Iemad ervaring met Dierenkliniek Visdonk te Roosendaal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sterren

Iemad ervaring met Dierenkliniek Visdonk te Roosendaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 12:12

Nou de titel zegt het al...

Wie heeft er ervaring met de dierenartsen, medewerkers en hoefsmeden van kliniek Visdonk?

Moet er volgende week donderdag heen met mijn paardje!

Hoor graag jullie reacties!

MarchaL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:49

Hoi hoi,

Dierenkliniek Visdonk is al jaren mijn vaste kliniek. Ik heb zeer goede ervaringen met Visdonk, zowel voor behandelingen aan huis als bij opname van je paard. Met de hoefsmeden (van Nassau) heb ik verder geen ervaring.

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:57

De dierenkliniek staat goed bekend hier in de omgeving, je hoort af en toe wel vervelende verhalen, maar dat heb je met elke kliniek wel, het is allemaal in elk geval niks schokkends.

alleen ikzelf ben nooit zo een fan geweest van de hoefsmeden daar, maar dat is persoonlijk

Soma

Re: Iemad ervaring met Dierenkliniek Visdonk te Roosendaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:02

Prima kliniek, ook goede hoefsmeden (wel bullebakken!!), wel dikke portemonnee meenemen, ze zijn duur. De zorg is wel echt goed, ze hebben ook goede dierenartsen.

Groeten
Soma

Sterren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 13:13

Mama_Suus schreef:
De dierenkliniek staat goed bekend hier in de omgeving, je hoort af en toe wel vervelende verhalen, maar dat heb je met elke kliniek wel, het is allemaal in elk geval niks schokkends.

alleen ikzelf ben nooit zo een fan geweest van de hoefsmeden daar, maar dat is persoonlijk

Bedankt voor je reactie...

Waarom ben je niet zo'n fan van de hoefsmeden daar?

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 13:15

Soma schreef:
Prima kliniek, ook goede hoefsmeden (wel bullebakken!!), wel dikke portemonnee meenemen, ze zijn duur. De zorg is wel echt goed, ze hebben ook goede dierenartsen.

Groeten
Soma

Hai Soma,

bedankt voor je reactie...

Wat bedoel je met de hoefsmeden zijn wel "bullebakken"!!

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 13:17

Bedankt allemaal voor jullie reacties;

Ik snap dat iedereen met alles ook over dierenklinieken een eigen persoonlijke mening heeft, ik ga het daarom ook maar met eigen ogen ondervinden.
Mijn paarjde moet er helaas heen voor weer een kreupelheidsonderzoek...ik hoop maar dat ze er achter kunnen komen wat ze nou werkelijk mankeert en wat er aan te doen is, dan kunnen we eindelijk de oorzaak eens goed aanpakken hoop ik!

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 13:21

@MarchaL

Mag ik vragen voor wat voor problemen bij je paard jij de kliniek hebt bezocht?

ReignStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:33

Ik heb ook goede ervaringen met deze kliniek!
En wat betreft de hoefsmeden, ze zijn errug recht voor zijn raap, en daar moet je tegen kunnen.

Maar ik ben van mening dat je geen hoefsmid met meer kennis en ervaring zult vinden dan de broers van Nassau!

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:34

Zeker voor kreupele paarden is het een heel goede kliniek, met nog betere hoefsmeden. En bullebakken ?! ja, als je bijvoorbeeld voor de 3e keer een hoefbevangen paard met fors overgewicht aanbiedt zodat zij het weer op kunnen lossen, dan krijg je idd de wind van voren ! Ze geven meer om de dieren dan om de eigenaren- ook zijn ze eerlijk in de vooruitzichten. Ze kunnen veel, heel veel, en zolang de eigenaar het wil, en het voor het dier niet betekent dat ze uitzichtloos lijden, gaan ze ver.

Veel success!

Soma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:53

De heren Van Nassau zijn juist erg grof voor de paarden! Dat is wat ik bedoel met bullebakken. Ze zijn wel super in hun vak, maar mogen wel wat meer respect hebben voor de dieren. Voor mensen vind ik ze wel aardig hoor.

Soma

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:04

..ik heb ook wel ervaring!!...en ze zijn goed...maar overal heb je wel een luchtje aan en kan je een kuiltje vinden...de van Nassau heb ik nog nooit problemen mee gehad...en ja!..'mn' paard heeft ook wel eens een knal gehad van ze..maar dat was ook erg verdient!...maar na afloop kreegt ie ook weer een heerlijk pepermuntje...ze zijn recht voor de raap en recht door zee..ik hou er wel van..duidelijkheid..ze zijn goed voor de paarden..en wat ik een pluspunt vind is dat je gelijk aan alles kan geholpen worden..fysio, hoefsmid, accupentuur...het plaatje is compleet..nu is het al een tijdje geleden dat ik er ben geweest..dus ik weet niet hoeveel er is veranderd..maar ik ben er altijd wel over te spreken geweest...

