Wie heeft ervaring met Hippo Medical Products; dhr. Taconis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wynona

Wie heeft ervaring met Hippo Medical Products; dhr. Taconis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 11:20

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Ellebel

Re: Wie heeft ervaring met Hippo Medical Products; dhr. Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:50

Ik weet allen dat dhr Taconis paarden inspuit met wat het dan ook is voor een goedje, maar nooit een medische opleiding heeft gehad. Hij is daarmee dus strafbaar bezig. Misschien kun je even zoeken, er is vast al eerder een topic over hem geweest. Er zijn ook positieve verhalen over hem hoor, alleen ik zou hem persoonlijk nog niet op 10 meter afstand van een paard willen hebben.

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:20

leonora2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:55

zijn er ook ingetrapt. Ieder paard had last van zijn knieën of nieren of er mankeerde iets aan de weerstand. Peperdure middeltjes van onbekende herkomst. Thijs en zijn assistente zijn nu hier in deze regio actief. Kwam vandaag iemand van de LR tegen, waar ze ook bij waren wezen kijken en jawel het paard mankeerde iets aan de knieën!

Daan1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:44

Ken hem van een aantal jaren geleden.
Ik heb persoonlijk wel goede ervaringen met hem.
Dit waren allemaal dieren waar de regulire geneeskunde geen antwoord op had.
Ik hoor nu wel veel verhalen over knie en nieren, maar ik hoor ook,dat veel paarden wel last van de nieren hebben, alleen dat dat niet een duidelijk symtoom geeft en hierdoor niet ondekt wordt.

Ik ben van mening eerst regulier en komen die er niet uit, dan bel ik takonis wel (maar ik blijf zelf wel meedenken en opletten)

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 02:51

Ik vind die taconis maar een rare kerel, bij een vriendin van mij heeft hij het paard ook onder behandling genomen. Zij moest midden in de nacht naar haar paard komen want dan zou het middel beter werken. Ook dit paard heeft het aan zijn nieren en knieen. Op zich liep het paard na de behandeling wel een stukje beter, maar na een paar weken was ze weer terug bij af.

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 09:12

Ik zelf heb goede ervaringen met Taconis en Sabine. Ik les ook bij Sabine en vind de middelen die ze gebruiken heel goed werken. Mijn paard heeft ook een keer last gehad van de nieren en toen hij daarvoor behandelt is ging het een stuk beter met hem. Tevens is mijn paard ook een keer behandelt aan de knieen en bij mij had dat een zeer goed resultaat. Het is niet zo dat ze alles kunnen oplossen of verhelpen, maar als je er inderdaad via de regulieren manier niet meer uitkomt dan vind ik het de moeite waard om hun ernaar te laten kijken. Waar heeft jouw paard last van?

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:10

Ik raad je hem sterk af!!

Hij heeft geen diploma's en doet dingen die strafbaar zijn. Ik heb hem ook een paar x bij mijn paard gehad. Ook ik ben er in gestonken en het heeft me aardig wat geld gekost en het heeft niets geholpen.
mijn paard had een bult op z'n kaak. dierenarts dacht aan een kiesontsteking. taconis raadde me het af nog naar die gewone dierenarts te gaan en wist voor 100% zekerheid te zeggen dat hij geen kiesontsteking had. volgens hem had hij alleen een virus te pakken. hij heeft medicijnen gehad en het werd alleen maar erger. dit was volgens taconis goed. beestje werd alleen maar zieker. ik ben met m'n paard na de uithof geweest en hieruit bleek dat hij toch een zeer zware kiesontsteking had. hij is geopereerd en na de operatie knapte hij heel snel weer op. ook mijn paard en die van een stalgenoot zou last van z'n nieren hebben en zouden medicijnen nodig hebben.
beestje was pas nog helemaal nagekeken en was kerngezond.
kennissen hebben ook taconis gehad, hetzelfde verhaal. zeer dure medicijnen die niet helpen. paarden die nierproblemen hebben en knieen die hij maar wat graag in wil spuiten.
deze man moeten ze oppakken.

hierna heb ik nog een paar x steffie van der laarse gehad. deze is echt super Na 1 behandeling zag je m'n paard al beter lopen.
steffie is heel eerlijk en zal ook zeker niets aan je paard doen als het niet nodig is. + ze heeft al haar diploma's en is reguliere dierenarts.s

Wynona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 12:06

Mijn paard heeft haar kniebanden verrekt. Dat heb ik eerst vast laten stellen bij de Lingehoeve. Om haar te helpen de banden weer sterk te krijgen overweeg om Taconis te laten komen. Hij spuit trouwens niet IN de knie, dan zou ik het ook zeker niet doen. Maar in het acupunctuurpunt van de knie. Het is ook niet het spul zelf dat hij er in spuit dat zijn werk doet. Maar de naald in dat punt. Die vloeistof bootst de werking van de naald na.

