wie weet waar mijn nieuwe stal is ? 40 km rond Amsterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

native

wie weet waar mijn nieuwe stal is ? 40 km rond Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:39

beste bokkers,
ik zit in nood. Wat ik zoek is, een betaalbare stal midden in een bosrijke omgeving (heb namelijk geen vervoersmogelijkheden), waar de paarden (echt slecht weer uitgezonderd) iedere dag buiten komen, waar de paarden niet maar bij elkaar los buiten gegooid worden met alle risico's van dien en waar het liefst ook westernrijders staan.
Ik zoek deze stal in een straal van ongeveer 40 km rondom Amsterdam en ivm fileproblematiek hier in Nederland lukt richting Utrecht (helaas) niet. Omdat ik bereid ben mijn schatje voor ons beider plezier wat verder van huis te zetten zal ik er niet iedere dag heen kunnen dus is goede en verantwoorde verzorging een must!
Ik heb alle paginas op speurders en marktplaats al gehad en zoek het nu bij de 'inside information' die op deze site te vinden is.
Hoop op heel veel reacties ! THANKS

wizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:45

is assendelft goed genoeg?

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:14

WN -> EA GZ Diensten

Monnik

Re: wie weet waar mijn nieuwe stal is ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:15

Is Soest een optie?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:38

Pb Gabon eens, zij staat op een westernmanege in Diemen?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:07

Misschien zou je in Voorschoten (Regio Leiden) eens moeten kijken, of richting Bergen aan Zee.

Naar Leiden is de reistijd met de gebruikelijke avondspits ongeveer 3 kwartier tot een uur, maar je kan bijna geheel binnendoor rijden. Naar Bergen aan Zee weet ik niet precies.

Voorschoten heeft de Vlietlanden, een bos-water recreatiegebied met enorm veel ruiterpaden. Hier in de omgeving liggen enkele pensionstallen op loopafstand van de Vlietlanden.

Bergen aan Zee is bekend om de bossen en de duinen en jaarrond mogelijkheden strandritten te maken.. Ik benn niet echt op de hoogte van de pensionstallen daar in de omgeving, er is er in ieder geval 1.

Groetjes Dianne

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:19

hay wij hebben op het ogenblik een box vrij wij hebben alleen buitenboxen zodat ze lekker naar buiten kunnen kijken we voeren meerdere keren per dag o.a drie keer weidehooi we hebben meerdere paddocks en weiland zodat ze elke dag buiten kunnen staan in de winter natuurlijk niet zo lang als zomers maar dat spreekt voor zich een binnenbak hebben we jammer genoeg niet maar een buitenbak en longeerbak zijn aanwezig het voeren en elke dag buitenzetten en het elke dag uitmesten word hier allemaal voor je gedaan de kosten zijn driehonderdvijf euro voor een paard een pony is iets goedkoper voor het naar buiten rijden met je paard zit je hier ongeveer tien minuten van de duinen en een klein uurtje naar het strand lijkt het je wat kun je natuurlijk altijd langs komen manege aerdenhout zandvoorterweg 79 wij zitten vlak bij station heemstede aerdenhout of bellen naar 023 5244618 mailen kan ook naar manege-aerdenhout@versatel.nl ter info.wij zijn niet een gewone manege groetjes greet

LittleCyenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:24

Hey,

Gabon staat bij mij op stal.
Ik stuur je PB!

xx Gaby

amadan

Re: wie weet waar mijn nieuwe stal is ? 40 km rond Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:32

Mijn buurvrouw heeft misschien nog een box vrij, is Western, in Aalsmeer, nog geen 100m van het Amsterdamse bos. Te bereiken met openbaar vervoer, fiets e.d. vanuit Amsterdam. Kleine nette zorgzame prive pensionstal.

native

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 19:00

Daar ben ik weer! Assendelft heb ik een PB'tje gestuurd,
Aerdenhout 305,- euro ligt net even boven mijn budget....
Aalsmeer bedoel je vast Linda en dat was nou net niet wat ik in gedachte had en.
Doule R in Diemen ben ik wel eens geweest.
Wil echt niet meer alleen maar trainen in de bak, mijn merrie en ik willen na een vervelende tijd nu een leuke tijd tegemoet.
Maar ik heb geduld, misschien volgt er nog meer!

native

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 00:17

Joehoe, het is me gelukt om een eigen foto album te maken en die in mijn profiel te zetten. Het lijkt nog nergens op, ga er morgen wat mooiers van maken, maar voor de foto-kijk-liefhebbers alvast!

