wederom dezelfde vraag: Tips voor weekendje weg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sando

wederom dezelfde vraag: Tips voor weekendje weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 21:23

Hallo Bokkers,

Wederom jullie hulp gevraagd.
Ik ben op zoek naar leuke tips voor een weekendje weg met onze rijvereniging.
Een lange tocht, strand, bos.......alle tips zijn welkom.

Wij zijn al een weekend bij de Loonse en Drunense duinen geweest, bij Stal Riant in Beekbergen en bij Lisiduna in Burgh- Haamsteden.

Denken jullie met me mee ? Thanks !

ikke

Re: wederom dezelfde vraag: Tips voor weekendje weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:59

Het schijnt dat de Veluweranch weer "in de lucht" is. Ik weet hier het fijne nog niet van, maar het wordt op dit moment door de evenementen-cie van de NVVR uitgezocht.

De alberthoeve, aan het Drents-Friesewold www.alberthoeve.nl
Het hoefijzer in Zwiggelte (aan het Oranjekanaal)
't Holtingerzand in Uffelte.
Laurenshoeve in Den Ham
Berghoeve in Haarle (bij Hellendoorn)

Daarnaast staan er nog een hoop nuttige adressen op de NVVR-linkspagina, http://www.nvvr.info/algemeen/links/links.htm
Hier zit vast iets tussen wat voor jullie geschikt is.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 22:04

Dank je wel ! daar kan ik al wat mee.
Zelf ervaringen met een bepaalde accomodatie ?

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 22:17

Sando schreef:
Dank je wel ! daar kan ik al wat mee.
Zelf ervaringen met een bepaalde accomodatie ?

Natuurlijk, als rechtgeaard meubelstuk van de NVVR ben ik op bovengenoemde lokaties geweest, behalve de Alberthoeve, die staat voor dit voorjaar in de planning.
Nou wil je natuurlijk mijn bevindingen weten
Komt ie:
de Laurenshoeve.
Spiksplintertje nieuw. Voormalig asielcentrum en met advies van de NVVR keurig omgebouwd tot een perfecte lokatie. Maak wel goede afspraken, ze maken hier en daar nog wel eens een beginnersfoutje. Niet ernstig en ze lossen het ook wel netjes op, maar voorkomen is beter dan genezen
Het Hoefijzer in Zwiggelte is een eenvoudige, nette lokatie. Ze hebben stallen en weiland. Het is een manege/huifkarverhuurbedrijf met een kampeerboerderij. Als je er vaker komt, zie dat het elke keer weer een beetje beter is. Ze doen er veel aan, maar doen dat niet overhaast.
Berghoeve in Haarle is er zolang het nog duurt, vlug zijn dus want dit is een geweldige lokatie, die waarschijnlijk gaat veranderen in een huis voor ouden van dagen (met teveel geld }> ) Mooi weiland, nette stallen en een mooi bosgebied om te rijden.
't Holtingerzand in Zwiggelte zijn we al jaren niet meer geweest, dus hoe dat tegenwoordig is moet je even zelf uitvissen, maar het zijn aardige mensen en toen hadden ze het best netjes voor elkaar.

Overigens zou ik altijd gaan kijken bij een lokatie, voordat je boekt. De kosten van een bezoek wegen niet op tegen een teleurstellend weekend. Bij de NVVR worden alle lokaties gekeurd aan de hand van een checklist. Ook dit is door schade en schande geleerd. Wat sommigen prima vinden, is voor anderen ver beneden peil. Succes.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 22:20

De alberthoeve ga ik volgend jaar op vakantie die ikke al aangeeft.

Ben er nu geweest om te kijken (woon er niet gek ver vandaan) en echt super daar. Ze hebben een waterbak waar je doorheen kan, superaccomedaties, superomgeving. Ook supervriendelijke mensen (veel telefonisch contact ivm de vakantie voor volgend jaar via een ander forum gaat)
Een aanrader qua omgeving in ieder geval.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 22:33

Bedankt Ikke en Faniek !
Ik denk alleen dat sommige van onze vereniging (waaronder ikzelf) wat moeite hebben met een soort van gezamelijke slaapruimte.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:26

Alberthoeve is zoiezo met diverse slaapkamers. Dacht met 2 persoons en diverse 4, 6 en 8 persoons.

Ook een aanrader Hoeve 't Wed
http://www.drenthevakantie.nl/

Superluxe slaapkamers van dacht ik max. 5 personen. En niet erg duur. Ook super aardige mensen.

