Pensionstal omgeving Amsterdam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LMsWinnetou

Pensionstal omgeving Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 18:08

Hallo allemaal,

Ik zit dit jaar in mijn eindexamenjaar en hoop volgend jaar in Amsterdam te kunnen gaan studeren. Ook wil ik graag op kamers in Amsterdam, en nu ben ik dus opzoek nar een pensionstal omgeving Amsterdam, zodat ik mijn paard nog gewoon (bijna) elke dag kan bezoeken.

Weten jullie pensionstallen in de omgeving van Amsterdam? Zoja, wat zijn jullie ervaringen ermee, hoeveel kosten ze en wat zit er bij die kosten inbegrepen?

Alvast bedankt!

Antoinette

Re: Pensionstal omgeving Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:21

Ik ken wel een paar pensionstallen in de omgeving, maar waar in Amsterdam ga je op kamers? Dat maakt nog wel verschil

Hoeveel wil/kan je ongeveer besteden aan stalling? En heb je beschikking over een auto?

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:22

Stal Ronald braam, amsteldijk-noord 147
(is volgens mij, ben daar al een tijdje weg, 210 euro in de maand voor een paardenbox, 190 voor een pony-box.)
-zelf uitmesten, mooie eb-en vloed bak, ruime stallen, weidegang in de zomer (of prive-landje of in een grote groep)

Amsterdamse manege
(IN het amsterdamse bos, dus niet Nieuw-amstelland, dat is op het randje van het amsterdamse bos)
Is duur, en is een manege, met de regels die daar gelden (bepaalde uren de binnenbak vrij.. etc.
Wel prachtige uitrijmogelijkheden voor amsterdam.

Nieuw-amstelland,
Ook een manege, erg duur, lange wachtlijst..

Verder raad ik je aan om eens in de polder te gaan fietsen, bij de amstel, in amstelveen. Er zijn daar redelijk veel kleine stalletjes, waar je gewoon kan aankloppen en vragen,zitten er vast nog wel wat bij die plek hebben, en anders moet je het in de zomer proberen.

succes.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:23

ohja, ik woon zelf in hartje amsterdam,.. de Jordaan, ik fiets naar mijn pony (die aan de amstel staat), daar doe ik een ruim half uur over.

LMsWinnetou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 18:30

Dankjewel allebei
Waar ik op kamers ga weet ik nog niet, ben bezig met een aantal kamers, maar duurt nog wel even voor ik dat weet.
Heb niet de beschikking over een auto. Zal het dus allemaal met het ov of de fiets moeten doen.

Mijn ouders betalen de stalling. Ik betaal nu 340,- per maand. Belachelijk veel, maargoed de kosten, als ze niet hoger zijn dan wat ik nu betaal, maken dus niet zoveel uit.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:34

Jeempie, idd belachelijk duur wat je nu betaalt. Daar moet je iets leuks voor minder voor kunnen vinden. Handigste is denk ik als je straks een oproepje zet als je weet waar je op kamers gaat, dan krijg je vast gerichte tips.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:39

het zou mij echt het mooiste lijken als je bij iemand in huis kunt wonen waar ze ook paarden hebben en je eigen paard dus ook kunt stallen, maarja dan moet je wel heel veel geluk hebben..

Aalsmeer is zeker te ver? Daar hebben ze wel veel stalletjes volgens mij.

LMsWinnetou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 18:42

_Romana_ schreef:
het zou mij echt het mooiste lijken als je bij iemand in huis kunt wonen waar ze ook paarden hebben en je eigen paard dus ook kunt stallen, maarja dan moet je wel heel veel geluk hebben..

Aalsmeer is zeker te ver? Daar hebben ze wel veel stalletjes volgens mij.

Haha dan moet je wel heel veel geluk hebben inderdaad! Maar ik weet ook niet of ik dat wel zou willen...

Aalsmeer wordt wel wat ver ja.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:47

Okee, ik ken namelijk vooral stallen richting Zaandam/Beverwijk/Kwadijk/Beemster, maar als je in Amsterdam gaat wonen zal dat te ver zijn.
Ik geef toch het adres van de stal waar ik nu sta (erg luxe in Assendelft) en 262 euro per maand.
www.hps-knap.nl

Dan iets meer in de richting en aangezien je toch veel betaald
http://www.stalkahmann.nl/index.htm

Dan heb je nog richting Amstelveen/Ouderkerk a/d Amstel Stal Zeinstra of Zijnstra...ik ben er weleens geweest. Best mooiere grotere stal, helaas vond ik de stal iets te druk
Zijn vast bokkers die het wel kennen

Oh en afhankelijk van waar in Amsterdam je gaat wonen heb je nog stal Taams.
http://www.taamsstables.nl/

Of je kan bij deze link kijken: http://www.paardensport.nu/

LMsWinnetou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 19:00

Super bedankt voor de sites Antoinette! Stal knap ziet er super uit, ik ben daar wel eens geweest voor een parcours geloof ik.. Is die stal makkelijk met het openbaar vervoer te bereiken?

