(luxere) Pensionstal in Noord-Holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antoinette

(luxere) Pensionstal in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 19:21

Op het moment staan wij op een mooie en luxe pensionstal, maar aangezien ons paard redelijk blessure gevoelig is en wij nu minder wedstrijdgericht trainen lopen wij toch tegen wat beperkingen aan.

Graag willen we ons wat oriënteren. We zijn al redelijk bekend in de omgeving, maar wie weet zijn er nog goede stallen die we niet kennen.

Faciliteiten:
- Binnenbaan(!)/buitenbaan (goede bodems!)
- Longeerkraal/paddock of iets dergelijks zodat het paard gelongeerd kan worden en los kan lopen ook 's winters.
- Ruime en lichte boxen (liefst buitenboxen)
- Weidegang (liefst dat ze erop gezet en afgehaald worden)

Stallingsprijs is bespreekbaar.

We zijn opzoek naar toch een enigzins luxe pensionstal (géén manege!) die niet té druk is en waar mensen staan die serieus met paarden bezig zijn.

Binnenkort willen we al gaan kijken bij Stal Kahmann (Amstelveen) en stal Bouwman (Ouderkerk aan de Amstel).

Richting Amsterdam/Amstelveen/Waterland/Zaandam/Wijdewormer enz.
Dus wie weet er een stal die ongeveer aan deze eisen voldoet. Website zal helemaal super zijn

sjorsie

Re: (luxere) Pensionstal in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:37

Manege Kalverhoek te Wijdewormer
site kan ik niet zo gauw vinden, maar Tel. 075 - 6351171
het is een half western/half dressuur stal met 2 binnenbakken
20*40 en 25*55 en een heel grote buitenbak (dus je kan altijd ergens rijden)

verder zijn de stallen van 3*3 tot 4.5*4.5 en er is een rijvereniging die 16 keer per jaar wedstrijden organiseerd Rossinant, verder kun je als pensionner priveles krijgen van oa een Deurne instructrice die zelf PSG rijd en er zijn ook pension groepslessen dressuur en op zaterdag springen
Er is een stapmolen, solarium, wasplaats, longeercirkel en paddocks
Weiland helaas niet, maar veel mensen hier zetten ze een maandje in de zomer bij een boertje aan het eind van de straat.

de prijs is vanaf 270 euro, ze krijgen dan 1 keer hooi, 3 keer biks en worden opgestrooid en uitgemest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:04

Kijk eens op www.paardensport.nu.
Daar staan aardig wat pensionstallingen op hier in de omgeving!
Succes met zoeken!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 20:33

@ sjorsie: Manege Kalverhoek ken ik maar al te goed, heb er iets van 5 jaar gestaan met mijn paard. Helaas voldoet deze absoluut niet aan onze eisen.
De stallen waren inderdaad erg mooi en ruim.
Maar de bodems absoluut niet goed, geen weiland en een manege.

Ben eigenlijk wel benieuwd wie die instructrice is Toch niet Bianca?

Evengoed bedankt

@ NienkeKara: die link zocht ik...was er ooit langs gekomen, dank je!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:11

Antoinette schreef:
@ sjorsie: Manege Kalverhoek ken ik maar al te goed, heb er iets van 5 jaar gestaan met mijn paard. Helaas voldoet deze absoluut niet aan onze eisen.
De stallen waren inderdaad erg mooi en ruim.
Maar de bodems absoluut niet goed, geen weiland en een manege.
Ben eigenlijk wel benieuwd wie die instructrice is Toch niet Bianca?
Evengoed bedankt

Je hebt er 5 jaar gestaan, hoe heette je paard toen misschien ken ik je wel? Over de bodems: 2 jaar geleden is er een nieuwe bodem ingelegd in de grote binnenbak, geen weiland is inderdaad jammer, vind ik zelf ook en ja Bianca geeft hier les aan de pensionners, ikzelf heb ook les van haar.
Ja als je geen manege zoekt kan je het ook bij Marijnissen vragen, hun nummer weet ik niet, dat zou je moeten opzoeken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:02

Astje !

