opfok in brabant?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carola1

opfok in brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 00:21

weet iemand een opfokbedrijf ergens rond tilburg/ loon op zand?

ik ben een beetje rond aan het kijken maar kan niet veel vinden.

Schangah

Re: opfok in brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 00:55

Ik weet er wel een waar je niet naar toe moet dat is hoefnagel in sprang capelle. Vreselijke man, je veulen komt in de winter niet buiten en hij komt zijn afspraken niet na.

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 01:02

bedankt.
ja, ze moet wel naar buiten kunnen, niet de hele dag binnen, dat is niks.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:00

Schangah schreef:
Ik weet er wel een waar je niet naar toe moet dat is hoefnagel in sprang capelle. Vreselijke man, je veulen komt in de winter niet buiten en hij komt zijn afspraken niet na.

Wat een onzin! Ik heb er daar 3 in de opfok gehad en dat is een prima adres. Voor tere zieltjes misschien niet, maar de paarden worden zeer deskundig verzorgd.
En in de winter komen ze wel degelijk buiten als het weer het toe laat.
Individuele afspraken maken mbt een veulen in de opfok is ook geen doen in een groep veulens (mbt apart bijvoeren e.d.). Als je veulen iets extra's nodig heeft kan je hem of haar gewoon nou eenmaal niet in een opfokgroep zetten.

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:45

Wij hebben ook een jaarling bij dick in de opfok.. Vind hem absoluut goed.. met deskundige verzorging idd..
Heel erg tevreden..

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:13

In chaam bevind zich het beekdal Die hebben de hengsten en merries in een begrazingsgebied. De hengsten en merries staan ver uit elkaar. Je kunt dus geen onverwachte verrassingen verwachten.
Ze staan het hele jaar door buiten en men gaat 2 keer per dag kijken. In de winter wordt er kuil gevoerd en eventueel brokken. Verder komt er regelmatig een smid kijken naar de voetjes van de kleintjes.
Ze zijn erg goed daar.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:37

VMR -> EA GZ Diensten

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:41

Rox04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:12

Wij hebben een kleinschalig opfokbedrijf. We zitten alleen wel in Noord-limburg op de grens van Brabant eigenlijk. Vlakbij Venray, misschien zegt je dat iets. We hebben 2 loopstallen voor veuels. 1 grote en 1 kleinere. In die grote kunnen ongeveer 6 veuelens en in die kleine 3. Ze hebben beide een verharde uitloop, dus ze kunnen naar buiten en naar binnen zoveel als ze willen. Aan beweging komen ze dus niet te kort. Wij hebben hiervoor gekozen omdat veel beweging erg belangrijk is en we hebben de uitloop laten verharden op advies van de veearts om de botopbouw beter te laten verlopen, i.v.m OCD. Er is de gehele dag toezicht en ik houd de jonge dieren goed in de hand.
De veulens krijgen onbeperkt voordroog en mais en krijgen 2 keer per dag krachtvoer. Ze worden door ons eens in de 3 maanden ontwormd, en ook de smid bezoekt ze regelmatig. van 1 Mei tot 1 November staan ze 24 uur per dag buiten op de weien om ons bedrijf. Er is dus ook de hele dag toezicht. De kosten zij dan 55 euro per maand per veulen incl. ontwormen en bekappen, dus per seizoen 330 euro. In de winter zijn de kosten 100 euro per maand per veulen excl. ontwormen en bekappen.
Dan hebben we nog 3 loopstallen waar de jaarlingen verblijven zonder uitloop, deze komen wel iedere dag zo lang mogelijk in de paddock.
De prijs van een jaarling is in de zomer 350 euro per seizoen incl. ontwormen en bekappen en in de winter het 120 euro per maand excl. ontwormen en bekappen.
Ik hoop dat ik je zo voldoende geinformeerd heb, anders hoor ik het wel als je vragen hebt.

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:19

Ik heb ook een paard bij Hoefnagel in pension gehad en ik ben daar altijd erg tevreden geweest. De paarden werden daar professioneel verzorgd en steeds in de gaten gehouden en alles werd daar altijd super verzorgd. Ik vond dat een betrouwbaar adres waar mijn paard goed opgeknapt is.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:30

LDRD schreef:
Schangah schreef:
Ik weet er wel een waar je
niet
naar toe moet dat is hoefnagel in sprang capelle. Vreselijke man, je veulen komt in de winter niet buiten en hij komt zijn afspraken niet na.

Wat een onzin! Ik heb er daar 3 in de opfok gehad en dat is een prima adres. Voor tere zieltjes misschien niet, maar de paarden worden zeer deskundig verzorgd.
En in de winter komen ze wel degelijk buiten als het weer het toe laat.
Individuele afspraken maken mbt een veulen in de opfok is ook geen doen in een groep veulens (mbt apart bijvoeren e.d.). Als je veulen iets extra's nodig heeft kan je hem of haar gewoon nou eenmaal niet in een opfokgroep zetten.

Ja mischien 1 x in de twee weken en dat vind ik echt niet veel en dan beweren dat het wel meer is en paarden te weinig voer geven wanneer je niet naar zijn pijpen danst. Ik vind het een walgelijke man

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:13

van Heerbeeck in oirschot

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:34

Omgeving veldhoven/eindhoven iets voor je? Zo ,ja PM me dan ....