Nou, t was me een reis zeg?!? We waren om 15.30 uur weggegaan en we hebben er 3 uur (!) over gedaan.
T was super druk mede door het slecht weer. We waren pas om 23.30 uur weer thuis?!
Maar...niet voor niets!
Ik ben erg blij dat ik eerst ben wezen kijken en niet gelijk met mn paard daar na toe be gegaan.
Ik heb nu een goede indruk gekregen en hij heeft alles uitgelegd.
We hadden een en ander van mijn paard op video staan oa afgelopen zondag toe ik er 2 keer gigantisch hard afgevallen ben.
Was niet echt leuk om terug te zien maar zo konden we wel goed laten zien wat het probleem was.
Hij kon vanaf de video al zien waar hij aan moest werken en hoe hij het aan wilde gaan pakken. Hij vond het een heel goed dressuurpaard die ver in de sport kon komen. Hij zag het dan ook zeker zitten om met haar aan de slag te gaan.
Dat was voor mij wel een hele opluchting want we zaten echt met onze handen in het haar en wisten niet wat we met haar aan moesten. Ze was voor ons gewoon te heftig en de kans dat het alleen maar erger zou worden was heel reeel.
Ze kan alleen pas 10 december terrecht maar tot die tijd trainen we haar gewoon verder aan de longe.
Gert kwam bij mij goed over. Hij vertelde gewoon wat het probleem was en waarom het paard zo reageerde. Daarna vertelde hij wat er gedaan moest worden en hoe hij dat wilde gaan doen. Geen truckjes of foefjes maar gewoon doen wat er gedaan moet worden...zonder poes pas.
Daar zal hij ongeveer 2 weken voor nodig hebben. Daarna moet ik en paar dagen overkomen (elke dag 400 km rijden is een beetje te gek..?!). Dan rijd ik haar 3 tot 5 dagen. Dat ligt er een beetje aan hoe het gaat. Hij geeft mij dan les en vertelt hoe het paard op bepaalde hulpen reageerd zodat ik hem na kan rijden.
Ik hoop dan dat ik het thuis ook allemaal voor elkaar krijg maar dat is nu nog moeilijk te zeggen.
Ik heb in ieder geval weer een beetje hoop!!
Het enige waar ik erg tegen op zie is de hele lange reis naar Gert toe. Met de vrachtwagen doe je er al gauw 4 a 4,5 uur over. Ze is ook op de wagen niet zo makkelijk dus maar hopen dat het goed gaat.
Maar ja, het moet maar. Tis voor het goede doel zullen we maar zeggen!
Zusje: zal je de prijzen PMen.