Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Waren het echt friezen ?? Ik hoorde vandaag weer wat anders namelijk.. Waren dit met zekerheid de paarden van van Haaster ? of gaat het hier om andere dieren ?
Citaat:Zo was ik weer! Ben bij Manege Noot geweest en bij Stal van Haaster! Daar was dus niets. Ik heb ook rondgereden en gekeken tussen alle loslopende paardjes in het land. daar ook niets opgemerkt!!
Ik ga het lijstje even nalopen wat op de vorige pagina staat!!
Citaat:Irene is een leuke, mooie merie van 12 jaar, 1.69 m hoog, lekker voorwaarts niet gemeen maar ook niet echt voor de echte beginner geschikt, erg lief en rustig in de omgang, vind het niet leuk om helemaal op stal te staan, is erg braaf met andere paarden en kinderen en langs de weg.Is onderling M1 dressuur en M springen, heeft altijd bij de fokker gestaan en daar ook drie veulens gehad.
Ze heeft zwakkere achterbenen maar heeft hier absoluut geen last van.
Klinisch is ze 100% goed.
Moet zo snel mogelijk weg daarom lage prijs!
Paard kan niet op proef!
Citaat:wat ik nog vergeten was, zelf wordt hij vaak opgelicht met het aankopen van goede paarden (in goede trouw)en dat blijken niet altijd even goede paarden te zijn.
Citaat:Paarden mogen gekeurd worden en op proef, inruil is eventueel mogelijk!
Anneke schreef:Normaal gesproken kun je wél een paard op proef krijgen, daar doet hij niet moeilijk over. Hij heeft daar ook een contract voor, zodat je zaken op papier hebt staan
Odessa1 schreef:Bedankt allemaal voor de reakties! We gaan er inderdaad maar niet eens naartoe om te kijken. Het is voor ons zo´n eind rijden en om dan alleen maar voor een teleurstelling te komen te staan....
We zitten te twijfelen of we een paard zoeken in de goedkopere prijsklasse wat alleen recreatiepaard zou zijn voor in de verenigingles en voor buitenritten of een paard dat wat meer kan en waar ik ev. ook wedstrijden mee zou kunnen rijden. Het moet iig een groot paard (vanaf 1.70m) mét ervaring zijn.
De twijfel zit ´m in of het te combineren is als ik wedstrijden zou rijden terwijl mijn partner echt alleen recreatief rijdt (ongeveer drie á vier x per week). Ik schat zelf in dat het op qua dressuur te combineren is tot ongeveer L2/M1 niveau?
Esther28 schreef:Oplichter 1e klas!!
Paarden staan er zeer slecht bij, mager en niet eens een fatsoenlijke stal. Staan met een hoop in een donker hok waar geen daglicht bij kan. Ben er ook eens geweest. Paard was zogenaamd 12 jaar, veearts vertelde dat het paard minstens 18 was. Ik hoorde van stalmedewerker daar dat meneer Van Haaster dondersgoed weet wat voor paarden hij heeft staan en dat hij argeloze kopers vertelt wat ze willen horen.
Zo heeft hij zelf aan een keuringsrapport zitten prutsen. Zijn da keurt zgn al zijn paarden. Nou heb ik toevallig die ene keer dat ik er was een keuring (als jehet al zo kan noemen) gezien. Beetje heen en weer stappen, halve buigproeven en klaar, paard goedgekeurt!!
Vervolgens krijgt meneer VAn Haaster het keuringsrapport, later heb ik hem ook een keuringsrapport zien aanpassen (met typex) van een paard dat niet goedgekeurt was en hop ook dit paard had weer een goed keuringsrapport.