Stage paardenhouderij zonder zware werkzaamheden omg EDE

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Stage paardenhouderij zonder zware werkzaamheden omg EDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 21:47

Ik ben nu bezig met het eerste jaar paardenhouderij op het groenhorst college in Barneveld.
Helaas moest ik bij mijn oude stage adres stoppen omdat het te zwaar voor mij was i.v.m. gezondheidsproblemen.

Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe stage plek, waar ik lichtere werkzaamheden kan verrichten, een aantal stallen uitmesten gaat wel lukken, maar niet de gehele dag door.

Bij een ruiterzaak of dierenspeciaalzaak (mits met paarden/ruiter artikelen) mag ik ook stage lopen.

Heeft iemand nog enige suggesties?

Het liefst in de omgeving van Ede/Barneveld (Gelderland), mag ook wat verder weg zijn.
Laatst bijgewerkt door Siempie op 07-02-06 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker gemaakt.

liezzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:50

MR stables stroe. africhtingstal.
NCPG manege Arnhem manege voor gehanidicapten
ik heb ook barneveld gedaan, hoe komt het dat het te zwaar is? mocht je alleen de zware klussen doen?

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:00

Bij de NCPG-manege heb ik al gelopen, was zeker een goede optie geweest.
Ik heb iets aan mn gewrichten (nog niet vast gesteld wat), waardoor ik wanneer ik veel moet uitmesten e.d. ik veel pijn krijg en na een half dagje al helemaal total loss ben.

Is er een website van MR stables stroe?

melody2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:53

Is het dan wel verstandig om met deze opleiding door te gaan. Aangezien je in het eerste jaar zit is het misschien verstandig om naar een andere opleiding / richting te kijken. Als je er je werk van wilt maken, zal het alleen maar zwaarder worden.

Lorr_

Re: Stage paardenhouderij zonder zware werkzaamheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:14

Ik heb de opleiding ook in barneveld gedaan, en werkte 1st op een manege, en toen op een dressuurstal, mar 9 van de 10 moeten stoppen, of kunnen het niet volhouden omdat het te zwaar is, ik moest ook stoppen omdat mn rugwervels verschoven zijn, om het op zn hollands te zeggen, mijn rug is dus verpest, en kan dus nooit meer zwaar werk doen, niet met kinderen e.d..
therapie enzo heb ik allemaal al gehad, niets hielp..
je hoeft het niet te geloven, maar het is echt zo, vriendin van mij haar rug is ook verpest, ze kreeg ook hele ingewikkelde zwangerschap i.v.m der rug, ook in de paarden gewerkt..

Ik kan alleen zeggen, pas op, als het te zwaar wordt, of je krijgt klachten of spierpijn, stop meteen, voor het te laat is

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:17

Ik heb dezelfde opleiding gedaan. Maar ik ben ook moeten stoppen vanwege medische (longaandoening) redenen.. Ik zou niet weten waar je stage kan lopen zonder zware werkzaamheden te moeten doen.
Let wel op dat dit je eerste jaar is en het dus steeds zwaarder word. Ik heb het geluk dat ik nu wle een diploma krijg. Dan heb ik niet bijna 3 jaar voor niks op school gezeten..

Indd.. Goed oppassen, want je werkt jezelf alleen maar de vernieling is als je niet uitkijkt..
Hopen dat je wat vind!

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 23:21

Ik wil niet midden in mijn jaar stoppen, dit heb ik met mijn vorige opleiding ook gedaan en heb daar ongelofelijk spijt van gekregen.
Wanneer ik dit jaar af maak heb ik in ieder geval een aantal certificaten en dat is waar mij het om gaat.

0oSannuho0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:27

Ik doe ook de opleiding paardenhouderij maar dan in Breda . het is soms idd best zwaar. En pas op dat je je zelf niet in de vernieling helpt..daar heb je niks aan.

Ik heb vorig jaar stage gelopen bij Tinkerhoeve "De Bonte Parels" in Zenderen, vlak bij Hengelo, wel iets verder weg voor je maar wel een hele leuke stageplaats en je hoeft er niet zo zwaar werk te doen. En daarbij zijn het ook nog hele leuke mensen. Misschien wel iets voor jou!

succes verder met een stageplaats zoeken.

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 23:30

Waar ligt Hengelo

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:30

sronnie schreef:
Ik wil niet midden in mijn jaar stoppen, dit heb ik met mijn vorige opleiding ook gedaan en heb daar ongelofelijk spijt van gekregen.
Wanneer ik dit jaar af maak heb ik in ieder geval een aantal certificaten en dat is waar mij het om gaat.