Ik ben wel van mening dat je zelf je koppie er bij moet houden bij deze meneer, maar ik heb toch ook wel goede dingen gezien.

Een ander paard dat kreupel was en opgegeven aan de hand van foto's (aan min. 5 gewrichten ernstige artrose)heeft hij weer aan het lopen gekregen. (Niet meer voor het niveau wat ie was, maar zeker wel nog geschikt om een M-proef te lopen) Uiteraard is die artrose niet weg, maar Taconis heeft zijn knieen gemobiliseerd, zodat hij toch weer lekker kan lopen. En dat heeft boven mijn verwachting gewerkt, want ik had de foto's met eigen ogen gezien.

Nano05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:25

Bij mijn haf is hij ook geweest. Dit hielp zeker, ik ben met hem gestopt, ik zat soms vier uur op hem te wachten... en heb een iemand anders naar mijn haf laten kijken en hem laten helpen. Maar over de behandelingen was ik tevreden, bij mijn haf zat het zeker in de knieband (was ook al vastgesteld door de DA) maar volgens Tacocis inderdaad ook de organen, maar volgens de andere alternatieve genezer, was dit ook zo.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:13

Ellebel schreef:
Ik weet allen dat dhr Taconis paarden inspuit met wat het dan ook is voor een goedje, maar nooit een medische opleiding heeft gehad. Hij is daarmee dus strafbaar bezig. Misschien kun je even zoeken, er is vast al eerder een topic over hem geweest. Er zijn ook positieve verhalen over hem hoor, alleen ik zou hem persoonlijk nog niet op 10 meter afstand van een paard willen hebben.

en ik ook niet !!!! zijn "reinigingskuren" lopen overigens ook wel eens uit de hand (dood paard)

Daan1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:52

Iedereen die zich bezig houdt met heelkunde vergist zich wel eens.
Ik denk dat elke DA ook wel eens een misser heeft gehad.
Natuurlijk blijft het zo dat takonis geen diploma heeft, dit betekend echter niet zomaar dat hij er niks vanaf weet.
Ik hoor alleen maar dingen over inspuiten, weten jullie wel dat hij ook met Chinese kruiden werkt.
Ook ik dacht in het begin ach ja een beetje paardebloemblad, een beetje kastanje schors wat van dit en wat van dat ,dat zien ze toch niet.
Maar tot mijn vreugde en zeer grote verbazing van mijn DA was het dier dermate hersteld dat het volledig gezond bevonden is.( voor de duidelijkheid dit dier was zelfs niet geschikt voor recreatie)

Dit wil niet zeggen dat ik vindt dat je naar hem toe moet gaan, kijk hoe ver je met de DA komt, dan kun je altijd nog aan takonis vragen wat hij er van vindt.
Vragen staat vrij