Stal Kahmann ziet er ook goed uit, maar inderdaad erg duur, en biedt opzich niet meer dan stal Knap.

Antoinette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:04

LMsWinnetou schreef:
Super bedankt voor de sites Antoinette! Stal knap ziet er super uit, ik ben daar wel eens geweest voor een parcours geloof ik.. Is die stal makkelijk met het openbaar vervoer te bereiken?

Stal Kahmann ziet er ook goed uit, maar inderdaad erg duur, en biedt opzich niet meer dan stal Knap.

Een oefenparcours neem ik aan? Want knap heeft geen wedstrijden. Lekker rustig
Het enige wat Knap niet heeft is weiland, hier zoek ik zelf 's zomers dan ook altijd een oplossing voor.
De stal is wel met het openbaar vervoer te bereiken, in de dorpsstraat van Assendelft komt wel een bus..maar hoe en wat kan ik je helaas niet vertellen.

Maar naar mijn mening is het wel een stal die het meeste biedt (in de buurt) voor een zeer betaalbare prijs.
Veel stallen zonder stapmolen enz.. met alleenbinnenbak vragen al 280,- of in die richting...

LMsWinnetou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 19:07

Ja precies! Wat dat betreft is de prijs absoluut best prima.

Voor oefenparcours ja, klopt, ben daar toen een keer met een paar paardjes heengeweest meen ik mij te herinneren.

Wat drukte en weiland betreft, ik sta momenteel op een manege zonder weilanden. Dus ik ben wat gewend Voor die weilanden zijn wel oplossingen te vinden.

Maar nogmaals, is het makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer?

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:12

Het goedkoopste in de buurt van amsterdam is toch echt braam. (ook qua faciliteiten), als je in deze buurt echt niets kan vinden kan je nog afwijken naar osdorp of amsterdam-noord.

ps: kahmann heeft sinds kort weer weiland tot bechikking (van de klanten?!). hier betaal je natuurlijk ook weer een meerprijs voor.

(ps: Ronald braam is tegenover kahmann..)

LMsWinnetou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 19:17

Heeft Braam ook een site muiszje?

Antoinette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:34

LMsWinnetou schreef:
Maar nogmaals, is het makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer?

Ik had het bericht ondertussen ge-edit

LMsWinnetou schreef:
Heeft Braam ook een site muiszje?

Braam ken ik niet, inderdaad hebben ze een website?
En wat zijn de faciliteiten en de prijs? Even vergelijken

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:12

Ik sta bij Braam, geen website helaas. Prijs is inmiddels 190 voor ponybox, 220 voor paardenbox en geloof 270 voor megabox. Er wordt gevoerd, mesten doe je zelf. Voor 10e pm wordt je paard in de paddock gezet. We hebben paddocks, goede rijbak, longeerkraal, minder goede stapmolen en binnen en buiten boxen.

Het is overigens niet de goedkoopste stal in de omgeving amsterdam, ik kan er zo een paar noemen waar je voor 150 euro kan staan, maar dan heb je geen (goede) bak. Voor de kwaliteit van de bak en stallen is 220 een goede prijs.
De stal is met OV te bereiken, maar is 10 minuten fietsen vanaf de RAI, en dat is veel sneller dan met de bus en dan nog een stuk lopen.
Als je weet waar je gaat wonen moet je het maar even laten weten, Amsterdam is echt best groot, en als je het op je fiets moet doen maakt het zeker uit waar je woont. (al woon ik op het KNSM eiland en fiets ik dus bijna dagelijks naar Amstelveen en dat is best te doen)

Bij ons in de buurt zijn er 2 stallen met binnenbak, Equito (www.equito.nl) en Kahmann, als je van fietsen houdt weer ik er nog veel meer

Verplaats dit topic trouwens even..

