informatie over stallling omgeving Rhenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koetjespaard

informatie over stallling omgeving Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 09:46

Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik met mijn ouders verhuizen naar Rhenen of in ieder geval daar in de buurt. uiteraard gaat mijn grote paardenvriend ook mee, en ik ben dus vast op zoek naar eventuele stallen om hem neer te zetten.
Ik ben verder niet bekend ik die regio, dus vraag ik het maar even zo.

Het gaat in principe om twee paarden, beide paarden zou ik het liefst zo veel mogelijk buiten hebben, liefst dag en nacht.
Aan een bak hecht ik niet echt veel waarde in een bosrijke omgeving, maar een simpele buitenbak is toch vaak wel lekker...
Ook ben ik erg benieuwd wat dit zoal zou kosten daar.
Het hoeft geen sjieke pension stal te zijn, bij een boer vind ik ook prima, liever niet bij een manege.
Dus als er iemand een suggestie heeft, laat maar horen!!

Alvast bedankt

Koetjespaard Koe

Koetjespaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 09:45

Ik heb al in de gemeentegids gekeken, maar daar staan eigenlijk alleen de maneges en grotere stallen in en ik ben juist op zoek naar iets kleiners.
Staat er niemand met zijn paard in deze omgeving??

Alle suggesties zijn welkom!

Groetjes Koetjespaard Koe

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:23

Laag Soeren is daar in de buurt en daar heb je superveel bos om te rijden. Informeer anders eens bij campingboszicht dat zijn superaardige mensen en zijn goed bekend in de omgeving. Ze kunnen je vast tips geven.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:41

Er zit een grote manege in Veenendaal, dat is aardig dicht bij Rhenen (dacht ik) rij je ook zo het bos in...

Koetjespaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 10:42

Bedankt voor je reactie Kyona!

Groetjes Koetjespaard

Koetjespaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 10:43

Malibu, dat is dus wat ik niet zoek, want ik ben op zoek naar iets kleiners, maar toch bedankt voor je reactie!!

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 12:57

Dit staat toevallig op marktplaats, iets voor jou??

Aangeboden: Pensionstalling/weidegang.
Prijs: € 270,00
Beschrijving: Enkele stallen te huur aan de bosrand van Rhenen bij stal van Miltenburg.
Binnenbak/buitenbak 20-60. en longeerbak+verlichting. 3 washokken/ solarium.Paarden worden volledig verzorgd en gaan elke dag de wei in zomer en winter.

Foto: Geen foto beschikbaar
Datum: 10-09-2004, 18:01
Gezien: 371 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: W.van Miltenburg (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: 0623336581
Regio: Utrecht

Koetjespaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 17:42

Bedankt voor de tip, maar dit is veel te duur voor mij, helaas heb ik geen geldboompje kunnen krijgen bij het tuincentrum.

Groetjes Koetjespaard

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:52

Je hebt ook nog Stal de Kroon...... dan zit je wel dicht bij het bos en het is kleinschalig, maar of ze daar dag en nacht buiten kunnen Verward Zit aan de provinciale weg van Rhenen naar Elst.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:23

Wat jij zoekt is hier in de omgeving vreselijk moeilijk te krijgen. Ik ben met een vriendin op zoektocht geweest naar zo'n soort stalling. Voor een beetje stallng betaal je toch wel 200 euro.
Dag en nacht buiten is ben ik nooit tegengekomen. zelfs de hele dag buiten is vaak al erg lastig in de winter.
Of te wel sterkte met zoeken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:13

Hay ik sta in Rhenen met mijn 2 paarden. Ik betaal geen stalling alleen voer etc. Er zijn 3 weilanden en je bepaald wanneer je je paard buiten zet..eigenaar bemoeit zich nergens mee..je steekt de weg over en zit in het bos! Er zijn nog 2 stallen vrij alleen moet er wel een deur ingezet worden en drink en voerbak ( nooit verder afgebouwt wegens omstandig heden ).
Wat ie vraagt weet ik niet ( voor mij is het gratis omdat ik zijn paard er ook bij verzorg en hem goed ken!) maar zal niet veel zijn denk ik...pb me maar en kan je misschien ff een keer komen om met hem te praten en te bekijken daar Lachen
Liefs Cindy

Koetjespaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 22:27

bedankt Sosha voor je reactie, ik zet alles op mijn lijstje, dan ga ik gewoon overal even langs als het zover is. OK dan!
Marina ik weet dat het lastig is, daarom ben ik nu vast begonnen! Knipoog

Groetjes Koetjespaard

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:15

Ik vergeet helemaal stal Roor in Achterberg 0317-617151 (tegen Rhenen aan). Ik dacht dat de paarden daar, als het weer het enigszins toelaat, overdag naar buiten gaan, tenzij je dit niet wil.

Je moet wel een drukke weg oversteken om bij het bos te komen, maar het is van daar uit echt niet ver (10min stappen ozi).

ps. passende stalling vinden is altijd lastig Tong uitsteken Succes

Sannee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:52

Sosha schreef:
Ik vergeet helemaal stal Roor in Achterberg 0317-617151 (tegen Rhenen aan). Ik dacht dat de paarden daar, als het weer het enigszins toelaat, overdag naar buiten gaan, tenzij je dit niet wil.

Je moet wel een drukke weg oversteken om bij het bos te komen, maar het is van daar uit echt niet ver (10min stappen ozi).

ps. passende stalling vinden is altijd lastig Tong uitsteken Succes

Ik sta bij de Noorder hoeve, langs de Cunera weg in rhenen, alleen daar is geen stal vrij Knipoog Stal van miltenburg misschien, das wel heeeeel groot !! Uhm.. misschien de Blauwendraad?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: informatie over stallling omgeving Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 21:09

Ik woon zelf in Veenendaal en weet uit ervaring dat stalling hier vrij prijzig is, en vaak geen plek. Maar er zijn veel mensen hier in de omgeving die paarden en meerdere stallen aan huis hebben dus het is vast te doen om een boer oid te vinden die nog plek heeft voor 2 paardjes (ook bij het bos in de buurt). Misschien eens een rondje door de omgeving maken en vragen aan mensen? Er zijn zat luxe pensionstallen hier (ook al genoemd) maar ik begrijp dat dat niet is wat je zoekt. Bovendien ben je dan vaak gebonden aan vaste tijden ed dat je paard naar buiten mag, en dat je van de bak gebruik mag maken en in de wintermaanden is vaak maar beperkt weidegang (of geen) mogelijk. Succes met zoeken.

Waratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 00:28

Kyona schreef:
Laag Soeren is daar in de buurt en daar heb je superveel bos om te rijden. Informeer anders eens bij campingboszicht dat zijn superaardige mensen en zijn goed bekend in de omgeving. Ze kunnen je vast tips geven.

Laag Soeren is meer in de buurt van Rheden, niet echt bij Rhenen. Clown
Helaas zit ik net wat oostelijker, net op de Veluwe en heb dus niet heel veel beeld bij stallen in de omgeving Rhenen, maar ik verwacht dat met een beetje rondfietsen in de omgeving en eens een babbeltje maken met een fouragehandel of ruitersportzaak er wel iets redelijks te vinden moet zijn. Bedenk wel dat het buitengebied bij Rhenen (zeker richting Achterberg) behoorlijk zwarte-kousen is, dus vraag wel naar de regels voor de zondag. Het aantal stallen waar je niets mag op zondag neemt wel duidelijk af, maar ze bestaan nog steeds Vork

Tanja

Re: informatie over stallling omgeving Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:20

VSW-->EA-GZ Diensten