Gezocht: goede paardentandarts Groningen (provincie)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Gezocht: goede paardentandarts Groningen (provincie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 15:05

Hoi,

Mijn paarden staan nu in Groningen, dus moet hun gebit daar ook gecontroleerd en bijgehouden worden (ja sorry jongens.... ).

Dus daarom mijn vraag: Welke goede paardentandartsen zijn er in Groningen. Graag namen/adressen/websites en vooral ervaringen.

Alvast bedankt.

ellepel

Re: Gezocht: goede paardentandarts Groningen (provincie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:47

ik weet niet precies of hij ook echt in jouw regio komt,maar spencer schuman is net vorige week bij mijn pony geweest.

mijn pony vond hem lief, de behandeling ging superrustig, en ik ben heel erg tevreden over hem!

hij liet me even voelen hoe het voor en na de behandeling was, ja echt helemaal tevreden en totaal niet duur.

ik was 35 euro kwijt, voor alles bijvijlen en nog even tandsteen weghalen bij de ruine tandjes van m'n pony.

zijn website is:
http://www.paardenmond.nl/

je kan hem altijd even bellen.

komma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:06

Hee, had je ook aan mij kunnen vragen. De dentist is net bij Macho en de Gri geweest. Echt een topper. Woont vlak bij ons net over de grens. Welke gek gaat er nou in Duitsland wonen.....nou ja.
Kijk maar eens op www.tandartsvoorpaarden.nl
Echt een aanrader. Heb hem via stal Laarakkers. Het makkelijkst kun je contact met hem krijgen per mail. Mailadres staat wel op zijn site.

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 12:19

Bedankt

De websites zijn ook duidelijk. Enneh, Komma, ik heb nog een heleboel vragen aan je... maar die stel ik je dan wel persoonlijk }> .

Nog meer mensen met ervaringen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 09:36

Voor een pony op stal bij mij hadden ze een laten komen om haken weg tevijlen. Er zijn kiezen getrokken en de haken zitten er nog. Geen idee welke dat was. Het was iig in omgeving westekwatier

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:44

Te van Houten uit Opende (ligt in friesland) Aardige man die op een rustige manier met de paarden omgaat. Hij doet het helemaal alleen, dus je hoeft je paard niet vast te houden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:57

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 16:23

Kinke schreef:

Heb jij ook ervaring met haar? Is ze wel "afgestudeerd" tandarts? Of gewoon zo'n freelancende dierenarts?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:06

Nee, ik heb geen ervaring met haar.

AmberKornet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:05

komma schreef:
Hee, had je ook aan mij kunnen vragen. De dentist is net bij Macho en de Gri geweest. Echt een topper. Woont vlak bij ons net over de grens. Welke gek gaat er nou in Duitsland wonen.....nou ja.
Kijk maar eens op www.tandartsvoorpaarden.nl
Echt een aanrader. Heb hem via stal Laarakkers. Het makkelijkst kun je contact met hem krijgen per mail. Mailadres staat wel op zijn site.

Komt deze ook bij je aan huis?

Djolanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:31

Ja, Ted van Houten uit Opende is erg goed!
Hij komt in heel Nederland op bezoek, dan heeft ie een bepaalde dag dat hij bij je in de buurt is ofzo. Heeft mijn paarden altijd goed geholpen en is erg vriendelijk. Heeft trouwens meegeholpen met het ontwikkelen van de granenmix Puur Natuur van Equisanum, die ik ook erg goed vind (goed voor de tanden en helpt voor paarden die snel dik worden).

Zijn site: www.tvanhouten.nl

Veel succes met je zoektocht!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:38

Met www.totalhorsecare heb ik alleen maar goede ervaringen.
Ze heet Claudia Castricum, doet ook wel wat met natuurgeneeswijzen en heeft een engelengeduld met paarden. Bij mijn paardjes en nog een stuk of 15 bij ons op stal ging eigenlijk alles heel goed op een hafje na waar ze de wolfskies er niet uit kreeg ( bij 2 anderen wel ) en die zich ook niet liet verdoven. Ze is geen dierenarts.

