Lastige is alleen dat we het ook leuk vinden om minstens 1x per jaar even niet het onderhoud te hoeven doen en even niet als eerste aan de paarden te hoeven denken. Daarom gaan we iedere zomer ruim twee weken kamperen op Terschelling. Puur genieten.
Maar hoe blijven we de paarden goed regelen? De honden nemen we mee, maar twee Arabieren en een Welsh in de tent gaat hem niet worden
Eerst pakten onze ouders dat op, maar die worden een dagje ouder. We hebben verzorgsters gehad, maar die zijn inmiddels gaan studeren. Een collega is heeft nog wel eens een weekje op het huis gepast, maar dat is voor langer ook vaak niet gewenst. We zitten ook vast aan de standaard vakantie periodes, omdat ik in het onderwijs werk. Vakantie-ruil sites? Leuk, maar we zoeken iemand die toch ook de paarden eten kan geven en dat is net wat meer werk dan een kat. Let wel, er hoeft niet veel te gebeuren, maar waterbakken vullen, mest weghalen uit de schuilstal en hooi geven is toch wel nodig om de paarden na de vakantie weer op hun voetjes aan te kunnen treffen. De paarden verplaatsen naar een pension zien we niet zitten, aan huis houden we ze zoals wij denken dat goed voor ze is en mijn 20 jarige ruin kan heel slecht tegen verplaatsingen.
Aangezien hier meerdere paardeneigenaren zitten, hoe doen jullie dit? Briefje ophangen bij de lokale manege? Toch gewoon online adverteren? Profi paardenoppas regelen (maar dat is niet gratis)? Wat zijn jullie tips en trucs?
!
) Hier altijd makkelijk,want deed de paarden altijd samen met mijn zusje.