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 22:07

sjorsie schreef:
Je hebt er 5 jaar gestaan, hoe heette je paard toen misschien ken ik je wel? Over de bodems: 2 jaar geleden is er een nieuwe bodem ingelegd in de grote binnenbak, geen weiland is inderdaad jammer, vind ik zelf ook en ja Bianca geeft hier les aan de pensionners, ikzelf heb ook les van haar.
Ja als je geen manege zoekt kan je het ook bij Marijnissen vragen, hun nummer weet ik niet, dat zou je moeten opzoeken.

Mijn paard heet Magic, zie ook profiel voor foto's. Ondertussen zijn we al een jaar of 4 weg daar hoor...

Marijnissen ken ik ook. Mooie stal, zeker weten! Alleen is hij (naar mijn weten) erg wedstrijd gericht en dat zit er voor ons niet meer in.
Daarnaast (ook van horen zeggen) ben je verplicht van hem les te nemen en als je op vakantie gaat mag er niemand anders op dan hij. En sorry dat is niet zo mijn ding.
Maar ik weet niet of dat allemaal 100% waar is...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:40

en taams? die voldoet wel aan je eisen dacht ik zo...
(p.s. ik wacht op iets betere omstandigheden (weer/terrein) en dan neem ik contact met je op)

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:52

Hey Antoinette, Bij ons zijn ze een binnenbak aan het bouwen! Is van het voorjaar klaar.
Je hebt de stal gezien.
Zomers kunnen de paarden dag en nacht het land op. Inmiddels zijn er 7 nieuwe paddocks bij zodat de paarden in de winter ook 3 uurtjes per dag buiten kunnen spelen.

ria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:05

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:57

Citaat:
Mijn paard heet Magic, zie ook profiel voor foto's. Ondertussen zijn we al een jaar of 4 weg daar hoor...
Marijnissen ken ik ook. Mooie stal, zeker weten! Alleen is hij (naar mijn weten) erg wedstrijd gericht en dat zit er voor ons niet meer in.
Daarnaast (ook van horen zeggen) ben je verplicht van hem les te nemen en als je op vakantie gaat mag er niemand anders op dan hij. En sorry dat is niet zo mijn ding.
Maar ik weet niet of dat allemaal 100% waar is...

De naam Magic zegt me vaag iets, ik reed toen zelf bij de Delft, na van Dungen had ik niet zo'n trek meer, nu is de sfeer veel leuker en daarom ben ik terug.
Wat betreft Marijnissen heb je gelijk, ik ken daar ook wat mensen en die moeten'' minimaal 1 keer per week bij hem lessen en bijrijders zijn inderdaad niet toegestaan en wat ikzelf vreemd vond we moesten het aanvragen als we wilden komen kijken naar de les van een kennisje van me, wat toch wel erg vreemd is, ik ben immers geen giebelende tiener Wat je ook nog kunt proberen is pensionstal Zuidereind in Oostzaan, dit is niet zo'n grote stal, maar wel met alle luxe.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 23:12

naadje24 schreef:
en taams? die voldoet wel aan je eisen dacht ik zo...
(p.s. ik wacht op iets betere omstandigheden (weer/terrein) en dan neem ik contact met je op)

Een paar jaar terug zijn we bij Taams wezen kijken, het is inderdaad een luxere stal met alle faciliteiten, maar alleen zo druk

Lusitano schreef:
Hey Antoinette, Bij ons zijn ze een binnenbak aan het bouwen! Is van het voorjaar klaar.
Je hebt de stal gezien.
Zomers kunnen de paarden dag en nacht het land op. Inmiddels zijn er 7 nieuwe paddocks bij zodat de paarden in de winter ook 3 uurtjes per dag buiten kunnen spelen.

Okee, ik moet eerlijk bekennen niet heel erg op de stal gelet te hebben (daar had ik het te koud voor ). Bak en longeercirkel zagen er goed uit! Laat me anders weten wanneer de binnenbak staat, dan wil ik zeker nog eens een kijkje komen nemen.

ria schreef:
Misschien is
deze stal
iets voor je!!

