Ponykamp begeleiden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Ponykamp begeleiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 17:47

Hallo allemaal!

Ik weet dat hier al topics over geweest zijn, maar de zoekmachine doet een beetje eng...

Ik wil deze zomer graag op een manege ponykampen gaan begeleiden en ik ben op zoek naar leuke adressen. Ik ben zelf toen ik jong was regelmatig op kamp geweest en dat was altijd supergezellig, dus ik wil nog wel eens een paar weken in die sfeer zitten.

Ik hoef er niet voor betaald te krijgen, maar ik heb wel een paar eisen:

- Het belangrijkste eigenlijk: Ik zou het leuk vinden om naast met de kinderen ook met de paarden bezig te zijn. Dus niet alleen de animatie buiten het rijden om verzorgen of het eten koken, maar bijv. ook buitenritten begeleiden, uitleg geven over dingen (poetsen, opzadelen, tuig schoonmaken), evt. les geven, dat soort dingen.

- Ik zoek een manege waar goed met de paarden omgegaan wordt. Natuurlijk snap ik dat een manege een bedrijf is, maar als de paarden met drukwonden aan het werk worden gezet of weet ik wat, heb ik weinig plezier in mijn 'werk'.

- Ik zou het fijn vinden om mijn reiskosten vergoed te krijgen, maar dat is geen must.

Ik ben al 6,5 jaar vrijwilliger bij paardrijlessen voor gehandicapten, dus ik ben wel een beetje bekend met dingen uitleggen en omgaan met mensen. Daarnaast ga ik dit voorjaar een cursus 'Orientatie op de Educatieve Praktijk' doen waarbij ik ook stage zal lopen op een school of in een museum.

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:52

manege de boschhoeve..!!Dit is heel leuk, je hoeft niet alleen rottige klusjes te doen!!!Helmaal geen ong. Je krijgt een eigen groep en daar ga je mee rijden in de bos! Je kunt een paard van daar lenen. Ook geef je les! Maar je moet ook met zijn alle koken. Je slaapt gewoon bij de kinderen op de kamer.!!Super leuk.!!;)

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:54

www.de-boschhoeve.nl Paarden worden super verzorgd, mogen bijv. elke dag even rennen in de bak en worden niet overbelast. Je mag ook lesgeven. Het is in soerendonk!

TessB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:04

Is het vrijwillig bij de boschhoeve?

frappa

Re: Ponykamp begeleiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:25

als wat je noemt heb je op les chevaux.
www.leschevaux.nl

je begeleidt het ponykamp, verzorgt de lessen, spelletjes, buitenritten. Je hoeft niet te koken !

Komende zomer word mijn 4e jaar daar en het is echt een aanrader !!!

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:51

Het Lamoen in Markelo zoekt vaak ook mensen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 01:38

Nimue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 21:51

Bedankt voor de reacties!

Ze zien er allemaal superleuk uit, en ik heb ook al een PBtje van Alja gehad, echt heel leuk om te zien dat er echt mogelijkheden zijn om zoiets te doen.

Ik ga de verschillende mogelijkheden eens goed bekijken, maar ik krijg er steeds meer zin in om dit komende zomer een paar weken te gaan doen.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:33

manege van Loon in Loon op Zand, daar krijg je ook betaald voor je werk. Het is geen superdeluxe manege maar wel veel lol. Wel enige ervaring in lesgeven en enig rijnivo gewenst. Met of zonder eigen paard mogelijk. Je hoeft niet te koken maar je bent wel 24/7 met de kids bezig. Je slaapt niet tussen de kinderen.

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:44

Weten jullie ook wat voor deze manege's de min. leeftijd is om te begeleiden?

Nimue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 18:01

Goh, in Loon op Zand ben ik zelf op ponykamp geweest, dat was wel erg leuk! Ook echt een superomgeving.