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:54

Citaat:
Vragen staat vrij

Maar prikken niet

gerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:50

Ik heb een heel positieve ervaring met de behandelmethode van Taconis. Het blijft verwonderlijk dat mensen welke niet persoonlijk hebben kennisgemaakt met deze methode toch precies weten wat er allemaaal wel niet mis is met de Taconis methode. Hier geldt het al oude spreekwoord de beste stuurlui staan aan wal. Het is zeker niet zo dat de Tac. methode zaligmakend is. Ook zal het niet zo zijn dat het in alle gevallen helpt. Per slot van rekening is het je eigen besluit wie je er bij haalt en waar je zelf het vertrouwen in stel. Dat Tac. geen dierenarts is moge duidelijk zijn. Maar je hoeft zeker niet overal een diploma van te hebben om iets te begrijpen. Op heel hoog niveau in onze paardensport zijn ook mensen aanwezig die zelfs een deel van het beleid uitmaken en uitvoeren en iedere dag weer ter discussie staan. Zaak is dat je er voor moet openstaan. Heeft je dierenarts altijd alles goed gedaan en nog nooit een misser begaan? Is dat een reden om nooit meer een dierenarts bij je paard te halen? Het punt is dat deze mensen op een heel andere manier naar je paard kijken en veelal verder komen dan de reguliere dierenarts. Het zijn tenslotten wel paardemensen die heel hun leven al in de paarden zitten en uit pure frustratie van het niet kunnen oplossen via de reguliere weg tot deze methode zijn gekomen. Meermaals is de naam van Laarakkers gevallen. Ook ik heb persoonlijk ervaring met hem. Het vreemde vindt ik er schijnbaar niemand over valt dat deze onorthodxe methode natuurlijk soms ook vraagtekens oproept. Zeker als hij met een ampule met gekleurde vloeistof bij het paard staat en daarna dit tegen zijn hals aanhoudt en vervolgens een andere ampule pakt en op dezelfde wijze weer controleerd omdat het paard aangeeft dit niet de juiste te vinden. Je moet erin geloven en het over je heen laten komen.
Ik heb er in iedergeval bij beiden (Laar. / Tac.) super resultaat mee bereikt.
(vrijwel) Iedereen vindt het hocuspocus wat er bij Tac. gebeurt. De weerstands kuur, de nieren maar speciaal het hele knieen gebeuren.
De weerstandskuur werkt heel goed en slaat ook vaak direct aan. Bij mij was het zo dat ik een dubbelle kuur heb gedaan met optimaal resultaat. Het paard knapte enorm op. De slijmvliezen en het tandvlees kleurde van fel rood weer bij naar roze. We moesten eens weten hoeveel mensen chinese kruiden nemen met aandoeningen waar de reguliere geneeskunst geen oplossing voor heeft, maar door het gebruik van deze kruiden een menswaardig bestaan hebben. Toch zijn veel van deze zaken wetenschappelijk nog steeds niet bewezen.
Voor de nieren goldt hetzelfde. Na behandeling met de Tac.kuur was normaal opstappen weer mogelijk. Het paard had duidelijk geen (of aanmerkelijk minder) last van de zadeldruk bij de nieren. Het voelde zich merkbaar beter en plaste ook weer normaal. Druk zelf maar eens lichtjes in het niergebied als je hier een probleem hebt. Bij een paard is dat met ons gewicht in het zadel en zeker met opstappen nog erger.
Na de weerstand en de nieren kuur was mijn merrie op stal veel rustiger en in de wei weer lekker extravert aan het bokken en steigeren. Sterker nog ze durfde weer te rollen, wat ze voorheen nauwelijks deed.
Bij de knieen hoor ik de meest waanzinnige verhalen en uitspraken. Het is duidelijk dat je vanaf de grond niet in de knie kunt kijken. Maar met goed observeren en enige kennis en verstand van zaken kun je vrij simpel zien of er iets niet goed is met de knie. Je loopt altijd het risico dat de diagnose misschien niet 100% juist is. Maar dat is bij reguliere geneeskunst zelfs in combinatie met foto's nog weleens het geval. De meeste tegenstanders hebben zich zeker niet verdiept in de Tac. methode voor de knieen anders zouden ze zeker de gedane uitspraken niet doen. In de Natural horsemanship wereld wordt een vergelijkbare of dezelfde methode reeds jarenlang toegepast. Sterker nog in de humane geneeskunst (bij mensen dus) is dry needling een methode die alom is geaccepteerd en veelvuldig wordt toegepast.
Het inbrengen van de accupunctuurnaald dient ter onderbreking van het pijnsignaal transport in de zenuwvezel. Na het inbrengen van de naald blijft de zenuw circa 100 uur ongevoelig voor deze pijnimpuls. Vervolgens wordt er in het gewricht een desinfecterende vloeistof ingebracht welke mogelijke gewricht irritaties tegengaan. Mogelijk is dat er meer eigenschappen zitten in de vloeistof welke Tac.gebruikt. Hierna kan men het gewricht weer pijnloos bewegen. In de pijnvrije periode wordt de knie getraind naar een hoger/beter bewegingsniveau. Je kunt dit ook zien. Onmiddellijk nadat een paard is behandeld volgens de Tac. methode loopt het beter. Ik bedoel binnen 5 minuten na behandeling. Zaak is wel dat het paard in de pijnvrije periode goed wordt getraind in afstemming op de behndelde knie. Waarschijnlijk worden de meeste knie problemen veroorzaakt door wegglijden of verdraaien. Denk maar eens aan een paard met ijzers in een weide met ochtend dauw. Ze kunnen soms ongeloofelijk uitglijden. Een paard met gescheurden kniebanden staat sowieso op 3 benen en ieder weldenkend mens zal het uit zijn hoofd laten om zo en dier te behandelen.
Iedereen staat vrij te denken van mijn verhaal wat ze wil. Het is wel zo dat ik er voor het behandelen van zowel Laar. als Tac. zelf wel goed heb overnagedacht. Ik heb zelf een paard moeten afschrijven voor de sport en verkocht als recreatie wat de regulier geneeskunst op de knieen niet meer goed kreeg. Met wat ik nu heb ervaren was dit zeker niet nodig geweest. Mijn ervaring met Tac. is gebaseerd op een merrie welke in een 3-tal van best aangeschreven klinieken in NL werd afgeschreven. Ik heb dit dier gekocht en in 15 maanden van eerst slachtpaard het volgende bereikt. 1e premie merrie veulen, voorlopig keurmerrie, 8 starts M- dressuur start gerechtigd. Maar nog veel belangrijker, de merrie is weer blij en heeft plezier in het leven.
Wie weet is het wel zo dat we met een methode te doen hebben welke over enige jaren als "de"methode te boek staat voor dit soort problemen. Dat was ook zo toen ik 32jaar geleden aan een lelijke botbreuk werd geopereerd door de vooruitdenkende dr. Derweduwen in Belgie. Iedere dokter in NL was ertegen. Nu worden per dag honderden van deze type operaties uitgevoerd en ledematen weer in de oorspronkleijke vorm en afmetingen gerepareerd.
100% kan niemand je in welk vorm van geneeskunst garanderen, maar als je niet verder komt met je gewone dierenarts is zeker het proberen waard.