Mirjam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 00:15

De opvolger van Ed Kiela is ook in Noord Nederland actief: Jan Groeneveld. Ik heb met beiden ervaring en ik ben er tevreden over!
Waar je op moet letten is of de tandarts ook een mondklem gebruikt. Alleen daarmee kan je nl. achterin de mond komen. En of ze ontsmettingsmiddel gebruiken, waar al het gereedschap in gezet wordt.

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:50

dblijham schreef:
Met www.totalhorsecare heb ik alleen maar goede ervaringen.
Ze heet Claudia Castricum, doet ook wel wat met natuurgeneeswijzen en heeft een engelengeduld met paarden. Bij mijn paardjes en nog een stuk of 15 bij ons op stal ging eigenlijk alles heel goed op een hafje na waar ze de wolfskies er niet uit kreeg ( bij 2 anderen wel ) en die zich ook niet liet verdoven. Ze is geen dierenarts.

Als ik het goed begrijp haalt zij er dus wolfskiezen uit zonder verdoving? Als ze nl geen DA is, mag ze ook niet verdoven... Gediplomeerd tandartsen bestaan niet in Nl of ze moeten een opleiding in Amerika hebben gedaan. DA kunnen ook prima tandheelkundige behandelingen uitvoeren, hier wordt in de opleiding steeds meer aandacht aan besteed, bijkomend voordeel is dat zij de paarden mogen sederen als dat nodig is!

treintje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:50

DA krijgen in Utrecht bijna geen opleiding op het gebied van tanden verzorging bij paarden! en al helemaal niet met de hand en met geduld. Electrisch werken wordt uitgelegd en een keer gedaan... Terwijl hitte juist kan leiden tot dode tanden en kiezen...
Geef mij maar Jamie Stouthamer, hij heeft heeeeeeel veeeeeeeel ervaring, is eerlijk en haalt alles weg wat moet. Hij sedeert, als het nodig is en de eigenaar vindt het goed, ook.
Paardentandartsen die een opleiding in Amerika of Engeland hebben gevolgd, pretenderen goed te zijn. TRAP ER NIET IN!!!! Ervaring is de basis, 2 maanden in Amerika, en dan jezelf paardentandarts noemen......Zet ik nogal mijn vraagtekens bij..
Succes ermee!

Vlimmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 06:22

zoals ik al zei: in Utrecht wordt er steeds meer aandacht aan besteed........ Vooralsnog kan iedereen een bordje op zijn deur hangen met daarop: paardentandarts terwijl men er niets vanaf weet. Ik zou dan liever een DA inschakelen die iig in zijn/haar opleiding nog een en ander mee heeft gekregen, met een bult ervaring kun je als DA nog altijd meer dan een niet-DA (bijv. mbt verdoving etc)

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:39

Mirjam schreef:
De opvolger van Ed Kiela is ook in Noord Nederland actief: Jan Groeneveld. Ik heb met beiden ervaring en ik ben er tevreden over!
Waar je op moet letten is of de tandarts ook een mondklem gebruikt. Alleen daarmee kan je nl. achterin de mond komen. En of ze ontsmettingsmiddel gebruiken, waar al het gereedschap in gezet wordt.

Deze wilde ik ook doorgeven

Gaat erg goed met paarden om, is de eerste die ik tandsteen heb zien verwijderen en aangaf dat zijn wolfstanden echt te groot waren. Had ik al eens gevraagd aan een andere, ik had het idee dat hij er wat problemen mee had, en Jan was de eerste die het opmerkte.

Erg tevreden over hem.

anca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:06

Mirjam schreef:

en hoe kom ik in contact met hem?

skessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:21

Ted van Houten uit Opende is super. hij is al meerdere malen bij ons in Friesland geweest.

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:51

anca schreef:
Mirjam schreef:

en hoe kom ik in contact met hem?

Ik heb thuis wel een folder van hem met zijn 06 nummer, ik zal eens kijken of ik die kan vinden en dan pb ik je het nummer wel even.

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 01:59

heb zelf Rita Knol, ben super tevreden over haar. Rustig, duidelijk en maakt zelfs de meest angstige paardjes rustig. Ze heeft lang samengewerkt met Ed Kiela. Ook super vent. Doet het werk niet meer helaas.