GZ: Stalling in Breda

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

GZ: Stalling in Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 01:52

Ik ben op zoek naar stalling in Breda, vanaf ongeveer september dit jaar.

Ik ben op zoek naar:
- Een stal met naar voorkeur mensen die iets van IJslanders afweten, maar in ieder geval mensen die veel van paarden afweten. (zodat ze het kunnen herkennen als er iets mis is bijvoorbeeld)
- Een stal waar Röskur, mijn IJslander, geen stal hoeft te hebben, maar wel een weitje met schuilstal...! (eventueel een paddock voor 's nachts, maar iig altijd buiten en met toegang tot schuilstal.)
- Een stal waar hij elke dag het gewenste voer krijgt, en er elke dag ook even gekeken wordt bij hem. (1 x daags voer en 's winters hooi natuurlijk.) Zodat ik niet elke dag zelf hoef langs te komen. (ivm studie zal ik dat niet elke dag redden...)
- Een stal met een bos of landweggetjes (wel lange connecties, dus niet waar je binnen een half uurtje bent uitgereden...!) dichtbij, op HOOGUIT half uur stappen maar liever nog dichterbij natuurlijk.

Het liefste met een (kleine, maar wel normaal in te rijden) bak, mag buitenbak zijn, zolang er maar ergens is voor grondwerk en in een bak rijden en dergelijke. Verder geen vereiste faciliteiten, hoewel afspuiten in de zomer wel fijn zou zijn, + een plek waar ik mijn zadel + spullen kan neerhangen. (en een WC zou op zich ook fijn zijn .)

Het liefste voor een voordelig prijsje, maar we hoeven dus ook geen super-faciliteiten te hebben, alleen bovengenoemde. Meer mag, maar niet als daardoor de stallingsprijs heel duur wordt.

Weet je iets? Stuur gerust een pb en misschien help je me er wel erg mee!

Natascha

Re: GZ: Stalling in Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:58

Moet het perse in Breda zelf zijn? Bij ons in de omgeving (Chaam/Strijbeek) zijn veel stalletjes en niet zo duur ook. Bij ons op stal is ook een plekje vrij maar niet iets met schuilstal. Wel hele jaar door weidegang en een prachtige uitrijomgeving.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:09

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 23:36

De school waar ik heenga zit aan de beukenlaan, dat is ongeveer zuid-oostelijk in Breda. Dus als het daar ergens in de buurt zit is het ook niet erg, op routenet had ik al gezien dat Prinsenbeek aan de andere kant ligt dus misschien een beetje ver is. Maar er is bv. ten zuiden ook een bos. (ik weet ook niet of het adres in prinsenbeek met een bos was? )

Chaam is wel erg ver weg , omdat ik een weekend-OV zal hebben en verder alleen een fietsje heb ik het liefste wel iets zo dicht mogelijk bij Breda.

Veel dank voor jullie suggesties!

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:45

bij mij op stal in chaam is ook nog plaats vrij. Pm maar voor meer info.

@ Natascha waar sta jij met je paard???

juline

Re: GZ: Stalling in Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:05

hehe eindelijk komt er weer een ijslander richting breda.
ik weet een klein schalige ijslander stal in teteringen op een kwartiertje stappen van het bos af enige nadeel is je moet een drukke weg oversteken. verder heb je om de hoek polders waar je lekker kan uitwaaien.

de stal zelf heeft een mooie buitenbak verschillende stukjes weiland en een inloop stal. electiciteit en stromend water aanwezig. ik geloof dat ze het voor 100 euro verhuurd maar dan wel zonder voer dacht ik hoor maar wel met hooi.
heb zelf een jaar of 4 geleden een tijdje voor haar paarden gezorgd.

als je wilt zou ik haar telefoonnummer op kunnen zoeken als ik het nog ergens heb liggen maar het adres heb ik zowiezo.

pb me dan maar als het je wat lijkt want vanaf zuid is het wel een eind weg.
er stopt een bus een kleine 10 min lopen van de stal af.