Ik zoek paarden met artrose die....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Ik zoek paarden met artrose die....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 19:45

Ik zoek eigenaren met een paard die artrose heeft.
Maakt niet uit waar de artrose zit, mag ook OC of OCD of wat dan ook zijn, en die zijn paard door mij gratis homeopatisch wil laten behandelen.
Ik ben vierde en laatste jaar student aan de School voor homeopatie in Amersfoort.
als ik afgestudeerd ben mag ik me dus veterinair klassiek homeopaat noemen.
Ik moet dit jaar mijn scriptie maken en die gaat over "Artrose en gewrichtsproblemen bij paarden" , en voor mijn scriptie heb ik dus nog een paar casussen nodig om daar in te verwerken.
Dus mocht je paard artrose hebben en wil je een klassiek homeopatishe behandeling voor je paard neem dan contact met mij op.
Liefst wel in de regio Utrecht, anders zal ik wel iets in rekening moeten brengen nl!

Rianne_kiara

Re: Ik zoek paarden met artrose die....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:56

hoihoi !

Ik heb een eigen paardje, die ik gekocht heb, omdat ik altijd haar moeder als verzorgpaardje had.
Nu verzorg ik deze merrie natuurlijk nog steeds.
Ik heb het idee dat deze merrie iets reumatisch heeft... Maar weet het niet zeker ! Ze is al wat ouder en heeft een heel verleden.
Na de geboorte van Kiara, (nu mijn paardje) is Karianne heel erg hoefbevangen geweest, door de nageboorte die er niet vanzelf af kwam. Ze is toen der tijd door de veearts zelf al opgegeven. het werd op een gegeven moment zo erg dat arme karianne niet eens meer kon lopen !
Ik heb voor haar gedaan wat ik kon, en gelukkig is ze er weer bovenop gekomen ! Ik kan haar nu zelfs weer recreatief rijden !

Karianne is nooit meer de oude geworden. Ik denk dat ze misschien iets reumatisch heeft vanwege een aantal symptomen :
* Ze is in haar achterhand erg stijf ! Haar achterbenen buigen nauwelijks, waardoor ze ook lichtelijk "waggelt". Toch kan ze goed blijven lopen.
* Ze is om de haverklap kreupel ! Wanneer ze een verkeerde stap maakt, is ze vaak meteen kreupel. Na een paar dagen tot weken rust, loopt ze dan weer goed. Op de stijfheid na...
* Ze heeft bij het lopen veel last van krakende gewrichten ! wanneer ik haar rijdt, longeer of met haar wandel, komt het vaak voor dat ik gekraak hoor. Zachte kraakjes die uit haar gewrichten, vooral de benen komen. Ook hier lijkt ze verder geen last van te hebben.

Nou kwam ik jou berichtje tegen op het forum...
Ik reageer niet zo zeer op je homeopatische behandeling (paardje staat in Vaassen), maar ik wil je graag vragen of jij denkt dat dit iets reumatisch is...?
Aangezien jij dus met die artrose bezig bent, weet jij misschien wat karianne heeft, of wat het kan zijn.

En heb je verder nog tips voor me ???
alvast bedankt !!!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:03

je mag die van mij ook wel behandelen als je intresse hebt, alleen is het niet zo dat hij slijtage heeft door de meest voorkomende dingen, maar hij heeft een chip van zijn voorknie afgebroken en deze is door het kniegewricht heen van voor naar achter gewandeld, waardoor hij nu "artrose" in het kniegewricht heeft doordat het kraakbeen door de chip aardig beschadigd is.
Ik weet niet of je er wat mee kunt, anders hoor ik het wel!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:07

Ik zou zo echt niet kunnen zeggen wat dat kan zijn...
Het kan nl zo véél zijn, het is allemaal nog niet wat je daar op noemt natuurlijk.
Ik neem aan dat je er een DA naar hebt laten kijken?
Tuurlijk zou het een vorm van reuma of artrose kunnen zijn, maar misschien heeft ze toch ook zo nu en dan wel last van haar hoeven.
En een stijve achterhand kan óók vele redenen hebben.
B.v als ze last van haar voorhoeven heeft compenseert ze dat met de achterhand, wie weet is die overbelast.
Maar goed, het is allemaal misschien, misschien...
Sterkte met je paardje!!!
Laatst bijgewerkt door mazzeltje op 05-02-06 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 20:10

judithh schreef:
je mag die van mij ook wel behandelen als je intresse hebt, alleen is het niet zo dat hij slijtage heeft door de meest voorkomende dingen, maar hij heeft een chip van zijn voorknie afgebroken en deze is door het kniegewricht heen van voor naar achter gewandeld, waardoor hij nu "artrose" in het kniegewricht heeft doordat het kraakbeen door de chip aardig beschadigd is.