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:25

feit blijft dat taconis iets doet wat hij niet mag, namenlijk de huid boorboren en iets inspuiten.

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:59

Gerx ik ben het volledig met je eens en blij dat je het zo correct hebt kunnen verwoorden. Iedereen moet het pad kiezen wat het beste bij hem/haar en zijn paard past. Laten we wel wezen we denken altijd vanuit het belang van het paard.

En als Taconis met prikken, wat verboden zou zijn, dan neem ik daar de verantwoording voor. Als ik zie hoe mijn paard er van is opgeknapt zijn mij het doorboren (zoals het hier overdreven word genoemt) van de huid waard.

Gerx wat fijn dat het zo goed met je paard gaat.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:07

Ik vind het ook prima hoor als anderen hem wel aan hun paard willen laten zitten. Maar dan ook niet zeuren als het mis gaat. Ik kan zelf ook goed prikken al zeg ik het zelf en als ik echt geloofde dat het werkte drukte ik zelf wel zo'n naald in het paard

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:32

gerx, ik neem aan dat je het nodig vond een PB te sturen omdat je mij wilt overtuigen van je menig,hetgeen tevergeefs is.

ik ben er van overtuigt dat taconis fout bezig is en neem aan dat ik die menig mag hebben... of niet????

de wetgever heeft niet voor niets bepaalde handelingen voorbehouden aan DA`s ter bescherming van alle paarden ook de jouwe en de mijne.

dat taconis daar lak aan heeft pleit niet in zijn voordeel en blijft tegen de wet.

ik weet dat dit off topic is maar ik ben tenminste wel open in mijn menig en probeer niet via PB een ander te overtuigen of een schuld gevoel aan te praten

en dus reageer ik gewoon op het forum en niet achter de schermen via PB

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:52

Ellebel schreef:
Ik vind het ook prima hoor als anderen hem wel aan hun paard willen laten zitten. Maar dan ook niet zeuren als het mis gaat. Ik kan zelf ook goed prikken al zeg ik het zelf en als ik echt geloofde dat het werkte drukte ik zelf wel zo'n naald in het paard

Dit vind ik nou kortzichtig als het misgaat niet zeuren. Als het bij de dierenarts misgaat mag je dan ook niet zeuren? Er zijn altijd mensen waar het niet bij is goedgegaan die mogen daar dan toch wat over zeggen, hun hebben hun paard laten behandelen omdat ze het paard wilde helpen. Of dat nu door de dierenarts is gebeurt of door een ander.

gerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:10

Nou alex 66 dit is wel erg kort door de bocht. Als je geen berichten wilt ontvangen moet je jezelf verwijderen van deze site. Bovendien was het in het geheel niet de bedoeling je te overtuigen buiten het zicht.
Ik kom voor het eerst op een dergelijke site en ben niet goed op de hoogte (leeftijd, al oud) hoe e.a. werkt. Kijk maar naar mijn eerste bericht, was aan het corrigeren en was al geplaatst. Nu weet ik niet hoe ik het eerste moet verwijderen.

