Ik weet dat hier al topics over geweest zijn, maar de zoekmachine doet een beetje eng...
Ik wil deze zomer graag op een manege ponykampen gaan begeleiden en ik ben op zoek naar leuke adressen. Ik ben zelf toen ik jong was regelmatig op kamp geweest en dat was altijd supergezellig, dus ik wil nog wel eens een paar weken in die sfeer zitten.

Ik hoef er niet voor betaald te krijgen, maar ik heb wel een paar eisen:
- Het belangrijkste eigenlijk: Ik zou het leuk vinden om naast met de kinderen ook met de paarden bezig te zijn. Dus niet alleen de animatie buiten het rijden om verzorgen of het eten koken, maar bijv. ook buitenritten begeleiden, uitleg geven over dingen (poetsen, opzadelen, tuig schoonmaken), evt. les geven, dat soort dingen.
- Ik zoek een manege waar goed met de paarden omgegaan wordt. Natuurlijk snap ik dat een manege een bedrijf is, maar als de paarden met drukwonden aan het werk worden gezet of weet ik wat, heb ik weinig plezier in mijn 'werk'.
- Ik zou het fijn vinden om mijn reiskosten vergoed te krijgen, maar dat is geen must.
Ik ben al 6,5 jaar vrijwilliger bij paardrijlessen voor gehandicapten, dus ik ben wel een beetje bekend met dingen uitleggen en omgaan met mensen. Daarnaast ga ik dit voorjaar een cursus 'Orientatie op de Educatieve Praktijk' doen waarbij ik ook stage zal lopen op een school of in een museum.