Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kidde schreef:Misschien kan je eens bij Fair2Horses informeren: https://fairtohorses.nl/lessen/manege-les/
Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of je echt langdurig op les wil of gewoon eens wil kijken bij paarden?
Er zijn trouwens ook maneges waar je als beginner een stapbuitenrit kan maken. Dan loopt er vaak iemand met je mee. Bij de Mill Ranch in Ede kan dit bijvoorbeeld dacht ik. Mocht je eens eenmalig iets met paarden willen doen zou je ook daar kunnen kijken om een beetje het gevoel te krijgen
rien10 schreef:
Amable schreef:rien10 schreef:
En toch is dit dan geen slechte eerste stap. Ik begrijp dat op een echt paard leuker is, maar ben je er bewust van dat je als beginnend ruiter vaak nog niet meteen goed mee kan komen in het ritme van het paard. Hierdoor belast je de rug van het paard extra en eerlijk is eerlijk, doe je een paard pijn in de tijd dat jij leert om het ritme te volgen. Door te starten op een robot paard of beter gezegd, een simulator, spaar je de rug van een echt paard. Jij leert in een veilige situatie beter zitten en de bewegingen volgen en tegen de tijd dat je op een echt paard stapt hoef je je geen zorgen te maken dat je het paard pijn doet tijdens je rit en kan je volop van je rit genieten. Want laten we wel wezen, het is toch fijner paard rijden als je weet dat je het paard geen pijn doet?
Ps, Het is wellicht wat uit de richting, maar zelf heb ik bij mij op stal in Someren ook een simulator staan, dus mocht je toch inzien dat starten op een simulator een goed idee is dan ben je ook bij mij van harte welkom. Overigens heb je echt geen 20 lessen op een simulator nodig hoor, in 1 a 2 lessen kan je meestal al een heel eind mee komen
Eatshay schreef:Boek een weekje vakantie naar Holten en doe de spoedcursus bij manege stal de Eik. Dan loop je een gele week mee op de manege, krijg je theorie- en oraktijkles, en je rijdt 2x per dag een intensieve priveles.