IN Wolvega zit wel een winkel bij de baan, daar verkopen ze wel tuigen, maar voornamelijk quick hitch, ik weet niet of jij een QH sulky hebt of een met gewone bomen? Je kan anders ook op zoek gaan naar een tweedehands tuig. Via www.trotplaza.com staan nog wel eens tweedehands tuigen aangeboden.
Maar ik raad je voor je eigen veiligheid wel aan niet zomaar een draver voor de kar te zetten zonder dat je er ervarign mee hebt..
Groningen is trouwens nog dicht Die beginnen in april pas weer. Daar staat harrie van den Bosch dan wel, maar die is niet goedkoop. Wel kwaliteit trouwens.
@Chichika: je hebt zo te zien geen Quick Hitch sulky's maar gewoone inspan sulky's."(probleem is dat het wedstrijdnr. evoor zit dus heel goed te zien is het niet.)
Een quick hitch tuig en sulky hebben ijzeren klemmen waar je de sulky zo aan het tuig klikt.(errug makkelijk!!)
Aan de 1e foto te zien is het inderdaad het gewone inspantuig. Op koersdagen staat er op duindigt ook altijd een rijdende winkel met tuig. Alleen dat is weer niet echt in de buurt. Je kan er natuurlijk ook een uitje van maken
Het tuig wat jij zoekt hebben wij niet, wij hebben alleen trainingstuigen.
Misschien is het een optie om even te wachten totdat drafbaan Groningen open gaat? Daar zal of harry van de bosch( iets van tuitmakerijharrievandebosch.nl) of Bart van noord( www.trotplaza.com) wel zijn
Harrie van den Bosch heeft ook geen site. Hij staat vast wel in het telefoonboek. OP marktplaats staan af en toe wel tuigen. Moet je trouwens perse een racetuig hebben of kan een trainingstuig ook? Nieuw of tweedehands?
Als reactie op je PB, een trainingstuig is niet altijd anders dan een trainingstuig. Maar vaak worden in de koers iets 'fijnere' tuigen gebruikt, het leer is dan minder grof( maar wel super van kwaliteit natuurlijk ) Verder zou ik niet zomaar een verschil kunnen opnoemen, misschien weet wkoekoek er nog een? Ik denk dat een trainingstuig wel geschikt is voor jouw sulky. Weet ook niet precies wat de prijs is van zo'n tuig. Ik denk dat als je hem niet te veel gebruikt je ergens misschien een goede tweede hands op de kop moet tikken. Zeker omdat een hoop trainers toch overgaan van inspan naar klik! Nieuwe tuigen zijn amper te betalen....