Ik ben in het voornaamste opzoek naar de juiste route om tegen een specifieke dierenarts een klacht in te dienen die werkzaam is in een kliniek.
Gezien de gehele situatie en dat mijn paard (helaas) nog op de kliniek staat wil ik alvast kijken hoe ik mij kan voorbereiden. Klacht via de kliniek hebben dus geen effect.
Het voornaamste waar ik een klacht over in wil dienen is de (manier van) communicatie die zodanig mis is gelopen dat mijn paard 24 uur zonder water gestaan heeft na een spoed operatie. Want ze had een automatische drinkbak, wat ik duidelijk heb aangegeven dat ze dat niet kent en er ook niet uit drinkt. Mijn boodschap over haar losse achterbenen is wel blijven hangen, maar dat dit enkel bij angst gebeurd niet.
Het water heb ik direct bij de kliniek aangekaart, zowel mondeling als daarna per mail omdat er te weinig actie ondernomen werd op overige (simpele maar cruciale zaken) waarna de betreffende dierenarts mij neer deed zetten als een overbezorgde koekwaus. Ze hadden immers een bedrijf te runnen en ze hadden toch na mijn aandringen een emmer water neergezet? Waar ze niet uit dronk. Dus dorst had ze niet? Dat ze pijn en veel stress had was niet zo en ik moest maar gaan.
In de avond heeft ze (verrassend
) koliek gekregen, waar ik de volgende loop van de ochtend over gebeld werd. Terwijl toen ik ee overdag was al mijn zorgen aangeduid had dat het niet goed met haar ging. Volgens hem ad en dronk ze goed, wat ze dus niet deed. Dit kreeg ik overgingens iedere dag te horen maar toch stond ze behoorlijk oncomfortabel bij ieder bezoek. Als ze dan op mijn aandringen de camera’s terug keken was het altijd toevallig 1 uur voor mijn bezoek ontstaan. Kort hierna ging de betreffende da met (kort) verlof en kreeg ik te maken met zijn prettige collega, duidelijke communicatie en geen bagatelliserende praat. Nu is hij helaas weer terug van verlof en hoor ik niks van mijn paard. Ook niet als ik op de kliniek ben, want dan is er geen tijd. Het plan 14 dagen geleden was dat ik haar morgen mag ophalen, hoe laat, of dat doorgaat? Geen idee. Ik krijg geen antwoord omdat ze geen tijd hebben. Ik hoef echt geen belletje als het goed met haar gaat, maar op z’n minst als je er bent en je ziet me kun je een kort verslag geven toch? Of als de tijd te kort is. Ik bel u straks? Ik heb het opgegeven en hoop morgen meer te horen. En ergens hoop ik dat ze te ‘laat’ bellen en ik haar pas in de avond op kan halen en ze dus langer moeten blijven. Maar dat geluk zal ik niet hebben
Afen lang verhaal kort.
Hoe dek ik mij correct in? Waar moet ik wat heen sturen?
Ps. Ik kon haar niet transporten, en ik heb div klinieken gebeld maar deze durfde ivm de eerste toestand waarvoor ze op de kliniek kwam niet de zorg over te nemen.