Kan je dan niet op school regelen dat je alleen je theorievakken afmaakt. Ik heb dat dus wel gedaan en bij mij kon het. Ik heb nu wel een diploma

Wij hadden PIMC onderwijs waar je een eigen bedrijf in runt en dat was heel zwaar.. We deden oa beveiliging van concoursen, maar dat hield ik gewoon niet vol. Veel aanvallen, benauwd, moe, flauwvallen. Stage hou ik makkelijk vol. Ik hoef er niet veel te doen. Jammer genoeg is dat iets te ver voor jou

Maar ik zou eens een gesprek aangaan met je mentor oid en dan praten wat de mogelijkheden zijn. In de paarden moet je overal hard werken

Nogmaals succes!

0oSannuho0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:32

sronnie schreef:
Waar ligt Hengelo

vlak bij almelo..in overijsel geloof ik..

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:47

Hay. Toevallig las ik je oproep hier op bokt.Ikzelf ben al bijna mijn hele leven met paarden bezig en geloof mij,als je werk in de paardensport zoekt en je lichaam kan het niet aan ,kun je beter stoppen met de opleiding die je nu doet.Misschien kun je beter de orun opleiding gaan doen.Dan leer je lesgeven.Je moet wel een eigen paard meenemen,en L met een winstpunt zijn voor het eerste jaar.Het is een leuke opleiding.Hier op stal hebben een paar het gedaan.Dit is in elk geval veel minder zwaar als stalhulp,waar je toch elke dag weer zal moeten uitmesten en met zware kruiwagens moet lopen.Er is ook best wel veel vraag naar mensen die de orun hebben gedaan.

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 23:54

Ik ben bezig met een paard regelen (bijna rond) voor de orun cursus, ik wist dat het zwaar was, maar de dokter had verzekerd dat het best kon met mijn gewrichten.
Helaas is nu het tegendeel bewezen.

Weet iemand toevallig of de orun cursus ook gezien wordt als een volledige opleiding in de ogen van het ministerie e.d.? Dit i.v.m. studie financiering. (Heb hiernaar gezocht maar kan het nergens vinden)

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:27

ik denk het niet, omdat ik maar 1 avond ik de week naar school gaat. Daarnaast is het ook meer een cursus dan een opleiding

Lorr_

Re: Stage paardenhouderij zonder zware werkzaamheden omg EDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:51

Ik zou stoppen, wat is belangrijker je gezondheid of een opleiding? tuurlijk is het jammer, ik vond het ook erg jammer, maar mn rug heb ik nog mn hele leven nodig, dus vind mn gezondheid belangrijker dan mn opleiding, denk goed na je bent nog jong.. je rug is belangrijk!

JudithC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:04

Op welke dag moet je stage lopen? In Elst (bij Veenendaal)is een hele leuke stal. Stal Bolderman. Het is daar heel gezellig en je hoeft maar enkele stallen uit te mesten (op je eigen tempo) en verder is het allemaal vrij licht werk wat je moet daar moet doen. Voor een telefoonnummer moet je me maar PB-en.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:59

sronnie schreef:
Ik ben bezig met een paard regelen (bijna rond) voor de orun cursus, ik wist dat het zwaar was, maar de dokter had verzekerd dat het best kon met mijn gewrichten.
Helaas is nu het tegendeel bewezen.

Weet iemand toevallig of de orun cursus ook gezien wordt als een volledige opleiding in de ogen van het ministerie e.d.? Dit i.v.m. studie financiering. (Heb hiernaar gezocht maar kan het nergens vinden)

Je kan misschien Kelly_Ann even PB-en hier op bokt.. Zij doet op dit moment de Orun.. Misschien kan zij je wat verder helpen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:32

Hmm ik heb ook op het groenhorst in barneveld gezeten, ik deed de bbl dus 1 dag school en de rest in de praktijk leren op ene bedrijf. Ik moest helaas stoppen hiermee op dokters advies vanwege ernstige rug problemen.
Ik heb op de dragonder in Veenendaal gelopen wat overigens niets aan is. Kleine stal en je moet meer schoonmaken in de kantine en de wc dan dat je met de paarden bezig bent. + dat je er niets leert.

Daarna werkte ik in Maarn op ruitersport centrum Maarn. Daar leerde ik ontzettend veel maar hadden ze wel veel stallen die 1 keer per week gemest werden en verder opstrooien in de week. Daar was je een paar uurtjes in de ochtend mee bezig en verder werkte je daar met de paarden zelf.
Misschien dat je daar kan informeren??
Ik hoop dat je het volhoud met je gezonheid, voor mij was het niet weggelegd + dat ik ook nog vond dat ik te weinig tijd voor me eigen paarden had en het bar slecht verdiende waar ik mijn paarden onmogelijk van kon onderhouden + mijzelf.
Ik hoop dat het met jou wel gaat lukken

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 22:35

Allemaal bedankt voor de reacties, ik ben nu bezig met een ruitersportzaak in Veenendaal en hoop dat iets wordt.
En anders even verder zoeken en aantal tips van jullie volgen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:43

't peerdewinkeltje????

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 22:48

Klopt, nu maar hopen dat het wat wordt, ze belt me morgen terug.