Spoed!! Wie kent Stefan van Haaster?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Spoed!! Wie kent Stefan van Haaster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 12:04

Aangezien wij op zoek zijn naar een paard voor mijn partner zijn we gestuit op iemand die relatief goedkope paarden verkoopt, Stefan van Haaster. Kent iemand hem in de positieve/negatieve zin?

We kunnen er nl. niet zomaar naartoe rijden het is voor ons aan de andere kant van het land (Den Helder).

Mag natuurlijk ook via pb.

Arrabel

Re: Spoed!! Wie kent Stefan van Haaster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:15

Dit is de website van Stal van Haaster: http://members.lycos.nl/stefansponys/index.html

Ziet er niet echt professioneel uit......

MirandaB schreef het volgende:
Citaat:
Waren het echt friezen ?? Ik hoorde vandaag weer wat anders namelijk.. Waren dit met zekerheid de paarden van van Haaster ? of gaat het hier om andere dieren ?

Ik weet niet over welke Haaster zij het heeft maar je kan haar misschien even PBen om het te vragen.

Ik lees ook in een oud topic dat Chantalleke op stal Haaster is geweest, haar zou je ook kunnen PBen.
Citaat:
Zo was ik weer! Ben bij Manege Noot geweest en bij Stal van Haaster! Daar was dus niets. Ik heb ook rondgereden en gekeken tussen alle loslopende paardjes in het land. daar ook niets opgemerkt!!
Ik ga het lijstje even nalopen wat op de vorige pagina staat!!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:31

http://www.waarnaartoe.nl/noord-holland/langerweg/ruitervakanties/637/minicamping_de_shetlander.html

Op deze site kan je lezen dat Stefan van Haaster een Z-springruiter is, wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij je niet kan oplichten....
(om Haaster snel te vinden druk Ctrl en F en typ Haaster)

Voorderest zie ik dat Stefan op internet al heel wat paarden heeft aangeboden, dat wil dus zeggen dat hij overduidelijk een handelaar is.
Dat hoeft niet erg te zijn maar je moet wel altijd extra allert zijn als je een paard of pony van een handelaar koopt.
Een handelaar gaat het snel alleen om de centen en niet zozeer om te welzijn van het paard, een handelaar heeft al zoveel paarden en pony's verkocht dat het hem niet meer zo aan het hart gaat.
Ze zijn gehard en kijken meer naar de centen dan naar het paard.
Daarom wil ik je aanraden om de pony zeker te laten keuren en hem minimaal 2 weken op proef te nemen. (bij jouw thuis!)
Zo kom je niet voor verassingen te staan, je kan hem laten keuren bij de verkoper op stal maar je hebt de kans (en dat gebeurt vaker dan je denkt) dat ze hem inspuiten met verdovenden middelen waardoor een paard prima loopt.
Als je hem thuis krijgt is het middel uitgewerkt en ben jij je centen al kwijt.
Dit voorkom je als je hem op proef neemt, ook kan je dan zien hoe hij met andere paarden om gaat.
De verkoper zal dingen vertellen over de pony maar geloof niet alles wat de verkoper je verteld, hij probeert natuurlijk alleen zo te praten dat jij de pony koopt.

Ik zal even een voorbeeld geven waar handelaren toe in staat zijn:

Een vriendin van een kennis van mij die heeft haar eigen manege, ze ze kocht een paardje voor niet te veel geld van een handelaar, het was een lief en rustig paardje en omdat al die paarden op de manege al genoeg kosten was de prijs zeer gunstig.
Ze betaalde voor het paard en nam hem mee, zetten hem rustig op stal om even bij te komen van de rit en lekker te wennen aan zijn nieuwe huisje.
Maar het paard kwijnde helemaal weg, hij begon te kreunen en zakte bijna door zijn benen heen.
De veearts werd gebeld en onderzocht het paard.
Wat bleek.... Het paard was finaal kapot van binnen, had zijn ribben gebroken en een been.
Dit was gewoon een slachtpaard!
Waarschijnlijk had de handelaar dit paard van een slagerij overgenomen voor een bedrag van rond de €300,- en heeft het paard ingespoten met Buut (verdovend middel) en zo het paard doorverkocht aan deze vrouw voor €2000,-

En dit gebeurt vaker, er zijn in het verleden al paardenslagers gesloten omdat ze meededen aan zulke praktijken.
Let dus alsjeblieft op en hoe aardig en eerlijk iemand ook overkomt vertrouw niemand als het gaat om de paardenhandel.
Het is vreselijk maar ik spreek uit ervaring.

