Stalling gezocht omgeving Leiden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Stalling gezocht omgeving Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 00:15

Voor mijn 3,5 jarige New Forest merrie ben ik op zoek naar een stalling in de omgeving van Leiden.

Wie kan mij helpen?

DianneM

Re: Stalling gezocht omgeving Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 02:44

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 03:30

er zijn in valkenburg een paar aardige stallen.
dick van paridon (voorschoterweg, naast mandy's hoeve)
john van paridon (kooltuinweg, richting katwijk)
mandy's hoeve zelf....

voor meer info: PB maar

Olive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:27

Ik sta zelf op de Nieuwendijkhoeve. Het bevalt me zeer goed. Agterberg buitenbak, binnen longeerbak, paddock, wasplaats met warm water, stallen van 4x3,5 die heel licht en fris zijn(er kunnen ook nog 2 kantelramen open) en van het voorjaar tot het najaar weidegang(dit jaar tot november). Het is nog niet af, in de toekomst zal er nog een solarium e.d. komen.
Rij je liever binnen en heb je een auto is de Vierambachtshoeve in Woubrugge een optie. Ik ben daar weggegaan omdat de bodems slecht waren waardoor ik niet kon longeren en buitenrijden(de binnenrijhal is wel goed). Hier zie je wat meer info: http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... lA%3D&df=1

Succes!

Stal_Fiore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:56

Hartstikke bedankt voor jullie informatie!
De nieuwendijkhoeve ziet er inderdaad erg mooi uit... maar is voor mij denk ik net iets te ver. Moet het vanuit Leiden ook met de fiets kunnen doen (heb wel een auto, maar niet elke dag). Daarbij heb ik gehoord dat de paddocks nog niet af zijn de paarden deze winter dus nog niet naar buiten kunnen.

Noukie, heb je gepmt.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:03

Hoihoi

Er komen meer meiden op de fiets naar stal, ze doen er ongeveer een half uur over. Ikzelf heb mijn paardje daar wel altijd in de paddock gezet, maar mij interesseert het niet heel erg als ze zwart is van de modder Er is dus wel een grote paddock, maar er komen gedraineerde paddocks van het voorjaar als het goed is.

In Commercieel staat nu ook iemand in Hazerswoude die stalling aanbiedt, ik weet niet of dat dichterbij is?

Groetjes Dianne

Missmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:15

ik weet natuurlijk niet waar je woont ik leiden maar ik doe er op de fiets vanuit leiderdorp ong een kwartiertje over.. met de auto 5 min.. er is nu een nieuw stuk geasfalteerd naar stal en dus kan je met de auto binnen door en zit je er zo. (nieuwendijkhoeve) heb zelf een 2e hands brommie gekocht om er heen te tuffen en dan zit je er ook zo!

Ik gooi mijn paardje ook in de paddock nu is niks mis mee, tja dan is ze zwart als ze heeft liggen rollen maar dat heb je er natuurlijk zo vanaf...
en vanaf deze zomer hebben we er een heel groot stuk land extra bij

fiets er anders gewoon een keertje naar toe dan kan je voor je zelf bepalen of het wel of niet te ver is! en of het wat voor je is, ligt achter de mac in leiderdorp

misschien tot dan!
Laatst bijgewerkt door Missmar op 23-01-06 13:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:18

PB splinter eens, misschien hebben zij op stal nog plek.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:37

Ik heb paarden verzorgd die aan de overkant van genoemde hoeve staan, aan dezelfde weg.
Ik kom ook uit Leiden, maar van de verkeerde kant, en ik ben ermee gestopt omdat het met de fiets te ver was...

Stal_Fiore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 12:26

Hoe lang fietste jij er over dan?

newforster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:31

ik fiets ook nr de nieuwendijkshoeve.
Doe er een half uur over vanaf Leiden.

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:47

Ik weet nog een leuke plek in Stompwijk en fiets zelf ook dagelijks vanuit Leiden. (Ik woon zeg maar niet ver van Lammeschans en doe er maximaal 30 minuten over.)

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:50

Paridon is idd een goede tip .

Mocht je wat verder weg willen staan dan is er in Katwijk ook plek (voordeel: dicht bij het strand en busverbinding naar Leiden elk kwartier).

TurdusMerula

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:22

Hoe lang ik erover deed hing ook van de wind en de stoplichten af, woon aan de verkeerde kant, zeg maar tegen Voorschoten aan. Een half uur was erg snel, voor mij.

@ Apple... Even offtopic, maar is dat ook een manege (en waar zit het ongeveer)? Aangezien ik ook een beetje maneges aan het kijken ben...

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:24