Ik rijd vaak lange afstanden met mijn paard en ben vaak alleen op pad waardoor dit mij makkelijker lijkt.
Daarbij komt dat ik nu nog een werk bus via mijn bedrijf rijd maar ik ga afschalen met werk waardoor die overbodig is. De zoektocht naar een auto welke een 2 paards trailer met 2 paarden erin mag trekken is moeilijk. En ik rijd privé eigenlijk heel weinig gezien alles op fiets afstand is.
Nu is mijn interesse gewekt door van die paardenbus modellen, dus eigenlijk een ‘gewone’ werkbus welke is omgebouwd tot paardentransport. Dit lijkt mij ideaal omdat deze niet zo belachelijk lang en hoog zijn. Handig als ik toch een keer voor m’n werk weg zou moeten en al m’n zooi erin kan gooien. (Let wel, ik zou de wagen op prive zetten gezien mijn bedrijf niks met paarden te maken heeft)
Het laadvermogen is ook redelijk hoog bij deze wagens.
Zie bijvoorbeeld de omgebouwde wagens van Horse on Wheels!

(dit is een voorbeeld foto van hun site. Je hebt ook langere modellen wagens
Echter lees ik ook dat mensen deze constructie maar niks vinden ivm als je ooit een noodstop of zo moet maken. Dus heeft iemand hier ervaringen mee? Of meningen over?
Een andere optie is natuurlijk de welbekende bak opbouw paardenwagen. Echter valt het laadvermogen bij deze wagens heel erg tegen. De meesten hebben nog maar rond de 700 kg over.

Uiteindelijk denk ik dat je het beste af bent met een C(1) wagen, ik heb hiervoor mijn rijbewijzen dus dat is het probleem niet. Helaas zijn deze niet veel op de markt en zijn ze in wegenbelasting etc duurder.
En als ik dan toch een keer voor m’n werk verder weg moet zit je weer aan snelheden gebonden en is het verbruik uiteraard ook hoger.
Een klein autootje hierlangs nemen is geen optie gezien er veel materiaal mee moet en ook nog wat moet kunnen trekken eventueel.
Ik zoek dus voornamelijk ervaringen en meningen over een omgebouwde Transporter.
Meningen over mijn afwegingen mogen ook, maar houd het wel vriendelijk uiteraard