Hier ben ik ook al eens geweest, eigenlijk hetzelfde als Taams...alle luxe waar ik om vroeg, alleen deze stal is nóg drukker. En noem me overdreven, maar ik heb niet het geval dat mijn paard daar haar rust kan vinden

sjorsie schreef:
De naam Magic zegt me vaag iets, ik reed toen zelf bij de Delft, na van Dungen had ik niet zo'n trek meer, nu is de sfeer veel leuker en daarom ben ik terug.

van Dungen ken ik niet...wij kwamen aan toen Patrick en Rena net weggingen (wisten wij ook niet ) we hebben toen met de 3 eigenaren echt een toptijd gehad, maar jammer genoeg ging het over met ze door persoonlijke omstandigheden.
Het was best even slikken toen er weer een western-eigenaar in kwam, maar dat ging eigenlijk best goed!
Helaas begon de kwaliteit van de verzorging en ruimte bij rijden de wensen over te laten en voordat de irritaties té groot werden zijn we weggegaan.

Citaat:
Wat betreft Marijnissen heb je gelijk, ik ken daar ook wat mensen en die moeten'' minimaal 1 keer per week bij hem lessen en bijrijders zijn inderdaad niet toegestaan en wat ikzelf vreemd vond we moesten het aanvragen als we wilden komen kijken naar de les van een kennisje van me, wat toch wel erg vreemd is, ik ben immers geen giebelende tiener

Dit zijn dus precies de verhalen die ik ken. Niets mis mee, maar niet passend voor mijn paard. Het lijkt mij een vrij fanatieke stal en dat gaat gewoon niet meer.

Citaat:
Wat je ook nog kunt proberen is pensionstal Zuidereind in Oostzaan, dit is niet zo'n grote stal, maar wel met alle luxe.

In Oostzaan ken ik er 2; Taams en Das?

Echt iedereen bedacht voor het meedenken. Het is absoluut niet zo dat ik stallen afkeur, maar ik ben nu eenmaal opzoek naar het allerbeste

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:14

Ik ben de afgelopen 2 maanden 2x bij Marijnissen bij een les komen kijken en ik hoefde dat niet aan te vragen hoor. Ook degene die les had heeft dat niet aangevraagd, de tweede keer zaten we er notabene met z'n vieren...

sjorsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 07:47

sphinxie schreef:
Ik ben de afgelopen 2 maanden 2x bij Marijnissen bij een les komen kijken en ik hoefde dat niet aan te vragen hoor. Ook degene die les had heeft dat niet aangevraagd, de tweede keer zaten we er notabene met z'n vieren...

dan heb je denk ik geluk gehad, toen mijn kennisje zei dat ik en een andere vriendin een keer wilde komen kijken, begon hij van dat hij dat wel moest weten van te voren en dat we met niet meer als 2 personen mochten zijn, misschien hadden jullie dat niet omdat jullie er gewoon in een keer waren en zegt ie dan maar niets, misschien doe ik dat volgende keer ookwel

aprillicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:21

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:34

Stal Arends
www.stalarends.nl

- Overdekte molen
- Weidegang
- 2 longeersingels
- 2 paddocks
- buitenbak
- binnenbak
- wasplaats
- Solarium

Antoinette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 20:19

Pregini schreef:
http://www.stal-amstelhoeve.nl Ouderkerk a/d Amstel

Ben ik ook al eens geweest, mooie stal en incl. alle facliteiten, maar helaas naar mijn smaak té groot/druk.

Tillie_ schreef:

Ik heb even de website bekeken en zag er goed uit inderdaad! Maar daarnaast heb ik even gekeken hoe het zit met de reistijd en het is eigenlijk wel erg ver weg

Heeft er trouwens iemand ervaring met stal Bouwman in Ouderkerk a/d Amstel?

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:49

In Wijdewormer (volgens mij oude locatie van Constant) komt een nieuwe stoeterij/pensionstal. Stal Eureka (www.stoeterij-eureka.nl) .

Misschien is dat iets voor jou? Ik ken de stal niet (ben zelf ook op zoek...vandaar ).

Succes en groetjes.

Forcalquier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:13

Waarom kijk je niet of je iets in assendelft kunt vinden, zover ik weet zijn daar genoeg pensionstallen.En ja over het fijt dat je het allerbeste wil, dat wil toch iedereen voor zijn paard.Maar wat nu eenmaal zo is:luxe stallen met goede faceliteiten zijn over het algemeen altijd vrij druk.Probeer anders iets minder luxe maar wel meer rust.
Ik weet er een paar in assendelft: stal Knap, Danielle Keur(weet niet of zij nog boxen vrij heeft)en verder ben ik ook niet zo op de hoogte.Aangezien je in a'dam woont waarom kijk je niet naar een stal in de buurt van het A'damse bos, ben laatst eens daar geweest maar daar zitten vrij veel stallen.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 14:48

lkaw schreef:
In Wijdewormer (volgens mij oude locatie van Constant) komt een nieuwe stoeterij/pensionstal. Stal Eureka (www.stoeterij-eureka.nl) .

