GZ hulp trailerladen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje1981

GZ hulp trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 21:36

De laatste 2 keer dat ik mijn paard in mijn vrachtwagen wilde zetten mislukte dit. Of hij de laatste reis ergens van geschrokken is of dat het een hoop koppigheid is, is mij onbekend.

Hij heeft hiervoor jaren regelmatig, zeker 2 keer per maand, in een trailer gestaan. Is dus zeker wel wat gewend.

Omdat ik nu toch regelmatig weer wedstrijden wil gaan rijden wil ik hem weer laten wennen aan het laden. Omdat ik verder niet bijzonder veel ervaring heb met het trailerladen zoek ik hier hulp bij.

Weten jullie iemand die mij hierbij kan helpen of kun je mij zelf helpen? Laat dan even bericht achter!

Alvast bedankt.

Groetjes Danielle

DianneM

Re: GZ hulp trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:56

Ik weet een supergeschikt persoon hiervoor, namelijk mijn NHS instructeur. Als je me een PM stuurt, vertel ik je meer..

Groetjes Dianne

midgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:19

pruyssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:26

Daantje,

Ik heb je al even een PB gestuurd. Ik weet zeker dat ik je kan helpen als 1 van de grondleggers van het trailermak maken van paarden zonder geweld maar obv vertrouwen, respect en vragen i.p.v. dwingen.

Dus zonder fysiek contact, trekken en dwang.

Ik hoop snel van je te horen.

Groet
Conrad

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:49

pruyssen schreef:
Daantje,

Ik heb je al even een PB gestuurd. Ik weet zeker dat ik je kan helpen als 1 van de grondleggers van het trailermak maken van paarden zonder geweld maar obv vertrouwen, respect en vragen i.p.v. dwingen.

Dus zonder fysiek contact, trekken en dwang.

Ik hoop snel van je te horen.

Groet
Conrad

Hoi Daantje

Ik kan je uit ervaring vertellen dat deze persoon echt een super aanpak heeft met betrekking tot paarden. Hij geeft mij les in NHS en het omscholen van mijn paardje van traditioneel engels naar Natural western rijden, zonder de sterke hulpen en heel veel geduld, maar heel licht contact en het vrijwillig opvolgen van de commando's die je geeft aan het paard.

Ik ben nu 3 lessen verder, maar het gaat echt fantastisch, heb er een heel ander, veel gemakkelijker paardje voor teruggekregen. Hier ben ik heel dankbaar voor, want eerst was mijn paard superdominant, terwijl ze nu na de lessen het leiderschap volledig aan mij heeft overgelaten, ze is niet meer zo'n dwingeland die alles doet wat ze zelf wil.

Conrad is echt een aanrader! Ik zie er nu blijvend de goede resultaten van!

Groetjes Dianne