Ervaringen met kliniek Moerbeke of faculteit Merelbeke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Ervaringen met kliniek Moerbeke of faculteit Merelbeke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 17:24

Mijn twenter moet op de foto ivm (waarschijnlijk) ocd. Wat zijn jullie ervaringen met de kliniek in Moerbeke of de faculteit in Merelbeke?

Ik weet dat de faculteit goedkoper is en dat het daar langer duurt, omdat er studenten bij zijn. Is dit hinderend voor het paard, of valt dat wel mee?

Wat kan ik verwachten in Moerbeke?

Luckystory

Re: Ervaringen met kliniek Moerbeke of faculteit Merelbeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:36

Ik heb ervaring met beiden.

Mijn paard is in moerbeke geopereerd aan haar spronggewricht. (gescheurde gewrichtsband en kraakbeensplinters verwijderd)
Ik vond de Da's daar heel correct. Binnen het uur wist ik wat er mis was en wat er moest gebeuren. We waren daar toen op vrijdag. Omdat ze geopereerd moest worden en dit niet in het weekend ging, is ze daar het weekend gebleven en geopereerd op maandag. Dinsdag kon ik haar komen ophalen. De twee dagen (=weekend) dat ze daar is moeten blijven voor de operatie, daarvoor heb ik niets moeten betalen. Alleen voor die maandag en dinsdag is er stalgeld aangerekend. (omdat ik er niet zelf kon aan doen, dat ze in het weekend niet konden opereren)
Van Moerbeke ben ik heel tevreden. En als ik met mijn paard naar de kliniek moet is Moerbeke mijn eerste keuze.

Enkele maanden geleden ben ik ook met haar in Merelbeke geweest, voor een emg. (In Moerbeke kunnen ze geen emg doen, dus ik moest wel naar Merelbeke. Ik zag er trouwens erg tegen op, want de dingen die ik over Merelbeke te horen kreeg uit mijn omgeving waren niet al te best)
Bij die onderzoeken waren ook 3 studenten aanwezig. Ik heb daar geen last van ondervonden. Ik vond het zelfs boeiend, omdat de DA alles uitlegt aan de studenten, krijg je zelf ook de hele uitleg. (Wat trouwens best wel grappig was, was dat één van die studenten een intructrice was waar ik enkele keren les had bijgenomen. Dat maakte de sfeer toch wat gezelliger)
Ik vond de organisatie in Merelbeke wel een ramp. Je weet niet waar je heen moet (zijn verschillende faculteiten) en als je dan eindelijk ter plaatse bent, moet je nog op zoek naar iemand die je kan verder helpen. In Moerbeke is de organisatie veel beter. (Lang leven de onthaaldesk)
Alhoewel ik niet ontevreden was van Merelbeke, zou ik mijn paard daar toch niet laten opereren ofzo. Daarvoor heb ik iets te weinig vertrouwen in een universitaire kliniek. En de DA's in Moerbeke zijn erg goed. Bij mij is de keuze dus snel gemaakt.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:49

Daar heb ik wat aan! Als ik jou verhaal zo lees, kan ik dus het beste voor Moerbeke gaan. Op zo'n moment zit ik al in de zenuwen en als ik dan ook nog eens niet weet waar ik naar toe moet, ga ik wel flippen denk ik. Bovendien is het ook niet goed voor mijn paard, dat is ook wel een flinke stresskip.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:51

Een kennis van mij gaat ook altijd naar Moerbeke en is hier zeer over te spreken. Echt goede kundige artsen die je goed helpen.

Luckystory

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:39

Stacey schreef:
Daar heb ik wat aan! Als ik jou verhaal zo lees, kan ik dus het beste voor Moerbeke gaan. Op zo'n moment zit ik al in de zenuwen en als ik dan ook nog eens niet weet waar ik naar toe moet, ga ik wel flippen denk ik. Bovendien is het ook niet goed voor mijn paard, dat is ook wel een flinke stresskip.

Ik begrijp perfect wat je bedoelt
Toen mijn paard geopereerd werd ben ik in 1 week wel enkele kilo's vermagerd. Van pure stress kreeg ik geen hap door mijn keel.
Het beste dieet dat er bestaat

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:36

ik heb zelf een aantal keer met moerbeke te maken gehad.
als je antwoorden wilt hebben advies ik hun zeker.
ook vind ik het kostenplaatje [in mijn geval] meevallen in verhouding tot nederland.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 22:21

Ik ga morgen een afspraak maken voor Moerbeke. Lijkt me geen slechte keuze als ik het zo lees.

Amina_

Re: Ervaringen met kliniek Moerbeke of faculteit Merelbeke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:51

Ik heb al ervaring met Moerbeke ,
Ik vind ze daar ook zeer correct. Ze zijn zeer vriendelijk tegenover jou en je paard !
Kostenplaatje vind ik ook meevallen , vroeger was merelbeke misschien wel wat goedkoper maar ik denk dat dat deze tijd wel weer een beetje naar elkaar toeloopt .