Misschien is dat iets voor jou? Ik ken de stal niet (ben zelf ook op zoek...vandaar ).

Succes en groetjes.

Hier gaan we volgende week een kijkje nemen Hebben de mensen toevallig van het weekend gesproken.
Weet niet of dit het gaat worden hoor, alles bij elkaar komen we op een stalling van 400,- euro en dan moet je zelf mesten, geen gebruik van de molen, ja zij zetten je paard er 3x per week in. Ik hou dat liever zelf in de hand. Maar we gaan wel even kijken.

wendyashley schreef:
Waarom kijk je niet of je iets in assendelft kunt vinden, zover ik weet zijn daar genoeg pensionstallen.En ja over het fijt dat je het allerbeste wil, dat wil toch iedereen voor zijn paard.Maar wat nu eenmaal zo is:luxe stallen met goede faceliteiten zijn over het algemeen altijd vrij druk.Probeer anders iets minder luxe maar wel meer rust.
Ik weet er een paar in assendelft: stal Knap, Danielle Keur(weet niet of zij nog boxen vrij heeft)en verder ben ik ook niet zo op de hoogte.Aangezien je in a'dam woont waarom kijk je niet naar een stal in de buurt van het A'damse bos, ben laatst eens daar geweest maar daar zitten vrij veel stallen.

In Assendelft heb ik wel al rondgekeken, sta nu namelijk bij Stal Knap
Danielle Keur wil ik absoluut niet heen.

Het probleem is niet dat er niet genoeg stallen zijn, die zijn er inderdaad wel. Het probleem is dat er niet genoeg stallen zijn waar ik naar zoek. Ik weet dat het geen makkelijke opgave is, maar daarom vroeg ik of er hier nog mensen zijn die stallen kennen die ik toevallig niet ken...en ik sta nog op een stal..hoef niet 1,2,3 weg

Forcalquier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:47

Weet jij dan toevallig nog een (kleine) pensionstal voor mij, ik zoek een stal met buitenbak, evt paddock en weidegang voor een friese hengst niet al te duur want ik heb ook nog mijn eigen stal met 3 paarden maar heb helaas geen box vrij.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 18:50

Misschien dat de stal die Lusitano hier in dit topic aangeeft wat voor je is?
Zij staat daar ook met haar hengst.

Verder heb je in Assendelft nog Wilmartho (ik dacht 205,- euro per maand), zelf uitmesten. Vlak voor Wilmartho zit ook nog een (kleinere) stal. En dan heb je ook nog een stal bij Westzaan.
Voor meer informatie over deze stallen zou je misschie Kiara hier op bokt kunnen PBén. Zover ik weet kent zij deze stallen wel redelijk goed

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:18

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 11:37

Ik verzorg op deze stal. Alleen geen binnenbak, wel buitenbak die altijd te berijden is:

In Heerhugowaard hebben wij een luxe privestal.
Voor de gezelligheid hebben we een aantal boxen voor pensionstalling beschikbaar.

De stallen (3,5 x 3,5 mtr) zijn voorzien van automatische drinkbakken, wasplaats, professionele verlichte Agterberg buitenbak van 20 x 40. De paarden staan bij ons op vlasvezel en krijgen 2 x per dag voer van Cavalor en kuilgras/hooi.
De stallen en het erf zijn voorzien van camerabewaking.

In het seizoen is er ruime weidegang en in de winter is er een paddock beschikbaar.

Prijs excl. buitenzetten en uitmesten is € 200,- per maand;
All inclusive is € 295,- per maand.

S.v.p. alleen serieuze reacties.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=KDJ7KJM7
http://www.mijnalbum.nl/Foto=JJW8YUUK
Zo heb je een beetje een idee van de boxen.

Als je meer wilt weten, pb .

Arnyek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:06

En zijn jullie er al uit?