Lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bartone6

Lessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:54

Hey allemaal,

Ik ga in September voor 2 weken op reis naar Canada en diegene die ik daar ken wilt heel graag met mij daar paardrijden. Nu heb ik dit zelf nog nooit gedaan en heb ook geen verstand van paarden. Daar ik niets fout wil doen wil ik dus van te voren wat meer leren over paarden
Nu is mijn vraag: waar kan ik zulke dingen leren? Zoals waar je op moet letten, hoe je moet rijden etc?.
Ik woon zelf in regio Rotterdam en had al 2 maneges aangeschreven waarbij 1 vol was en de andere niet echt heel vriendelijk terug reageerde.

Alle tips zijn hier welkom!

rien10

Re: Lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:58

Bartone6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:00

rien10 schreef:
https://pirouette.nl/en/simcenter/
Hier kan je kennismaken met paardrijden op robot paarden.

Hey hey!
Bedankt voor je reactie, enkel ben ik echt op zoek naar ook juist de aandacht voor paarden zelf, waar je op moet letten etc. Dus robots zijn niet echt mijn ding.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:22

Misschien kan je eens bij Fair2Horses informeren: https://fairtohorses.nl/lessen/manege-les/

Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of je echt langdurig op les wil of gewoon eens wil kijken bij paarden?

Er zijn trouwens ook maneges waar je als beginner een stapbuitenrit kan maken. Dan loopt er vaak iemand met je mee. Bij de Mill Ranch in Ede kan dit bijvoorbeeld dacht ik. Mocht je eens eenmalig iets met paarden willen doen zou je ook daar kunnen kijken om een beetje het gevoel te krijgen

Bartone6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:25

Kidde schreef:
Misschien kan je eens bij Fair2Horses informeren: https://fairtohorses.nl/lessen/manege-les/

Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of je echt langdurig op les wil of gewoon eens wil kijken bij paarden?

Er zijn trouwens ook maneges waar je als beginner een stapbuitenrit kan maken. Dan loopt er vaak iemand met je mee. Bij de Mill Ranch in Ede kan dit bijvoorbeeld dacht ik. Mocht je eens eenmalig iets met paarden willen doen zou je ook daar kunnen kijken om een beetje het gevoel te krijgen

Hi! Ik ga zeker even een kijkje nemen op die site!
Voor mij is het - momenteel - niet de bedoeling echt langdurig te gaan lessen. Ik wil eigenlijk gewoon even weten waar ik in zijn algemeenheid moet letten bij paarden en een paar rijlessen dat ik in elk geval een beetje weet hoe en wat.
Ede is voor mij dan net weer te ver om even naar toe te gaan, maar bedankt voor de tip!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

rien10 schreef:

En toch is dit dan geen slechte eerste stap. Ik begrijp dat op een echt paard leuker is, maar ben je er bewust van dat je als beginnend ruiter vaak nog niet meteen goed mee kan komen in het ritme van het paard. Hierdoor belast je de rug van het paard extra en eerlijk is eerlijk, doe je een paard pijn in de tijd dat jij leert om het ritme te volgen. Door te starten op een robot paard of beter gezegd, een simulator, spaar je de rug van een echt paard. Jij leert in een veilige situatie beter zitten en de bewegingen volgen en tegen de tijd dat je op een echt paard stapt hoef je je geen zorgen te maken dat je het paard pijn doet tijdens je rit en kan je volop van je rit genieten. Want laten we wel wezen, het is toch fijner paard rijden als je weet dat je het paard geen pijn doet?

Ps, Het is wellicht wat uit de richting, maar zelf heb ik bij mij op stal in Someren ook een simulator staan, dus mocht je toch inzien dat starten op een simulator een goed idee is dan ben je ook bij mij van harte welkom. Overigens heb je echt geen 20 lessen op een simulator nodig hoor, in 1 a 2 lessen kan je meestal al een heel eind mee komen :)

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:26

Boek een weekje vakantie naar Holten en doe de spoedcursus bij manege stal de Eik. Dan loop je een gele week mee op de manege, krijg je theorie- en oraktijkles, en je rijdt 2x per dag een intensieve priveles.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:41

Geen slecht idee, maar loeizwaar als je nog nooit op een paard gezeten hebt.

Bartone6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:03

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
Amable schreef:
rien10 schreef:

En toch is dit dan geen slechte eerste stap. Ik begrijp dat op een echt paard leuker is, maar ben je er bewust van dat je als beginnend ruiter vaak nog niet meteen goed mee kan komen in het ritme van het paard. Hierdoor belast je de rug van het paard extra en eerlijk is eerlijk, doe je een paard pijn in de tijd dat jij leert om het ritme te volgen. Door te starten op een robot paard of beter gezegd, een simulator, spaar je de rug van een echt paard. Jij leert in een veilige situatie beter zitten en de bewegingen volgen en tegen de tijd dat je op een echt paard stapt hoef je je geen zorgen te maken dat je het paard pijn doet tijdens je rit en kan je volop van je rit genieten. Want laten we wel wezen, het is toch fijner paard rijden als je weet dat je het paard geen pijn doet?

Ps, Het is wellicht wat uit de richting, maar zelf heb ik bij mij op stal in Someren ook een simulator staan, dus mocht je toch inzien dat starten op een simulator een goed idee is dan ben je ook bij mij van harte welkom. Overigens heb je echt geen 20 lessen op een simulator nodig hoor, in 1 a 2 lessen kan je meestal al een heel eind mee komen :)

Someren is best een eindje maar ik ben het volledig met je eens dat het zeker ook voor het paard comfortabel moet zijn, dus ik sluit dat momenteel niet uit. Maar ik zou zelf ook nu niet gelijk willen rijden. Klinkt wellicht wat omslachtig maar ik wil eerst meer weten over paarden in het algemeen. Weten waar je op moet letten, wat ze aangeven en dat soort dingen. Pas als ik dat onder de knie heb denk ik zelf dat ik het ook relaxter zou vinden.

Eatshay schreef:
Boek een weekje vakantie naar Holten en doe de spoedcursus bij manege stal de Eik. Dan loop je een gele week mee op de manege, krijg je theorie- en oraktijkles, en je rijdt 2x per dag een intensieve priveles.

Idee is leuk, maar een spoedcursus lijkt mij wat overbodig en voorbarig daar ik nog zo'n 5 maanden heb haha

Tot nu toe wel iedereen bedankt voor de imput, maar om mijn topic dus iets te verduidelijken wil ik eerst meer leren over paarden en hun gedrag maar dan wel gelijk in de praktijk. Rijden is dus echt pas voor een later moment. Afstand is daarin niet echt een probleem mits het niet voor een half uurtje is natuurlijk.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:27

Als je nog 5 maanden de tijd hebt zou ook alvast beginnen met rijden. Dat heb je niet zo onder de knie namelijk

Ik zou kijken of je iets kan vinden zoals grondwerk lessen zonder eigen paard. Dan leer je vanaf de grond hoe een paard zich gedraagt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:35

Maar wat heb je aan grondwerklessen als je na die reis niet perse nog iets met paarden wil doen?

De vragen die ts heeft kan een beetje goede manege ook wel beantwoorden. Ik zou juist lekker met rijden beginnen. De spieren trainen en proberen een onafhankelijke zit te krijgen zodat je het paard op die rit zo min mogelijk in de weg zit.