Hoeveel krijg je dan betaald? Ik wist nieteens dat er kampen wáren waar je betaald kreeg...

jauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:26

ik zou ook zeggen Loon op Zand, ik ga daar zelf altijd op ponykamp. Maar ik vind niet dat de paarden en pony's daar goed verzorgt worden. maar hte is wel heel leuk daar en ik denk dat het voor de leiding ook leuk is

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:09

Voor les chevaux is de minimale leeftijd om ponykampen te begeleiden 18 jr en ouder,
In de leeftijd van 16-18 jr kan je daar ook werken als allrounder/paardenverzorger, dan zorg je voor de paarden, rijdt ze soms wat bij, mee achterop op buitenritten. Je kan hiervoor ook kiezen als je 18 jr en ouder bent dan geef je ook lessen en begeleid je buitenritten voor mensen uit de huisjes en van buitenaf.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:54

frappa schreef:
Voor les chevaux is de minimale leeftijd om ponykampen te begeleiden 18 jr en ouder,
In de leeftijd van 16-18 jr kan je daar ook werken als allrounder/paardenverzorger, dan zorg je voor de paarden, rijdt ze soms wat bij, mee achterop op buitenritten. Je kan hiervoor ook kiezen als je 18 jr en ouder bent dan geef je ook lessen en
begeleid je buitenritten
voor mensen uit de huisjes en van buitenaf.

Voorwaarde is wel dat je ruiterbewijs hebt (en voldoende rijervaring hebt..)

Ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad toen ik nog hielp!

Edit: hoi Franny!

Nimue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:16

Ah, mijn ruiterbewijs heb ik niet, wat jammer. Er is hier in de buurt geen gelegenheid om het te halen, dus dat zit er de komende tijd ook niet in.

Loon op Zand vind ik zelf voor de ruiters ook leuker dan de paarden, ja, dus ik weet nog niet zeker of ik contact met hun ga opnemen... heb in elk geval De Bosschoeve en Het Lamoen gemaild, en ga Klein Oever binnenkort bellen. Les Chevaux laat ik dan maar zitten, ivm. dat ruiterbewijs, jammer.

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:29

Als je geen ruiterbewijs hebt rijd je ook buitenritten hoor, maar dan achterop de groep.

Nimue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 21:37

Ah, op die manier. Dank je wel, dan loont het toch de moeite om even te bellen denk ik.

Ooit wil ik mijn ruiterbewijs ook nog wel halen, maar ik rijd niet meer op een manege en dan kom je er niet echt achter waar en wanneer ze in de buurt cursussen geven daarvoor.

frappa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:38

Nimue schreef:
Ah, op die manier. Dank je wel, dan loont het toch de moeite om even te bellen denk ik.

Ooit wil ik mijn ruiterbewijs ook nog wel halen, maar ik rijd niet meer op een manege en dan kom je er niet echt achter waar en wanneer ze in de buurt cursussen geven daarvoor.

en het is mogelijk om je ruiterbewijs daar te halen, bellen voor informatie kan natuurlijk altijd, zij vertellen je meer.

Nimue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 01:11

Op kamp, bedoel je? Of gewoon buiten het kamp om? Want daarvoor is het wel een beetje ver weg, aangezien ik zelf in Zeeland woon.

En inderdaad, ik bel ze gewoon een keertje op, komt helemaal goed. In elk geval bedankt voor alle info.

frappa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:28

Nimue schreef:
Op kamp, bedoel je? Of gewoon buiten het kamp om? Want daarvoor is het wel een beetje ver weg, aangezien ik zelf in Zeeland woon.

En inderdaad, ik bel ze gewoon een keertje op, komt helemaal goed. In elk geval bedankt voor alle info.

Het is in een weekend buiten de kampen om maar het beste is even contact zoeken en vragen stellen.

Hou je ons wel op de hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:30

Loon op zand heb ik zelf mindere ervaringen mee... wij werden op pony's van 2,5 gezet om mee buiten te rijden en te springen (!)!
voor de rest was het wel echt supergezellig!

Nimue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 00:34

Mjah, dat was ook mijn probleem met Loon op Zand; superleuk voor de ruiters, maar ik had het idee dat de pony's er niet zo goed vanaf kwamen. Jammer.

Frappa, ik zal binnenkort eens bellen! Even een weekendje op en neer is voor mij ook niet echt haalbaar (dúre reis, plus daar nog overnachten enzo), maar als ik ook wat nuttigs kan doen zonder een ruiterbewijs is het zeker een optie. Ik laat het zeker horen, mocht het Les Chevaux worden!