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:16

Antoinette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:21

batje schreef:
Ik sta bij Braam, geen website helaas. Prijs is inmiddels 190 voor ponybox, 220 voor paardenbox en geloof 270 voor megabox. Er wordt gevoerd, mesten doe je zelf. Voor 10e pm wordt je paard in de paddock gezet. We hebben paddocks, goede rijbak, longeerkraal, minder goede stapmolen en binnen en buiten boxen.

Als ik die zo lees (no offence) is dit een hele andere prijs/kwaliteit verhouding dan bij Knap.
Ik vind knap 'goedkoop' gezien de faciliteiten.

Citaat:
Bij ons in de buurt zijn er 2 stallen met binnenbak, Equito (www.equito.nl) en Kahmann, als je van fietsen houdt weer ik er nog veel meer

Jeetje ook bij Equito betaal je 330 euro en sta je op een manege! Sorry maar ik persoonlijk hou meer van de rust bij een pensionstal

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:24

Antoinette schreef:
Als ik die zo lees (no offence) is dit een hele andere prijs/kwaliteit verhouding dan bij Knap.
Ik vind knap 'goedkoop' gezien de faciliteiten.

Knap is ook een heel andere regio Net buiten Amsterdam is toch wel iets duurder dan wat verder weg. Helaas voor degene zonder auto

Wij hebben trouwens wel echt ruim weidegang in de zomer en gratis koffie en thee (en de prijs is incl wormenkuur)

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:25

Amsterdam noord raad ik je niet aan, allemaal baggerstallen

Antoinette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:32

batje schreef:
Knap is ook een heel andere regio Net buiten Amsterdam is toch wel iets duurder dan wat verder weg. Helaas voor degene zonder auto

Wij hebben trouwens wel echt ruim weidegang in de zomer en gratis koffie en thee (en de prijs is incl wormenkuur)

Tja, voor mij niet, maar ik zit in Amsterdam-Noord, misschien dat ik precies in het midden zit en dat het voor mij niet eens zoveel zou schelen

Maar ook in omgeving Zaandam worden belachelijke prijzen gevraagd

@ SpLaSh_: ik woon er zelf dus en zou inderdaad ook zelf geen enkele behoorlijke stal weten...
Ja richting Broek in Waterland...

LMsWinnetou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 23:23

Thanx voor jullie informatie allemaal Ik weet nou ongeveer een beetje waar ik moet zoeken, en waar niet

Als ik zo kijk lijkt Knap mij het best wat kwaliteit/prijs verhouding. Ik zoek een stal waar ik niet hoef uit te mesten, dus dan valt Braam al af. Ook wat betreft de stapmolen die daar blijkbaar van minder goede kwaliteit is.

Ik heb geen auto, maar met de fiets en ov moet er toch een heleboel te realiseren zijn lijkt mij toch.

En wat betreft die prijzen, sommige vragen echt belachelijk veel inderdaad... Maarja, hier in het gooi kunnen ze er ook wat van

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:39

Antoinette schreef:
Maar ook in omgeving Zaandam worden belachelijke prijzen gevraagd

@ SpLaSh_: ik woon er zelf dus en zou inderdaad ook zelf geen enkele behoorlijke stal weten...
Ja richting Broek in Waterland...

Broek in Waterland ben ik totaal niet bekend. Amsterdam Noord ben ik nu toch wel heel goed van op de hoogte, en geloof me, daar wil je je paard niet hebben staan.

En inderdaad, in Zaandam worden belachelijke prijzen gevraagd, al heb je in Assendelft toch goede, goedkope stallen €150 - €180, en op de laastse staat mijn bijrijdpaard, al moeten we wel zelf mesten.
Die van €150 is all inclusive, behalve het extra krachtvoer dat je evt. zou willen voeren, hooi en biks zijn geloof ik inbegrepen, hooi zowiezo, alleen is hun eigen bak niet helemaal 100% om te rijden, maar in de buurt heb je daar genoeg bakken. Maargoed, dit is Assendelft, niet echt handig als je vanuit Amsterdam met OV moet komen.

Knap is volgens mij voor TS de beste oplossing als ik het zo lees...

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:41

equito staat ook vol

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:52

Manege de ruif, www.manegederuif.nl. Is dus wel een manege maar manege paarden en prive paarden staan apart in "units" en ook een aparte poetsplaats, zadelkamer enzo...En altijd maar 1 les tegelijk zodat de andere bak vrij is.

zie ook mijn topic: viewtopic.php?f=69&t=515528&hilit=