Prikken gebeurt overal, als je met je baby naar het consultatie bureau gaat wordt deze geprikt door een zuster, als je in het ziekenhuis ligt wordt je als je geluk hebt als proefkonijn geprikt door een zuster in opleiding. (eigen ervaring en pijn) Als je naar de dierenarts gaat krijgt je hond een injectie van de assistente. Heeft je huisdier zuikerziekte krijg je van de dierenarts een ampule insuline mee met een naald en mag je op hoop van zegen zelf proberen te injecteren. Bijna alle veehouders injecteren zelf mede vanwege de dierenarts kosten welke anders uit de pan rijzen. Kortom prikken is algemeen goed, hoewel het wettelijk eigenlijk aan regels is gebonden. En je kunt zelf goed prikken vertel je.

De kern van het verhaal heb in mijn eerdere bericht reeds uiteengezet.

Je bent vrij om te doen wat je wilt en alleen jezelf en je dier verantwoording schuldig.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:35

Ja hallo ik kan goed prikken omdat ik ervoor gestudeerd heb.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:41

Citaat:
Dit vind ik nou kortzichtig als het misgaat niet zeuren. Als het bij de dierenarts misgaat mag je dan ook niet zeuren

Als het misgaat bij de dierenarts kun je naar de tuchtcommissie. Want de DA heeft ervoor gestudeerd en dan mag je eea verwachten tav vakkundigheid. Van een ex-taxichauffeur verwacht ik minder van vakkundigheid en ik vind dus ook dat je niet mag zeuren als het mis gaat, dan moet je zo iemand maar niet aan je paard laten zitten. Maar ik heb nergens gezegd dat ik vind dat die man meteen maar moet stoppen hoor, als jij graag wilt dat hij iets in je paard steekt, mij best. Maar bij Taconis kun je nergens heen als het mis gaat. Sjonge je moet je wel aangevallen voelen om mij meteen kortzichtig te noemen

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:08

gerx; ik kan niet prikken heb ik ook nooit beweerd!!

alle situaties die jij op noemde gaan over bevoegde mensen zowel een verpleegkundige als een dierenartsassistent zijn bevoegd om te prikken

meneer taconis niet en tot hij zijn bul haalt bijft dat zo en blijft hij van mijn paard af..

ik hoop zelfs dat hij een keer tegen de lamp loopt want figuuren zo als hij brengen de goede alternative geneeskunst alleen maar schade toe

Curly85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:42

Tja ik heb bijna een paard zin overlijden door zijn toedoen.....
Over Steffie heb ik wel goede verhalen gehoord, maar Thijs hoeft niet bij mijn paard te komen. Dit omdat ik van dichtbij een fout heb meegemaakt en daardoor wel terughoudend ben geworden.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:50

Ik heb mijn vorige paard een aantal keer door Taconis laten behandelen voor zijn knieen, weerstand, nieren en losse hoefwand. Hij knapte er elke keer weer goed van op. Mijn paard had een chronische blessure en die heeft Taconis elke keer weer weten te behandelen en ervoor gezorgd dat hij weer een lange periode klachtenvrij was. De laatste keer dat ik hem liet behandelen knapte hij er niet van op en toen wist ik dat de blessure van dermate ernst was dat het beter was om de behandelingen te stoppen en het paard niet meer voor de sport in te zetten.
Ik kan met goed voorstellen dat sommige mensen niet van zijn methode gecharmeerd zijn en anderen er wel weer goede ervaringen mee hebben/hebben gehad. Het feit dat hij dus geen dierenarts is en dus geen papieren heeft, doet niets af aan het feit of hij wel of niet mag praktiseren. Feitelijk is hij een homeopaat en gebruikt homeopatische middelen als chinese kruiden maar ook andere huis-, tuin- en keukenmiddelen die wij zelf ook vaker gebruiken dan we denken.
Ik ben het wel eens met diegenen die een opmerking hebben geplaatst over het inspuiten van de knieen. Als je zeker wil weten of er sprake is van een blessure aan gewrichten of banden/pezen of spieren: ga eerst naar de DA. Als die een probleem herkennen en een juiste behandeling kunnen starten, ga daar dan mee aan de slag. Als je, zoals ik, je paard alleen nog maar kan behandelen voor klachten maar niet meer kan genezen, dan zou een homeopatische/accupunctuur-behandeling van Taconis nog uitkomst kunnen bieden. Maar houd vooral in je achterhoofd: hij kan een chronische aandoening niet genezen, wel behandelen.