Heel veel succes!

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:42

ik ken hem wel,
maar ik vind dat je, waar je ook een paard koopt,
een keuring moet uitvoeren,
het kost je een 100 euro extra en als het niet goed blijkt te zijn, is die 100 euro misschien wel weg, maar er blijft je een hoop ellende bespaard,

ik heb zowel goede als slechte dingen gehoord,
maar kijken kost je niks, (buiten rijkosten om)

wat ik nog vergeten was, zelf wordt hij vaak opgelicht met het aankopen van goede paarden (in goede trouw)en dat blijken niet altijd even goede paarden te zijn.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:48

Citaat:
Irene is een leuke, mooie merie van 12 jaar, 1.69 m hoog, lekker voorwaarts niet gemeen maar ook niet echt voor de echte beginner geschikt, erg lief en rustig in de omgang, vind het niet leuk om helemaal op stal te staan, is erg braaf met andere paarden en kinderen en langs de weg.Is onderling M1 dressuur en M springen, heeft altijd bij de fokker gestaan en daar ook drie veulens gehad.
Ze heeft zwakkere achterbenen maar heeft hier absoluut geen last van.
Klinisch is ze 100% goed.

Moet zo snel mogelijk weg daarom lage prijs!
Paard kan niet op proef!

Ik lees deze advertentie van Stefan van Haaster, hij bied deze merrie aan voor €1200,-
Lieve Odessa, als dit de merrie is die jij in je hoofd hebt, doe het alsjeblieft niet, het feit al dat hij deze merrie niet op proef wilt geven is absoluut geen goed teken.

OK, ik zie nog meer paarden met droomprijzen staan, ik vetrouw het helemaal niet.
Maar je zal zien Odessa, hij wil zijn paarden niet op proef geven, dat weet ik 100% zeker.

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:51

Ik ben er wel eens geweest om een paard te bekeijken, maar was snel weer weg. Het paard had een bult van ong 5cm op de ruggengraat, volgens Stefan maakte dat niks uit, want het zadel kwam er niet tegen aan. Daaag!!

Toen nog op een andere gereden, was duidelijk een draver die geen enkele hulp kende, Stefan zei dat ik wel heel goed (slijm slijm) kon rijden, zo had hij het paard nog nooit zien lopen....en hij springt zelf Z????

Ik zou me de moeite besparen om er heen te rijden!!!

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:56

Enne, als ik die `Pennyachtige`website zie (inclusief Msn-taal ed.) krijg ik helemaal de kriebels!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 06-02-06 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:02

Citaat:
wat ik nog vergeten was, zelf wordt hij vaak opgelicht met het aankopen van goede paarden (in goede trouw)en dat blijken niet altijd even goede paarden te zijn.

Sorry, maar dat geloof ik echt niet, als deze stefan van Haaster een Z-springruiter is en hij handeld in paarden dan koopt hij echt geen slechte paarden.
Hij koopt waarschijnlijk goedkope paarden die wat hebben om ze zo voor meer te verkopen.
Ik zie dat hij een paard met cornage heeft staan, een merrie met zwakke achterbenen en een merrie met een dikke hak en geen spierontwikkeling.
Dan bied hij nog een Holsteiner merrie aan 11 jaar en is Z springen en M dressuur, dit is een paard donkerbruin tegen zwart aan, wat dus inhoud dat een paard meteen €400,- meer waard is omdat deze kleur zeer gevraagd is.
Deze merrie kost €1700,-!
Het zou heerlijk zijn om een zwartbruine Z merrie te kunnen kopen voor €1700,- maar dat bestaat niet!

Dat je een keer een paard koopt met een verborgen gebrek ok, wat ik nog een grote fout vind als je een Z-ruiter bent en handeld in paarden.
Maar dit........

Nu ik deze Stefan van Haaster wat meer bestudeer bekruipt me toch een naar gevoel hoor Odessa.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:06

ja, zoals ik dit allemaal lees, zou ik liever wat langer doorsparen, en op zoek gaan naar andere paarden, geen hand vol, maar een land vol

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:09

Dan moet ik wel weer bekennen dat ik nu in een advertentie het volgende lees:

Citaat:
Paarden mogen gekeurd worden en op proef, inruil is eventueel mogelijk!