Op zich wel heel interessant, voor je paard heel rot natuurlijk!
Ik wil het graag proberen, maar ik moet eerlijk zeggen dat als er een paard dichterbij ook behandeld kan worden ik daar voor moet kiezen, gewoon omdat ik het vreselijk druk heb!!
Maar ik hou het zeker in gedachten.
Ik ben op zoek naar 3 paarden voor mijn scriptie!!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:57

Vooralsnog een slotje.
Dit topic valt niet binnen de regels van medisch.
Ik ga even overleggen binnen het moderatorteam.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:08

Verplaatst naar ea-diensten.

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:31

hallo,
ik heb een arabiertje van 22 met artrose aan de voorbenen en spat rechts achter ik woon in lunteren, kun je hier iets mee of is dit te ver weg?

safari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:47

hoi, heb een angloarabier van 12 jaar die al een jaar met pensioen is vanwege artrose....
hij woont bij haaksbergen in de buurt maar heeft geen zakgeld
groetjes stephanie

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:02

hey, ik heb een paard met arthrose in de linker voorkogel.
Hij staat in Naarden, is dat wat voor je ??

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:24

mazzeltje schreef:
judithh schreef:

Op zich wel heel interessant, voor je paard heel rot natuurlijk!
Ik wil het graag proberen, maar ik moet eerlijk zeggen dat als er een paard dichterbij ook behandeld kan worden ik daar voor moet kiezen, gewoon omdat ik het vreselijk druk heb!!
Maar ik hou het zeker in gedachten.
Ik ben op zoek naar 3 paarden voor mijn scriptie!!

Ik hoor het wel van je!

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 15:47

ik heb een merrie van 23 met artrose, verbenening van het hoefkraakbeen, overhoef, slechte hoefkatrol etc.
Zowel voor- als achterbenen.
Toch loopt ze nog redelijk en wordt recreatief bereden.
Paard staat in Leusden .

mazzeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 15:56

Wat fijn al die reactie's!
Ik laat jullie wat van me horen, iig binnen een week!

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:58

Hay Mazzeltje. Hier op stal staan misschien voor jou wel intressante paarden om te doen.Bij ons op stal mogen de paarden blijven tot ze dood gaan. Dat wil zeggen,als ze stijf worden ,of een ander gebrek krijgen,waardoor ze niet meer kunnen worden bereden,en ze natuurlijk geen pijn hebben, mogen ze hier van hun oude dag genieten.Er staan dus een paar paarden(pony's) die misschien heel veel baat kunnen hebben bij een speciale behandeling.Natuurlijk staan hier ook jonge paarden die nog gewoon in het werk staan,maar die beter zouden kunnen.Je hebt op een adres alles wat je nodig hebt.Ben benieuwd naar je reactie We zitten in Aerdenhout op loop afstand van het station heemstede.

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:15

Hoi Mazzeltje,

Ik heb een ijslanderruintje van bijna 20 jaar met spat. Vooral nu in de winter komt hij erg moeilijk op gang, wordt nog wel bereden. Als dit wat voor je is dan hoor ik het wel!

Groetjes Manon

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:47

hoi ik heb een 7 jarige 3/4 arabier die al vabaf dr 3de jaar slijtage heeft en hoefkatrol ontsteking ik heb haar rontgefoto"s nog thuis liggen.
Rechts voor was erger dan links en ben op zoek naar homeopathische middelen om de slijtage zoveel mogelijk tegen te gaan. t is namelijk me eerste paardje en me allessie dus ben erg zuinig op dr en hoop dat ze nog een paar jaar mee gaat.
Ik kocht haar met een half jaar maar wie weet had ze t wel vanaf dr 2 de ik weet t echt niet , maar met 3 jaar werd t geconstateerd

mazzeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 21:15

Ik heb voorlopig genoeg aanmeldingen vlak bij mijn woonplaats (is voor mij natuurlijk handig omdat ik het verloop van de behandeling goed wil volgen en mijn auto niet op water rijdt).
Iedereen heel erg bedankt voor het aanmelden!!!!
en sorry als ik jou paard niet "uitgekozen" heb... op zich zou ik ze graag allemaal willen doen, maar is té tijdrovend!
ik hoop dat het met al jullie paarden goed gaat!