Wie kent er een bekende paardenarts/kliniek in Duitsland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Wie kent er een bekende paardenarts/kliniek in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 16:42

Graag wil ik rontgenbeelden (4 benen) die ik digitaal op CD heb
laten herbeoordelen door een enigzins bekende dierenarts in Duitsland.
Dit omdat de duitse dierenarts het niet eens is met wat de 2 onafhankelijke dierenartsen uit Nederland beweren. (omdat ze uit Nederland komen... ) Als ik een verklaring heb van een dierenarts met enige reputatie uit Duitsland dan sta ik sterker.

Het gaat erom dat de bewuste duitse dierenarts het paard op basis van deze foto's goedkeurd, en de 2 verschillende dierenartsen uit Nederland het paard niet alleen erop afkeuren maar ook kandidaat stellen om ingeslapen te worden. Dat vind ik nogal een verschil...

Ok, waarschijnlijk wordt ik er dus door de duitse dierenarts ingeluisd, daarom is een weerwoord van een andere duitse dierenarts in mijn voordeel rechtsgeldig gezien dan. Ook omdat ik niet weet welk internationaal recht gehandhaafd moet worden.

Als ik kan wapperen met een andere duitse verklaring van een gerenomeerd duitse arts dan voelen ze zich vast betrapt en kan ik het paard zonder rechtzaak terugsturen.

inkepink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:04

er izt in duitsland niet al te ver over de grens bij winterswijk een paardenarts, helaas ben ik de naam kwijt maar ik ben via de da van kliniek beekvliet, S Van Kessel met hem in contact gekomen, misschien kun je eens bellen
Enne succes!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:34

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 14:30

Zep schreef:

Heb je ervaring met deze kliniek?

Ze zitten eigenlijk net te dichtbij het bebied van de tussenpersoon. (beetje Arnhem- Nijmegen afstand) Straks is het dezelfde kliniek..

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:09

Ik heb ervaring met de kliniek van dr. cronau in Bochum, vlakbij Essen. Ik ben daar toen geweldig geholpen, en dr cronau zie je ook constant bij die reclames van die drukverdelingzadels of zo iets. http://www.pferdeklinik-cronau.de/

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 17:18

Tulandro schreef:
Ik heb ervaring met de kliniek van dr. cronau in Bochum, vlakbij Essen. Ik ben daar toen geweldig geholpen, en dr cronau zie je ook constant bij die reclames van die drukverdelingzadels of zo iets. http://www.pferdeklinik-cronau.de/

Die ligt er al iets verder vanaf.

Heeft hij toevallig ook voor jouw een keuring opnieuw bekeken?

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:31

De kliniek van Dr. Cronau is een goede kliniek, als er op de stal waar ik werkte iets ernstigs was met de paarden gingen ze daarheen, voor kleine dingen bleven de bij een arts in de buurt, maar operaties of iets dergeleijks gingen ze half duitsland door, mij baas was echt zeer tevreden over die kliniek, mijn paard heeft er alleen maar even gestaan voordat ze naar mij kwam, maar mijnmoeder was zeer tevreden over de afhandeling van aanname

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 14:36

Ok, dan denk ik dat ik ga vragen of ze de rontgenbeelden opnieuw willen beoordelen in de hoop dat ze hetzelfde zijn dan die van mijn dierarts en de duitse tussenpersoon een in haar ogen meer onafhankelijke diagnose krijgt.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:03

Voor een keuring ben ik daar niet geweest, ik ben daar geweest met mijn verzorgpaard toentertijd, die moest geopereerd worden aan een nekwervel, en dat kon ook nog niet in Nederland.

Rivano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 15:18

Tulandro schreef:
Voor een keuring ben ik daar niet geweest, ik ben daar geweest met mijn verzorgpaard toentertijd, die moest geopereerd worden aan een nekwervel, en dat kon ook nog niet in Nederland.

Klinkt alsof ze daar wel wat voorlopen op de rest. Goed! Dan kunnen ze vast wel een 100% gezond paard onderscheiden van een paard met hoefkatrol klasse 4 aan beide voorbenen, spat in beide spronggewrichten, atrose in de kogel en losse fragmentjes....

Heb een (engelse..) mailtje gestuurd naar die kliniek om te vragen wat het kost, of ze het eigenlijk wel doen, en hoe ze de digitale foto's aangeleverd willen krijgen. Hopelijk lezen snel de mail, anders bel ik ze.

Poeh.. wat een gedoe.

Rivano

Re: Wie kent er een bekende paardenarts/kliniek in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 13:02

Ben erg tevreden over de afhandeling van dr. Cronau.
Heel snel, en meewerkend.

Heb hem ook even "ge-googled" en dat is niet mis. Hij lijkt me toch wel 1 van de beste zo niet de beste dierenarts van duitsland.

Denk dat zijn verklaring in de rechtzaak wel stand houdt..