De paarden mogen op proef, dat schept wel weer vetrouwen.
Ik snap er niks meer van

Als je het paard op proef mag nemen dan kan er toch weinig mis gaan?
Maar er kan natuurlijk ook iets in de kleine lettertjes van het contract staan, dat hij alleen terug mag als ze tong paars word ofzo.....
Of hij ontkend gewoon als je het paard terug wilt brengen dat hij dat paard aan jouw heeft verkocht.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 13:38

Bedankt allemaal voor de reakties! We gaan er inderdaad maar niet eens naartoe om te kijken. Het is voor ons zo´n eind rijden en om dan alleen maar voor een teleurstelling te komen te staan....

We zitten te twijfelen of we een paard zoeken in de goedkopere prijsklasse wat alleen recreatiepaard zou zijn voor in de verenigingles en voor buitenritten of een paard dat wat meer kan en waar ik ev. ook wedstrijden mee zou kunnen rijden. Het moet iig een groot paard (vanaf 1.70m) mét ervaring zijn.

De twijfel zit ´m in of het te combineren is als ik wedstrijden zou rijden terwijl mijn partner echt alleen recreatief rijdt (ongeveer drie á vier x per week). Ik schat zelf in dat het op qua dressuur te combineren is tot ongeveer L2/M1 niveau?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:02

Normaal gesproken kun je wél een paard op proef krijgen, daar doet hij niet moeilijk over. Hij heeft daar ook een contract voor, zodat je zaken op papier hebt staan.
De reden dat die paarden met spoed weg moeten is omdat hij te veel paarden koopt, maar te weinig stallen heeft
Ik ben er geweest, en het is een goeie gozer, maar wél een handelaar.
Er zijn ook een aantal paarden die rontgonolisch gekeurd zijn, of klinisch, die rapporten zitten bij het papier. En er zijn ook paarden met gebreken, en niet per sé lichamelijk. Daarom moet je je paard ook laten keuren als je er een koopt.

Als je een paard koopt in de lage prijsklasse moet je daar niet te hoge verwachtingen bij hebben klaar.

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:07

Oplichter 1e klas!!
Paarden staan er zeer slecht bij, mager en niet eens een fatsoenlijke stal. Staan met een hoop in een donker hok waar geen daglicht bij kan. Ben er ook eens geweest. Paard was zogenaamd 12 jaar, veearts vertelde dat het paard minstens 18 was. Ik hoorde van stalmedewerker daar dat meneer Van Haaster dondersgoed weet wat voor paarden hij heeft staan en dat hij argeloze kopers vertelt wat ze willen horen.
Zo heeft hij zelf aan een keuringsrapport zitten prutsen. Zijn da keurt zgn al zijn paarden. Nou heb ik toevallig die ene keer dat ik er was een keuring (als jehet al zo kan noemen) gezien. Beetje heen en weer stappen, halve buigproeven en klaar, paard goedgekeurt!!
Vervolgens krijgt meneer VAn Haaster het keuringsrapport, later heb ik hem ook een keuringsrapport zien aanpassen (met typex) van een paard dat niet goedgekeurt was en hop ook dit paard had weer een goed keuringsrapport.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:10

Wat afschuwelijk!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:10

Anneke schreef:
Normaal gesproken kun je wél een paard op proef krijgen, daar doet hij niet moeilijk over. Hij heeft daar ook een contract voor, zodat je zaken op papier hebt staan

Ja heb jij zijn contract al eens gezien. Een leerling van de 1e klas basisschool kan nog nettere brieven maken!
Ik mailde hem een FNRS koopcontract(zoals het dus wettelijk bestaat) en daar ging meneer niet mee akkoord omdat hij daar dus niet onderuit kon in geval van dat er iets mis was met het paard en je het terug wilde brengen. Zijn zelf opgestelde contracten van 3 regels zijn zo gemaakt dat je als koper dus nog niets kan als het paard terug zou moeten en hij dus niet verplicht is het paard terug te nemen.
Nee, deze jongeman weet dondersgoed waar hij mee bezig is......

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:11

De twijfel zit ´m in of het te combineren is als ik wedstrijden zou rijden terwijl mijn partner echt alleen recreatief rijdt (ongeveer drie á vier x per week). Ik schat zelf in dat het op qua dressuur te combineren is tot ongeveer L2/M1 niveau?[/quote]

Ik denk dat het van het paard afhangt Ik rijd een manegepaard landelijk in de M2 met wp en die loopt dus gewoon in beginnerslessen mee.

