stalling gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kenzo911

stalling gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 08:43

Ik ben op zoek naar een stalling. De stal waar ik nu sta is geweldig, maar helaas hebben ze twee bakken met alleen een achterbergbodem.
Ik train reining, dus kom niet uit de voeten en kan nooit mijn stops oefenen.
Daarom ben ik op zoek naar een andere stal. Ik woon in Almere, dus het moet wel een beetje in de buurt zijn. Ik denk aan zeewolde, nijkerk, begin van Lelystad, en Laren. Maar elke optie staat open.
Ik hoop dat iemand iets weet zodat ik ook over een bak kan beschikken waar ik mijn stops in kan oefenen.
Ik hoor het graag
Groetjes

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:48

Hoi, ik sta in Naarden op een stal waar ik de enige western ruiter ben. Vandaag wordt de binnenbak geopend met Agterberg bodem, da's dus verboden gebied voor ons, HAHAHA anders is meteen de bodem naar de klote.
De buitenbak is als hij goed is prima te doen, maar bij veel regen is het blubber en niet te trainen. Als het droogweer is kun je er best in rijden, ik weet de juiste plekken om te stoppen. Verder vind ik dat als je paard de stops goed beheerst dan hoef je het niet veel te stoppen en zo.
Kom anders eens kijken.... met slecht weer,dan weet je genoeg hihihi

anika

Re: stalling gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:07

Groenendaal Bunschoten! Worden ze ook buiten gezet. Super bodem en dicht bij woudenberg. Dan kan Ed je les komen geven!

mehlika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:18

Sorry, maar in Bunschoten worden ze niet buitengezet;-)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:51

Hoi. Ik sta in Nijkerk en heb hetzelfde probleem met de Agterberg bodems daar. Ik heb er ook over gedacht om naar Bunschoten te gaan, maar de bodem ligt er daar lang niet altijd zo mooi bij zoals we dat op wedstrijden gewend zijn omdat de lesponies daar een paar uur per dag doorheen sloffen. De bodem is dan zo zwaar dat pleasure rijden weer bijna onmogelijk is. Verder is er bijna ieder weekend wel een wedstrijd of ander evenement dus dan heb je ook niet echt de ruimte om 'je ding' te doen. Je paard kan wel naar buiten maar dat moet je zelf doen.
(Dit is wat ik gehoord heb, Mehlika zal wel weten of het klopt of niet...)

Het blijft moeilijk om de ideale stal te vinden.

kenzo911

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 14:00

LindyH schreef:
Hoi. Ik sta in Nijkerk en heb hetzelfde probleem met de Agterberg bodems daar. Ik heb er ook over gedacht om naar Bunschoten te gaan, maar de bodem ligt er daar lang niet altijd zo mooi bij zoals we dat op wedstrijden gewend zijn omdat de lesponies daar een paar uur per dag doorheen sloffen. De bodem is dan zo zwaar dat pleasure rijden weer bijna onmogelijk is. Verder is er bijna ieder weekend wel een wedstrijd of ander evenement dus dan heb je ook niet echt de ruimte om 'je ding' te doen. Je paard kan wel naar buiten maar dat moet je zelf doen.
(Dit is wat ik gehoord heb, Mehlika zal wel weten of het klopt of niet...)

Het blijft moeilijk om de ideale stal te vinden.

Inderdaad zijn de achterbergbodems geweldig om mooie cirkels te oefenen.
Ik moet mij er ook bij aansluiten dat op zoeen grote stal er ook regelmatig wedstrijden zijn.
Ik weet ook dat de ideale bodem niet of nauwelijk te vinden is, of het is te ver weg.
Maar er zal toch wel het een en ander in de buurt zitten, zodat je een beetje uit de voeten kan.
Groetjes

Adrienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:14

ElCamino schreef:
Hoi, ik sta in Naarden op een stal waar ik de enige western ruiter ben. Vandaag wordt de binnenbak geopend met Agterberg bodem, da's dus verboden gebied voor ons, HAHAHA anders is meteen de bodem naar de stinkmodder.

Dat die bak naar de haaien gaat zal mij een zorg wezen

Mijn paards benen die een optater krijgen, van hier naar Tokio, van die rommel vind ik veel erger

Het is gewoon erg moeilijk om een stal te vinden met een goede bak.
Ook wij zitten daar mee. Op stal zijn er 3 bakken en een spring wei en geen van de bakken is goed. Er ligt inderdaad ook zo'n achterberg geval buiten, een "gewone" buiten maar daar zit veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veel leem in dus die glijd niet. En de binnenbak is een altijd veel te natte eb en vloed bodem.

