Kliniek enterbrook

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

branki

Kliniek enterbrook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 14:16

Heeft er iemand ervaring met de kliniek Enterbrook?

Mijn paardje heeft een iets dik been en ik heb er geen goed gevoel over. Daarom denk ik er over om er na de kerst een dierenarts naar te laten kijken. En daarbij denk ik aan de kliniek Enterbrook, omdat dat redelijk in de buurt is (ik woon in de buurt van Lochem).

Of heeft iemand een andere suggestie in deze omgeving?

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:41

kan je rustig heen gaan. De DA Leontien Zanderink is zeker een goede dierenarts

letsgo

Re: Kliniek enterbrook

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:51

Ik heb daar dit jaar een merrie laten keuren en ik vond het er heel proffesioneel aan toe gaan.Mede door het goede handelen kwam er tijdens de keuring een gebrek naar boven...paard werd niet goed gekeurd!
Het is ook een dekstation (heb er mooie hengsten zien staan)

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:02

Leontien is een prima DA. Kun je rustig naar toe.

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:56

Waarom ga je niet naar Paardenkliniek Beekvliet in Borculo (gld.).
Is ook vlakbij jou in de buurt en heb ik goede ervaringen mee.
Denk qua afstand dat Beekvliet nog dichterbij zit dan Enterbrook.
Beekvliet zit aan de weg Barchem - Borculo, aan de linkerkant net voor dorp Borculo.

branki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 18:54

Erna208 schreef:
Waarom ga je niet naar Paardenkliniek Beekvliet in Borculo (gld.).
Is ook vlakbij jou in de buurt en heb ik goede ervaringen mee.

Ik weet waar Beekvliet is, inderdaad niet zo heel ver bij me vandaan. In het verleden ben ik er ook een aantal keren geweest, o.a. om een paard te laten inslapen en een hengst te laten castreren. Op zich heb ik er geen slechte ervaringen mee. Maar beide keren heb ik er geen dierenarts gesproken. En het is mij ook niet helemaal duidelijk wie daar nu eigenlijk dierenarts is. Ook heb ik van verschillende mensen gehoord dat zij wel slechte ervaringen hebben opgedaan en dan met name op het gebied van omgang met de paarden. Niet bepaald zachtzinnig. Maar nogmaals, dat heb ik alleen van horen zeggen.

Erna208

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:48

branki schreef:
En het is mij ook niet helemaal duidelijk wie daar nu eigenlijk dierenarts is. Ook heb ik van verschillende mensen gehoord dat zij wel slechte ervaringen hebben opgedaan en dan met name op het gebied van omgang met de paarden. Niet bepaald zachtzinnig. Maar nogmaals, dat heb ik alleen van horen zeggen.

De eigenlijke dierenarts is ene Wallie (achternaam even kwijt), komt ook aan de telefoon om info te verstrekken.
Ik heb wel de indruk dat ze weten wat ze daar doen.
Ik ben daar geweest om een hengst te laten castreren en tevens heeft hij een kaakoperatie (die Leontien niet doet) ondergaan, waarna 2 weken daar op stal verzorgd. Ik vind dat ze er wel netjes mee omgaan en ik deel de ervaring die jij van horen zeggen hebt, niet.

Als jij liever naar Leontien gaat, moet je dat zeker doen

inkepink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:03

zowel leontien als borculo zijn goede dierenartsen, in borculo heb je ook andere paarden artsen dan dat erna208 verteld, met deze arts heb ik wel goede ervaringen (van kessel is zijn naam)
Maar leontien is ook echt een goede da, ze heeft mijn vorige paardje van de dood gered en daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor!!

branki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 19:45

Hoi,

Allemaal bedankt voor jullie berichtjes. Mocht het nodig zijn, dan denk ik dat ik voor Leontien ga kiezen. De afstand is goed te doen en de berichten die ik tot nu toe over haar heb gehoord zijn allemaal positief.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:47

Wij hebben ook goede ervaringen met Leontien. Hoewel we tegenwoordig ook regelmatig naar Hellendoorn gaan, dat is dichterbij en daar zit ook een goede kliniek met goede paardenartsen. We zijn over allebei de klinieken wel goed te spreken.

branki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:48

Karin schreef:
Wij hebben ook goede ervaringen met Leontien.

Ha dravebier,

Het was ook eigenlijk door jouw opmerkingen in het verleden dat ik op het idee van deze DA kwam. Volgens mij zat ze eerst toch ergens anders? Maar nu zag ik dat ze in Enter zit en dat is van mij af via de snelweg redelijk makkelijk te bereiken.

haffiefreak

Re: Kliniek enterbrook

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:52

Ze hebben ook een site www.enterbrook.nl
Ik zelf ken het niet (de naam wel maar verder niet echt)

Groeten haffiefreak

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:52

Ik weet zo niet waar Leontien eerst zat, maar zolang wij bij haar komen (2002 ofzo) zit ze al tussen Enter en Bornerbroek op de plek waar ze nu zit. Haar vader had vroeger een kliniek tussen Hengelo en Enschede, misschien zegt je dat iets?

Maar de kliniek is idd heel makkelijk te bereiken vanaf de A1 (Enter in en weer uit).

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:39

Haar vader had een kliniek bij Groot Driene in Hengelo.
Maar die is er al jaren geleden mee gestopt.

nicolietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:57

Anya schreef:
Haar vader had een kliniek bij Groot Driene in Hengelo.
Maar die is er al jaren geleden mee gestopt.

die is een jaar of 10 geleden overleden....

Maar ook ik zweer bij Leontien! Staat ook altijd voor je klaar! Alleen maar goede ervaringen mee gehad.

branki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 22:04

Vandaag ben ik met mijn paardje naar kliniek Enterbrook geweest. Gelukkig bleek er niks aan de hand te zijn. Maar mocht hij ooit weer wat mankeren, dan ga ik daar wel weer naar toe. Is me prima bevallen. Half uurtje rijden. Prettige behandeling. Trouwens niet geholpen door Leontien maar door een andere vrouwelijk DA (heb haar naam vergeten). En de kosten vielen me 200% mee (vraag me af of ze zich niet vergist heeft).

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:17

Ik denk dat je dan geholpen bent door Larissa, die is laatst mijn paard komen enten.

Fijn te horen dat er niets aan de hand is!