Het is afhankelijk van het paard of het wel of niet gaat, maar het zou geen uitzondering zijn als hetwel gaat.

En als het recratief is in de zin van bosritten dan lijkt het me nóg makkelijker.

Succes.

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:23

Odessa1 schreef:
Bedankt allemaal voor de reakties! We gaan er inderdaad maar niet eens naartoe om te kijken. Het is voor ons zo´n eind rijden en om dan alleen maar voor een teleurstelling te komen te staan....

We zitten te twijfelen of we een paard zoeken in de goedkopere prijsklasse wat alleen recreatiepaard zou zijn voor in de verenigingles en voor buitenritten of een paard dat wat meer kan en waar ik ev. ook wedstrijden mee zou kunnen rijden. Het moet iig een groot paard (vanaf 1.70m) mét ervaring zijn.

De twijfel zit ´m in of het te combineren is als ik wedstrijden zou rijden terwijl mijn partner echt alleen recreatief rijdt (ongeveer drie á vier x per week). Ik schat zelf in dat het op qua dressuur te combineren is tot ongeveer L2/M1 niveau?

Wij hebben dezelfde situatie, mijn vriend rijdt recreatief en ik vaak dressuurmatig. Wij hebben toen een paard gezocht in de lagere prijsklasse en de eis was dat het vooral tussen mijn vriend en het paard moest klikken.
We hebben veel veschillende paarden gezien en gereden van fries tot hanoveraan. Uiteindelijk viel hij als een baksteen voor een dravermerrie van 14 jaar oud. Nu ruim een jaar verder loopt ze in alle disiplines mee. Hij rijdt western, ik rijdt dressuur op m niveau, ze loopt voor de kar, endurence van het voorjaar en sneldraven met de sulky. Ook met buitenrijden kijkt ze niet eens naar het verkeer.
Het mooie van haar is dat ze zich altijd aanpast naar degene die erop zit. Toen hij net kon rijden was ze heel braaf en tolerant. Bij mij is ze veel pittiger en dwarser.
Ze is kerngezond alleen de kosten bij haar zitten in een aangepast westernzadel en dressuurzadel ivm een heel lastige rug.

Anneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:45

Esther28 schreef:
Oplichter 1e klas!!
Paarden staan er zeer slecht bij, mager en niet eens een fatsoenlijke stal. Staan met een hoop in een donker hok waar geen daglicht bij kan. Ben er ook eens geweest. Paard was zogenaamd 12 jaar, veearts vertelde dat het paard minstens 18 was. Ik hoorde van stalmedewerker daar dat meneer Van Haaster dondersgoed weet wat voor paarden hij heeft staan en dat hij argeloze kopers vertelt wat ze willen horen.
Zo heeft hij zelf aan een keuringsrapport zitten prutsen. Zijn da keurt zgn al zijn paarden. Nou heb ik toevallig die ene keer dat ik er was een keuring (als jehet al zo kan noemen) gezien. Beetje heen en weer stappen, halve buigproeven en klaar, paard goedgekeurt!!
Vervolgens krijgt meneer VAn Haaster het keuringsrapport, later heb ik hem ook een keuringsrapport zien aanpassen (met typex) van een paard dat niet goedgekeurt was en hop ook dit paard had weer een goed keuringsrapport.

Hmm da's niet zo'n beste zaak...
Ik ken hem verder helemaal niet, heb hem 1 keer meegemaakt, en that's it.
Ik vind ook dat je je paard altijd zelf moet keuren door je eigen veearts.

Olive

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:04

Ik ken hem ook wel. Het is nogal een praatjesmaker. Die contracten heb ik echt helemaal van in een deuk gelegen. Wat een hoop onzin bij elkaar zeg. Hij denkt heel makkelijk over gebreken en de stallen zijn echt verschrikkelijk. Met touwtjes aan het elkaar gebonden schotten, en de paarden staan meestal nog vastgebonden ook. Schoon was het er ook niet, en daglicht was nergens te bekennen. Ik zou er niet het hele land voor door rijden in ieder geval.

valine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:13

slechter kan je het als paard niet treffen als je daar komt te staan...
Hij zal gerust het beste met z'n paarden voor hebben alleen hij snapt er helemal niks van.
Heel soms zit er een goed paard tussen maar daar mankeerd er dan vaak iets tussen de oren.
als je meer wilt weten pm me dan maar..
groetjes