Nou maar hopen dat er een keer een stalling "het licht" ziet een goede reining bak is blijkbaar een gat in de stallings markt wat nog door geen enkele stalling ontdekt is

kenzo911

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 14:21

Adrienne schreef:
ElCamino schreef:
Hoi, ik sta in Naarden op een stal waar ik de enige western ruiter ben. Vandaag wordt de binnenbak geopend met Agterberg bodem, da's dus verboden gebied voor ons, HAHAHA anders is meteen de bodem naar de stinkmodder.

Dat die bak naar de haaien gaat zal mij een zorg wezen

Mijn paards benen die een optater krijgen, van hier naar Tokio, van die rommel vind ik veel erger

Het is gewoon erg moeilijk om een stal te vinden met een goede bak.
Ook wij zitten daar mee. Op stal zijn er 3 bakken en een spring wei en geen van de bakken is goed. Er ligt inderdaad ook zo'n achterberg geval buiten, een "gewone" buiten maar daar zit veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veel leem in dus die glijd niet. En de binnenbak is een altijd veel te natte eb en vloed bodem.

Nou maar hopen dat er een keer een stalling "het licht" ziet een goede reining bak is blijkbaar een gat in de stallings markt wat nog door geen enkele stalling ontdekt is

Inderdaad een gat in de markt die reiningbodems. Maar ja helaas niet voor mij weggelegd.
Dus ik moet maar blijven zoeken naar iets wat er redelijk in de buurt komt.
Groetjes

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:24

Ik rij op manege kalverhoek in wijdewormer, das een westernmanege met een speciale bodem om stops te kunnen maken enzo, maar das waarschijnlijk voor jou wel een flink eindje rijden.
Ik weet dat er ook nog een westernmanege in Amsterdam zit maar hoe die heet weet ik niet

Groetjes

kenzo911

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 14:28

gianlucka schreef:
Ik rij op manege kalverhoek in wijdewormer, das een westernmanege met een speciale bodem om stops te kunnen maken enzo, maar das waarschijnlijk voor jou wel een flink eindje rijden.
Ik weet dat er ook nog een westernmanege in Amsterdam zit maar hoe die heet weet ik niet

Groetjes

Inderdaad om daar elke dag heen te gaan is het een tikkie te ver.
Ik woon in Almere, dus niet echt naast de deur.

cattle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:31

Ik denk dat je voor een goede bodem toch echt een westernstal nodig hebt........
Als ik wil rijden is het helemaal niks, vaak is dan net de menvereniging erdoor geweest.......

Shah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:02

Ik woon ook in almere, en sta met mijn paarden op stal wennekers in aalsmeer, tegenover schiphol, ook niet naast de deur, maar als je de files n beetje omzeilt best te doen, en ik kan geen betere stal wensen voor ze, 3 binnenbakken, waarvan 1 grote met leembodem, en 1 gigantische hal(lijkt de brabanthallenwel) waar je super in kan cirkelen en je rundowns oefenen, en n wat kleinere binnebak die ook fijn rijd, en dan nog is n stuk of wat buitenbakken, en vind ik heel belangrijk heeeeel veeel land waar ze naar buiten kunnen, zelfs mijn hengsten kunnen daar zomers en winters de hele dag naar buiten!!Mischien is t n idee

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 17:02

Adrienne schreef:
In Egchel (N-Limburg) is het licht gezien hoor!Wij hebben een prachtige binnenhal 20*40m, met leembodem en alleen maar reiners!!!Kom maar glijen, hoor!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:51

Kootwijkerbroek is ook niet echt te doen voor je denk ik? En er zit een goeie in harskamp heb ik gehoord.

twistfanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:12

diemen licht ook niet echt ver van almere dus als dat je wat lijkt check voor info even www.doubler.nl

gr darryl.

wendy_unique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:57

Ik weet dat er in hierden een westernstal zit die stallen verhuurt.

kenzo911

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 22:03

Weet niemand een stal
Mag ook in de buurt van eemnes of laren zijn. Dat is ook niet zo ver bij mij vandaan
Groetjes

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:07

Kom gezellig bij mij op stal... Gaan we samen wel met de paardjes naar de rijvereniging vlakbij. Daar hebben ze wel een reiningproof bodem. Of wil je echt elke dag sliden en spinnen?

kenzo911

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 18:56

Jippie, eindelijk een stal gevonden.
Helaas geen binnenbak, maar wel een grote buitenbak(20X65) geschikt op een stop in te maken.
Kleinschalig en bij een boer in Zeewolde. En in de zomer lekker weidegang voor de paarden.
Groetjes