GZ stalling omgeving Bleiswijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo_Wystan

GZ stalling omgeving Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 11:29

Omdat wij over 2 maandjes (ongeveer) gaan verhuizen ben ik aan het rondkijken voor een stalling omgeving Bleiswijk..

Ik zeg rondkijken omdat ik het erg naar mijn zin heb op mijn stalling nu, en ik dus totaal niet weet of ik er weg ga. (het is er gezellig EN het is er niet duur)

Wie heeft/weet een stalling? (vooral een gezellige stalling!)

Verder nog een vraag wie er ervaring heeft met hc rottemeren? Dit is een stuk duurder, maar dat zou ik er misschien wel voor over hebben, mits het dus een gezellige stalling is.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 11:45

Ik kon niet meer editten: Nog een vraagje... Hoe is stal midden delftland? (ik ben dus ook op zoek naar goede uitrijmogelijkheden)

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:06

Sinds hcrottemeren van eigenaar is veranders is ong 3 kwart van de pensiongasten vertrokken. Dat wil denk ik wel wat zeggen
De laatste keer dat ik erwas waren er zeer weinig pensionpaarden maar dat zal nu denk ik wel een beetje zijn opgelopen. Verder zit je daar naast een ruiterpad naar de rottemeren wat ideaal is. Wel zal je er wat meer betalen.

Verder heb je niet ver van hc rottemeren de rotte zitten waar langs heel veel kleinere stallen zitten die ook allemaal dichtbij het bos zitten. Het beste zou zijn om een keer gewoon een heel stuk af te rijden en vragen waar ze plek hebben. De meeste zullen op een straal van 5km van bleiswijk afzitten en grenzen allemaal aan de rottemeren waar je kan rijden.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 20:54

thanks weet je misschien namen hiervan? (of websites?)

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:16

Rottemeren kost nu 250 euro inclus,of t nu een paard of pony is ,en of je een binnen of buitenstal wil.
Alleen voor shetjes is t goedkoper.
Voor de rest is t geloof al weer aardig daar ,ik weet ook alleen dat ze veranderd zn van eigenaar ,en dan krijg je gauw spookverhalen in deze wereld.
Ik zou zeggen ga is langs voor een praatje en oordeel zelf,of praat met de meiden die daar wel op stal staan
Voor de rest vind ik dat er daar heel veel goede buitenrit mogelijkheden zn.

Stal Midden Delfland ken ik ook,heb daar ook gestaan,hele leuke gezellige stal,en ze organisren daar vaak leuke dingen onder elkaar
Dus kijk ff op de site of ga gezellie langs en oordeel

Succes ermee,,btw waar sta je nu dan ???

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 10:02

Nou ik zag de aanbieding van rottemeren dus; klopt het dat het 250 exclusief uitmesten is en rond de 300 inclusief uitmesten?

Zelf zit ik ook te twijfelen over het laten uitmesten, want het scheelt een hoop tijd (straks als ik fulltime werk ) Maar ik zag dat ze daar maar 2 keer per week uitmesten? En de rest opstrooien? Want dat vind ik dus weer veels te weinig..

Iemand die meer ervaring heeft met hc rottemeren?

Ik wil ook gaan kijken naar stal statehoeve in nootdorp, een stuk verder weg, maar ik zag dat je paard elke dag 1,5 uur buiten wordt gezet en dat de uitrijmogelijkheden goed zijn... iemand hier op bokt die daar staat en die daar foto's van heeft?

pantarhei

Re: GZ stalling omgeving Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 10:09

Ze staan bij HC rottemeren heel dik in het stro, dus dat uitmesten zou ik me geen zorgen over maken. Dicht bij huis geeft je veel extra paardtijd en verder reizen dus minder. Zelf uitmaken wat je belangrijk vindt. Er zijn ook stallen waar ze bijvoorbeeld overdag ind e stapmolen kunnen of butien worden gezet. Langs de rotte zijn alle kleinere stallen volgens mij bordevol

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 10:09

Hoi bent ik weer
Op statenhoeve ben ik weleens wezen kijken,op zich aardige mensen en je paard staat daar standaard op zaagsel.
Zn gewone ruime standaard boxen (groter dan HC rottemeren)
Alles is inbegrepen in Nootdorp behalve je voer.
Oh ja en ze gaan daar anderhalf uur pd indd naar buiten ,dan gaan ze in groepen de rijbak in.
Dat is wat ik erover weet

En indd die 250 inclu bij HCR was ik erbij vergeten te zeggen ,is dat je dan zelf moet mesten (sorry was dat vergeten te zeggen)
Maar ja zo geld toch bij iedere stal dat je indd ff zelf ook indruk moet krijgen,want wat de 1 goed vind ,kan de ander weer minder vinden toch
Nogmaals succes

ps en nog 1 puntje ,bij de meeste manege,s word hier maar 1 a 2 x per week uitgemest en de rest opgestrooid,dat is indd weer een nadeel ,kijk als je t zelf doet dan kan je lkkr iedere dag je stal bijhouden.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 10:46

Bedankt voor de snelle reacties! Ben erg aan het twijfelen namelijk...

Nootdorp klinkt geweldig.. maar het is ook weer een stukje verder.
Als ik een keer de auto niet heb word het al weer een heel stuk lastiger om er te komen.

Rottemeren is gewoon super dichtbij, een mooie lokatie, lekker buitenrijden, en inderdaad ik heb meer tijd. Ik heb net gebeld en hoorde inderdaad dat er geen uitmesten bij zit, maar dat je dit iedere dag dus zelf mag doen.