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:11

Soma schreef:
De heren Van Nassau zijn juist erg grof voor de paarden! Dat is wat ik bedoel met bullebakken. Ze zijn wel super in hun vak, maar mogen wel wat meer respect hebben voor de dieren. Voor mensen vind ik ze wel aardig hoor.

Soma

Rob van nassau komt al 21 jaar bij mij...nooit wat van gemerkt hij is trouwens net weer weg.

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:20

Ik ben zelf nooit met mijn paard op de kliniek geweest daar, maar er zijn al wel verschillende DA's bij mij geweest en die vind ik stuk voor stuk vriendelijk en goed hun werk doen!

Met de hoefsmeden heb ik via de mail contact gehad en ook wel eens via de telefoon, en vond ik ook altijd erg vriendelijk en goede informatie geven.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:23

Wij hebben ook goede ervaringen met Visdonk, 1x flinke hoefzweer paard is daar zelfs nog geopereerd en 1x met second opinion. Bij de sec op wist ie eigenlijk al wat het was zonder de foto, de foto bevestigde alleen zijn vermoeden. Volgend jaar moeten we terug voor een zenuwsnede bij onze merrie, dat kan helaas pas na de dracht .

Een stalgenoot haar paard is geopereerd aan de pezen van een achterbeen (anderhalve pees doormidden). Dier liep na een half jaar weer vol in training, echt super genezen .

De eigenaresse van stal gaat zelfs 1x in de zoveel weken met paard op de trailer naar Van Nassau toe om te laten beslaan (geen speciaal beslag). Erg tevreden klant dus .

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:52

JeSSer schreef:
@MarchaL

Natuurlijk Ik ben er inmiddels 2x met mijn paard naartoe geweest. 1x voor een kreupelheidsonderzoek + foto's en de andere keer moest mijn paard helaas opgenomen worden ivm koliek. Ze heeft toen ong. een week bij Visdonk gestaan. Ze is er super goed verzorgt en ik ben zelf ook erg goed voorgelicht.

Ik las net dat je paard een kreupelheidsonderzoek moet ondergaan? Visdonk is hier echt een hele goede kliniek voor hoor! Ze nemen ruim de tijd voor je, geven een hoop informatie en komen met verschillende behandelmethodes. Ik was vooral erg te spreken over de persoonlijke aandacht die ze aan de eigenaar schenken. Na het onderzoek had ik een hele hoop vragen en hier hebben ze zeer geduldig op geantwoord. Daarnaast ben ik er erg over te spreken dat ze een totaal pakket van behandelingen aanbieden. Ook fysio en accupunctuur wordt door hun gedaan. Ik denk dus zeker dat je bij Visdonk in goede handen bent

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 15:02

Echt super bedankt voor jullie duidelijke voorbeelden en ervaringen, ik hoop dat ze er kunnen ontdekken wat mijn paardje mankeert.
Want we hebben er al wat dierenartsbezoeken opzitten..
En ik ga het met eigen ogen zien hoe de dierenartsen enz. zijn!

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 15:06

MarchaL schreef:
JeSSer schreef:
@MarchaL

Natuurlijk Ik ben er inmiddels 2x met mijn paard naartoe geweest. 1x voor een kreupelheidsonderzoek + foto's en de andere keer moest mijn paard helaas opgenomen worden ivm koliek. Ze heeft toen ong. een week bij Visdonk gestaan. Ze is er super goed verzorgt en ik ben zelf ook erg goed voorgelicht.

Ik las net dat je paard een kreupelheidsonderzoek moet ondergaan?

Ja dat klopt, ze moet inderdaad een kreupelheidsonderzoek ondergaan.. Als het inderdaad zo gaat zoals jij dat beschrijft dan denk ik dat we inderdaad in goede handen zijn daar!

Visdonk is hier echt een hele goede kliniek voor hoor! Ze nemen ruim de tijd voor je, geven een hoop informatie en komen met verschillende behandelmethodes. Ik was vooral erg te spreken over de persoonlijke aandacht die ze aan de eigenaar schenken. Na het onderzoek had ik een hele hoop vragen en hier hebben ze zeer geduldig op geantwoord. Daarnaast ben ik er erg over te spreken dat ze een totaal pakket van behandelingen aanbieden. Ook fysio en accupunctuur wordt door hun gedaan. Ik denk dus zeker dat je bij Visdonk in goede handen bent

Ja ik heb op de website gekeken en daar zag ik inderdaad de behandelingen staan.

