weet iemand nog een inschar groep voor een 1,5 jarige!!!!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annae

weet iemand nog een inschar groep voor een 1,5 jarige!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 18:50

hoi
ik ben echt redelijk gefrustreed,(of hoe je dat dan ook schrijft);)want
ik ben misschien van plan om een 1,5 jarige te kopen,en ik heb nog niet echt een geschikte plek ik had eerst ook al een inschaar groep in belgie, maar iedereen raad het me af, omdat het niet echt in de buurt is en je op deze leeftijd al moet beginnen, met allerlei kleinen dingen, zoals grondwerk, etc....
ik woon in de buurt van utrecht en ik vroeg me af of er mensen zijn, die bijv. nog een boer ofzo, met jongen paarden weet, waar mijn (bijna) paardje bij zou kunnen. bijv. in de buurt van stal van brenk, of nog iets verder richting groenekan. het moet wel een beetje betaalbaar zijn, omdat ik alles zelf moet betalen van mijn ouders, en ik ook niet echt heel rijk vna snappie
nou, het lijkt me echt super als iemand van jullie iets weet, zelfs als het op een afstand van 10 kilometer van utrecht is.

alvast bedankt groetjes tyrtje

ik hooooooooooop echt dat iemand iets weet

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:09

eh...je moet helemaal niet op 1.5 jarige leeftijd beginnen met grondwerk ! lekker in de wei laten met andere paarden, regelmatig naar de hoefsmid en dat is alles ! verder lekker peuter/kleuter laten zijn !

Rin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:11

Ik weet niet of je werkt of op school zit, of een combinatie ervan natuurlijk.. maar je zegt dat je niet veel geld hebt. Heb je wel rekening gehouden met extra (onverwachte) kosten zoals bijv. de dierenarts? Zo ja, er staat op marktplaats wel is stalling (een wei) aangeboden voor een niet al te hoge prijs. Je kunt natuurlijk ook altijd even een advertentie plaatsen..

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:58

-> EA GZ Diensten

Annae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 13:09

eey sjoert, wat bedoel je ;)

Kendra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:20

Ik zou een 1,5 jarige gewoon in opfok zetten, minstens nog een jaar - dus die groep in Belgie is misschien helemaal zo gek nog niet. Zonder al te veel in 'goede raad' te willen vervallen, is het - zeker als je niet zo veel geld hebt - de vraag of het slim is een 1,5 jarige te kopen. Het is de leeftijd waarop je vaak het slechtste kunt zien hoe ze worden, het leuke van het 'veulen-zijn' is er af en toch moet je nog 1,5 jaar wachten (en risico lopen dat er wat gebeurt) voor je er wat mee kunt doen. Vervolgens moet je het beest gaan aanrijden en dan maar hopen dat het past. Een driejarige of vierjarige kopen waar je al even op kunt zitten om te proberen is misschien verstandiger??
Kosten van opfok varieren trouwens tussen de 75 en 125 euro per maand afhankelijk van je eisen en het jaargetij. Als je over het hele jaar 1200 euro rekent kom je een heel eind. Daar komt het ontwormen, de smid en enten dan nog bij.

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:16

en als je zeker weet dat je het kan betalen en ermee doorgaat zit er in woerden een opfok, daar loopt mijn veulen ook. www.hetparadepaardje.nl is de site.

verder zou ik ook je paardje lekker laten staan. zo doe ik het ook met mijn veulen. wandelen kan wel, maar verder met rust laten lekker baby laten zijn.

Cypkje

Re: weet iemand nog een inschar groep voor een 1,5 jarige!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:40

Hoi tyrtje,

Ik kan me aansluiten bij de rest qua het in de groep laten van je paardje.
Mijn veulen staat sinds een maand in de opfok op Texel.
Ik weet het, niet echt om de hoek maar wel een hele goede plek.
Hij komt regelmatig in handen (lees iedere dag) en de prijs is ook nog eens gunstig. Wat ik vooral heel belangrijk vind is dat hij ook in het winterseizoen dagelijks naar buiten mag.

succes

groetjes
Linda

LiJa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:55

Hoi

Mijn veulen staat in de opfok bij Woudenberg.
Heel erg rustig en mooi en niet te duur.
Het is ongeveer 30 km van Utrecht vandaan.
Voor info kan je me mailen.

Groetjes Danielle