Wie o wie staat nu op hc rottemeren en kan mij pb-en? (foto's, ervaringen, zou ik allemaal heeeeel blij mee zijn)

Is de bak haast altijd bezet? (lijkt mij wel namelijk op zo'n drukke manege) Hoe duur zijn de lessen?

Is het echt een dressuurstal? Want ik ben echt een recreatie ruiter, lekker met mijn fjordje naar buiten... Zou leuk zijn als meerdere daar zo zijn? Wie rijdt er western? Is dat wat? (vind het leuk dat het aangeboden wordt)

Pantarhei en goldflower... waar staan jullie? En als jullie bij die twee stallen hebben gestaan, waarom zijn jullie er weg gegaan?

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:55

Ik ben in mei weggegaan omdat mn paard toen naar t dag en nacht land ging,ik zou daarna weer terug gaan ,maar omdat ze toen met de verkoop bezig waren wist ik nie hoe t daar zou gaan lopen.
En toen heeft iemand die altijd les gaf op HCR manege RC de Voorweg gekocht (de oude Manegerie) .
Er gingen toen wat mensen met haar mee,waarvan 1 iemand met 4 kids (want die had voordat de Manegerie verkocht werd daar altijd gestaan)
Dus die was alleen naar HCR gegaan omdat haar oude manege gesloten werd.
Maar goed haar kids speelde veel met mn dochter dus na lang wikken en wegen heb ik mn paard vanaf het land ook naar de nieuwe manege gebracht
Maar voor zover ik weet is er bijna altijd plaats hoor in de bak ,tis een hele grote bak en met lesen word hij in tweeen gedeelt.
En het is lkkr een binnenbak,de buitenbak is ook 20 bij 60 en er zn allemaal paddocks waardoor je paard ook altijd lkkr ff naar buiten kan.

Ik heb ook trouwens ooit een topic geopend over de Rottemeren daar zn ook zat meiden die die nog wel op HCR staan dus daar kan je ook hoop info aanvragen

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:28

Op HC rottemeren staan er best wat mensen die western rijden, weet niet of dat nu nog zo is maar eerst werden er ook westernlessen gegeven.
Weet niet waar je foto's kan vinden maar ze hebben een ruime buitenbak, binnenbak, stapmolen, longeercirkel, en een aantal paddocks waar je je paard in kan losgooien.
Echt een drukke manege is het opzich ook niet, weet niet of je de mogelijkheid heb om 's ochtends doordeweeks te kunnen maar dan is het opzich wel rustig. Ga gewoon eens langs zou ik zeggen!

Verder heb je nog een aantal maneges in de buurt zitten.

Manege lansbergen (lage bergsche bos, ook western lessen. Hierbij loop je zo het bos in):

http://www.manegelansbergen.nl/

Stichting hillegersberg (ruiterpad naast de manege, lage bergsche bos):

http://www.manegehillegersberg.nl/

De rippinghoeve:

Zeer nette en mooie pensionstal vlakbij hc rottemeren. 1x een wat nare ervaring gebeurt met iemand hier op bokt. Verder zit je ook naast het ruiterpad naar het lage bergsche bos.

http://www.rippinghoeve.nl/

Stal van veen (ligt dichtbij de rippinghoeve en ook naast een ruiterpad. Heeft geen website volgens mij)

Verder is er tussen het hoge en lage bergsche bos (en vlakbij hc rottemeren) een boer die wat stallen/loods verhuurt met wat land erbij. Geen bak maar ruiterpad ligt er naast. Verder mag je er alleen op zondag niet komen. Hij verhuurt trouwens ook land voor zomers waar wij ook 1 zomer hebben gestaan.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:16

ik weet niet hoe die stal nu heet,maar vroeger stond een vriendin bij john kortleve...
ook in bleiswijk,dat zag er altijd wel netjes uit daar,john is overleden en zijn vrouw heeft dat daar toen over genomen,de stal heette iest met de ....hoeve(johanna hoeve of zoiets??)

nou ja lag in iedergeval aan die 80 km weg ahte het benzine station,je kon daar de weg oversteken en dan zo het bos in,ze hadden een buitenbak en een klein binnenbakje...

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:28

je bedoelt de noushkahoeve, bos is daar vandaan nog een behoorlijk eind rijden en je paard kan daar niet naar buiten (tenzij je er zelf bij blijft). Kleine donkere boxjes zonder echte frisse lucht...
ben dara ook ooit eens geweest maar mijn paard zou daar dood ongelukkig worden.

HCR is idd overgenomen en de sfeer is daar sindsdien echt but, Martina geeft daar nog wel westernles geloof ik.

Rippinghoeve is voor de beter bedeelden onder ons, erug duur voor wat je ervoor krijgt.

Lansbergen is veel les in de avonduren (anders had ik daar wel gestaan) net als Hillegersberg.
Bergse bos zijn meer springers.

Ohja majo, als je de auto niet ehbt kun je natuurlijk altijd met mij meerijden, ik ben er toch iedere avond en in het weekend.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:56

2vippie,ja de nouska hoeve,ik vond het er toen der tijd wel netjes uitzien,is wel al jaren geleden dat ik daar geweest ben,en voor mij was het leuk rijden,maar ik kwam dan ook de omgeving rhoon,waar je alleen maar in woonwijken kon rijden...

die mensen die ik ken,die daar stonden,hadden hun paard de hele dag buiten zonder dat zij erbij bleven...

en wat ik had begrepen was dat na de dood van john er in een apparte schuur,hele grote luxe stallen zijn gekomen,maarrrrr,ik zeg het,ik ben daar niet meer geweest,de laatste keer was nog voor john zijn dood...