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:59

ik sta op een pensionstal in Naarden. Dat is nog wel te doen vanaf A'dam. Buitenbak, binnenbak (niet stoppen binnen) longeercirkel en paddocks waar ze elke dag 3 uur instaan. Weidegang vanaf 1 mei tot de wei slecht wordt (nu 27 nov) Volpension voor 255 euro

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 15:01

kijk ff op www.fnrs.nl daar staan veel bedrijven op misschien staat daar iets tussen!

native

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 11:21

Nou, helaas zijn er kennelijk niet al te veel plekken die aan mijn wensen voldoen of niet genoeg mensen op bokt die dit soort plekjes weten. Rond de 300 euro (Naarden komt nog 17,50 bij voor het buiten zetten namelijk) kan bruintje gewoon niet trekken. Hoop dat er nog eens iemand op bokt kruipt die wat weet. Het hoeft geen pensionstal of manege te zijn hoor, prive op een kleine stal vind ik ook hartstikke fijn. Belangrijkste vind ik dat ik haar met een gerust gevoel in mijn hart ergens neer kan zetten zonder wakker te liggen snachts over van alles. Bedankt in ieder geval allemaal voor het meedenken en nog een heel fijn resterend stukje kerst allemaal!

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:38

hay.Hier toch nog even een berichtje van ons.Je zegt dat de stalling rond de driehonderd mag zijn,en je vind het hier te duur?We zitten er vijf euro boven,sorry maar dat vind ik toch echt rond de driehonderd.Nu kan het zijn dat je niet op een manege wil staan ,dus nog even wat informatie over onze stal.Wij zijn eigenlijk geen manege meer te noemen,omdat we gestopt zijn met het lesgeven aan beginners.Onze paarden en pony's staan voor een gedeelte in halfpension,daar rijden alleen ruiters op die verder willen in de sport.Verder hebben we nog vier lesuren over de hele week.Geen manege meer dus.Nou mocht je toch nog intresse hebben dan komt er 1 januari weer een box vrij.groetjes greet

Monnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:21

Goed lezen is moeilijk dat weet ik, maar hier staat toch echt dat rond de 300 euro teveel is!

native schreef:
Rond de 300 euro (Naarden komt nog 17,50 bij voor het buiten zetten namelijk)
kan bruintje gewoon niet trekken
.

aerdenhout schreef:
Je zegt dat de stalling rond de driehonderd mag zijn,en je vind het hier te duur?We zitten er vijf euro boven,sorry maar dat vind ik toch echt rond de driehonderd.

305 euro is dus gewoon teveel.

Jammer dat je het bij ons op stal niets vond. Ik denk dat je grootste probleem is dat de paarden bij elkaar staan. Dat vinden wij nou juist weer fijn, zo hebben ze op de dag sociaal contact.
Maar ik hoop echt dat je snel iets vindt wat helemaal aan je wensen tegemoed komt. Dat geeft meer rust voor zowel jezelf als je paard.

native

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 20:52

[quote="Monnik"]Goed lezen is moeilijk dat weet ik, maar hier staat toch echt dat rond de 300 euro teveel is!

Lief zijn voor elkaar Bokkers, misverstandje dus Ja het is inderdaad veel te veel in Aerdenhout. Maar ja, Spirit is nog altijd onder de 1.50 dus misschien mag ze voor half geld, hihihi. Stuur wel even een pb Margreet om te kijken hoe het voor ''pony's" zit en misschien kan ik deze week even komen kijken.
Bedankt voor je 'support' mail Monnik, en je goede wensen voor ons.
Wil liefst per januari of in ieder geval in januari verhuizen, maar houd hoop hoor.
Bedankt weer!

native

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 20:35

Hallo Bokkers,
het lijkt erop dat ik begin volgende week (eerste week nieuwe jaar) terug naar huis ga verhuizen (als de bezichtiging van mijn nieuwe stal net zo fijn is als ik me er nu over voel) en dan heb ik iemand nodig met auto + trailer, of klein vrachtwagentje, met een hoop rij-ervaring daarmee. We moeten van Milsbeek (noord limburg 136 km) naar Amstelveen gebracht worden en de 'paardentaxi's' zijn simpelweg te duur!
Wie wil ons helpen tegen onkostenvergoeding en iets extra's???
Het inladen kan misschien wat lang duren want ik ben niet het 'slaan' type want het paard heeft een paar jaar terug een trauma opgelopen. Ze zal gesedeert worden (middels zo'n soort pasta) dus onderweg is er niets aan de hand hoor, het is gewoon een voorzorgsmaatregel.
Welk goed mens heeft dit voor ons over zodat we weer bij elkaar zijn in het nieuwe jaar ? Super bedankt alvast voor tips en reacties!!!

native

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 21:45

We hebben onze plek gevonden, en nog wel dicht bij huis en dicht bij het bos! 400 zoveel keer bekeken en zo weinig reacties, ik snap het niet maar ben goed terecht gekomen. Nieuwe staleigenaar haalt me op, dus ik heb een super begin van het nieuwe jaar!
Wens het jullie ook allemaal en bedankt voor de reacties.