk gewoon aan hem dat hij nu echt pijn heeft...
(voorheen had hij dat echt niet, hij zag en eigenlijk nog wel, er goed uit, heeft praatjes voor tien en doet lekker gek zodra hij de kans krijgt, zo was hij altijd al, maar nu lijkt hij wel sip)
Ik trek het niet meer om hem pijn te zien hebben en vraag me nu ook heel erg af of ik wel goed bezig ben, hadden we hier wel aan moeten beginnen, had ik hem niet beter zo kunnen laten, dan maar niet goed kunnen draven, stappen en galopperen kon hij als de beste, maar zelfs stappen ziet er nu slecht uit.
Heeft er iemand hier ervaring met deze behandeling en werd hij bij jullie ook eerst slechter?
Zit nu op mijn werk, maar ga vanmiddag proberen van Marel te spreken, vragen of dit echt wel goed zo gaat.
Sorry voor het lange verhaal..

http://www.simicur.nl/marel.htm