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:23

Ik ben eind oktober voor een kreupelheidsonderzoek met rontgenfoto's bij de Visdonk geweest en ben vol lof. Het onderzoek ging netjes en rustig en de foto's idem dito. De uitleg was ook super en ik mocht vragen wat ik wilde. Hij bleek HKO fase 3 te hebben. Nu heeft mijn paard al sinds ik hem heb platvoeten en mijn eerdere hoefsmeden kregen dit niet beter. Dus ik moest om de 6 weken nieuwe ijzers eronder laten leggen. Nu mocht mijn paard gelijk voor speciaal beslag door naar Van Nassau. Ik vond het echt een supervent. Hij legde alles uit. Vond het leuk dat ik geinteresseerd was. Hij was ook erg lief voor mijn paard. Alleen als hij een beetje met zijn been ging jennen, dan kreeg hij gewoon een grote mond. En terecht!! Na afloop kreeg hij een lekker snoepje en een kroel over zijn kop!! Ik moet a.s. dinsdag ook terug met mijn paard om hem te laten beslaan door Van Nassau. Want Van Nassau durfde eindelijk een flink stuk van zijn teen af te halen en nu heeft hij normale hoeven, i.p.v. platvoeten en de ijzers zitten er al 11 weken onder en nog steeds goed!!! Hij heeft het door hun gepatenteerde Break-over beslag gekregen en momenteel loopt hij weer goed.

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:31

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Visdonk kliniek. Dr. Boscher heeft als veearts veel voor mij en mijn paard gedaan, meer als dat had gehoeven in mijn situatie. Ik ben dan ook erg positief.
Kliniek is erg goed in beenproblemen.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:17

en...ben je geweest ?

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 11:11

@Mist

Nee ik moet er vanmiddag om half 4 zijn...
Jullie horen het wel..

Mare

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:19

Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met de kliniek, en over de hoefsmeden; Rob van Nassau is het probleem niet. Ik vind dat Anton soms te losse handjes heeft en te snel slaat/trapt. Maar tis wel zo dat het vakmannen zijn en er waarschijnlijk niet veel hoefsmeden kunnen tippen aan ze..

Sterren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 09:53

Nou ben dus gisterenmiddag naar de Visdonk geweest, het probleem met mijn merrie zit dus toch zoals mij al eens verteld is in de kliniek in Liende 'de Lingehoeve' dat het probleem grotendeels zit in de stand van haar benen. Ze staat behoorlijk toontredend. Omdat ze daar nu op haar leeftijd meer last van gaat krijgen en het echt zeer gaat doet (al naar gelang hoeveel ze moet werken) heeft ze dus zelf geprobeerd haar voetjes zoveel mogelijk te ontlasten, waardoor ze dus de rest van haar lijf ontzettend is gaan overbelasten....gevolg: pijn in haar hele lijf en haar rug zit compleet vast...(wel logisch)...

Nu moet ze 31 januari terugkomen ze krijgt dan speciaal beslag (alweer) en accupunctuur... De dierenarts heeft er wel wat goede hoop in maar toch moeten we afwachten...hij kan niet beloven dat ze daardoor weer lekker in haar lijf komt te zitten en dus weer correct gaat lopen.. Hij heeft wel heel eerlijk gezegd dat het eigenlijk wel een beetje de laatste "redmiddelen" zijn.... Om het eventueel nog een recreatie paard te laten worden. Hij zegt ook jullie zijn nu al ruim 2 jaar bezig van alles geprobeerd.. Wanneer zeg je zelf het is genoeg?
We moeten dus echt binnen 4 weken na het speciale beslag en de accupunctuur duidelijke verbeteringen gaan zien en na 8 weken moet ze weer helemaal goed lopen in ieder geval... Stel dat dat in het ergste geval niet zou gaan lukken dan hebben ik en mijn moeder besloten dat we dan beter kunnen gaan kijken of we haar niet kunnen verkopen als fokmerrie/recreatiepaard... Het is dus allemaal even afwachten, maar we hebben goede moed en geven nog niet op!
Al met al het was best een lange zware dag, maar we weten nu in ieder geval meer, dus het is niet voor niets geweest.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:00

in elk geval inderdaad een eerlijke reactie, hebben de meesten dus toch gelijk hier op dit topic.
Je weet waar je aan toe bent.

Veel succes met je paard!