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 00:23

http://www.campingdedrentsepatrijs.nl/
Mogelijkheid voor paard in wei en/of stal
En caravan of tentje, maar ook huren van huisje of caravan
Aan de camping zit een pad het bos in

Is in Uffelte (Drenthe)

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 20:15

Thanks so far ! Nog meer tips zijn welkom !

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:26

Sando schreef:
Thanks so far ! Nog meer tips zijn welkom !

Lid worden van de NVVR?
Sorry, die inkopper kon ik even niet laten liggen

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:30

ameland? keuze uit kamperen,huisjes of hotels.paarden bij de manege in ballum waarvanuit je meteen het bos in kan en daarachter de duinen in en het strand op.Mooie routes makkelijk te volgen met borden

nico1982

Re: wederom dezelfde vraag: Tips voor weekendje weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:34

hoi, ik ben zelf een midweek naar zandvoort geweest en heb daar bij manege sandevoerde een paard gehuurd en heerlijk een strandrit gemaakt, nu is het zo dat deze manege ook per dag stallen verhuurd je kunt er dus met je eigen paard heen. En ik vond het er erg aangenaam, gezellige, leuke mensen
je zit vlakbij centerparcs (leuk om zelf te verblijven!)

www.sandevoerde.nl, maar ik zou deze manege gewoon even bellen als je informatie wilt!

groetjes en succes ben benieuwd wat het gaat worden!

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:53

Nimber schreef:
ameland? keuze uit kamperen,huisjes of hotels.paarden bij de manege in ballum waarvanuit je meteen het bos in kan en daarachter de duinen in en het strand op.Mooie routes makkelijk te volgen met borden

Heb jij een deal met goedkope overtochten, Nimber??
Op zich lijkt Ameland me ook heel mooi, maar voor de NVVR zijn de overtochtkosten altijd een struikelblok geweest.
Terschelling heb ik privé wel eens gedaan, maar dat ging goed omdat mijn reisgenote familie met stalling op het eiland had, waardoor de verblijfskosten nihil waren. Die overtochten waren toen iets van 550 GULDEN voor een 6,5mtr vrachtwagen.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:03

waarom zou ik een deal moeten maken?Ik vond persoonlijk de kosten heel erg meevallen maar ik heb maar een trailertje dus die neemt niet zoveel ruimte in beslag als een vrachtwagen.Had niet begrepen dat TS met een vrachtwagen ging dan zal het wel oplopen. maar met trailers is het heel goed te doen. Ben een paar jaar terug zelfs op 3 verschillende tijdstippen in 1 jaar geweest

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:09

Nimber schreef:
waarom zou ik een deal moeten maken?Ik vond persoonlijk de kosten heel erg meevallen maar ik heb maar een trailertje dus die neemt niet zoveel ruimte in beslag als een vrachtwagen.Had niet begrepen dat TS met een vrachtwagen ging dan zal het wel oplopen. maar met trailers is het heel goed te doen. Ben een paar jaar terug zelfs op 3 verschillende tijdstippen in 1 jaar geweest

Ik zeg niet dat jij die deal moet maken, ik vroeg me af of je die had Enne wat is betaalbaar in jouw ogen? Naar mijn bescheiden mening is de Terschelling-overtocht niet echt betaalbaar. De vrachtwagen was daar een goedkope optie, omdat je per meter voertuig betaald.
Hoe TS wil reizen weet ik niet, laten we dat even duidelijk houden, die vrachtwagen is van mij
Je maakt me nu wel nieuwsgierig! Mag ik zo onbescheiden zijn te vragen wat jouw de overtocht heeft gekost?

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 21:20

hmmmm... Ameland. Ben er zelf al 3 jaar op een rij geweest, met gezinnetje, zonder paard. Heerlijk daar. Maar met paard is het voor ons te ver weg. Wij komen allemaal uit de buurt van Eindhoven. Maar toch.. misschien ooit voor in de toekomst voor mezelf... ben ik ook wel nieuwsgierig wat dan een overtocht met trailer kost.

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:40

VMR -> EA Diensten

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:39

Ik heb geen idee maar voor 2 jaar terug weet ik dat het mij zo onwijs meeviel de overtocht (retour) met trailer zeer grote wagen, 3 personen en 2 paarden. Jantina kan je de huidige prijzen wel vertellen. Die woont er en werkt op het vvv