Alkmaar/HHW-> NH/grondwerkles gezocht voor 4-jarige zonder eigen pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_88

Alkmaar/HHW-> NH/grondwerkles gezocht voor 4-jarige zonder eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-26 16:26

Hallo iedereen,

Voor mijn 2,5 jarig dochtertje en 4 jarig zoontje ben ik op zoek naar iemand die op eigen locatie NH / grondwerkles verzorgt.
Als zij snappen hoe zij veilig met een pony moeten omgaan zou (bareback) rijles ook fijn zijn.
Zij hebben (nog) geen eigen pony.
Wij wonen zelf in Heerhugowaard, dus maximale reistijd van pakweg 20 minuten is fijn.
Geen maximum aan lesgeld, wel zou het handig zijn om een duo privélesje te hebben omdat zij beide nog erg onervaren en jong zijn.

Ik hoor graag, alvast bedankt voor je reactie!

_Margarita_

Re: Alkmaar/HHW-> NH/grondwerkles gezocht voor 4-jarige zonder eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 21:42

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 21:49

Ik zou niet specifiek op zoek gaan naar grondwerk, maar eerder naar knuffelpony's ofzo. Sommige stallen bieden dat wel aan. Echt les zou ik ze nu nog niet doen, daar zijn ze echt nog te jong voor.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 00:10

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 06:51

Dat is echt veel te jong om les te krijgen en dingen te snappen, ik zou inderdaad meer kijken naar knuffelpony's. Ik heb kinderen vanaf 9 jaar les gegeven, dat ging net aan..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 12:24

Ik doe wel eens grondwerk met een meisje van 7, die vind dat nog best lastig. Die van 6 snapt er ook nog vrij weinig van. Alleen wandelen en stilstaan lukt haar, meestal. :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 12:27

Ik vind jouw kinderen ook wel erg jong om aan grondwerkles te beginnen. Met dieren omgaan leren ze ook door knuffelen, poetsen. Denk ook aan de heupjes van je kinderen, zo jong al te paard kan schade toebrengen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 12:37

marleen_88 schreef:
Ik vind jouw kinderen ook wel erg jong om aan grondwerkles te beginnen. Met dieren omgaan leren ze ook door knuffelen, poetsen. Denk ook aan de heupjes van je kinderen, zo jong al te paard kan schade toebrengen.

Dat is zover ik weet een broodje aap verhaal

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 12:41

Aaien, poetsen, wandelen (waarbij een volwassene het touw ook vasthoudt) is wel het max haalbare op die leeftijd ja..

Stal Myrza in Heerhugowaard ziet eruit als een plek die goed bij jullie aansluit. Ze hebben ook freestyle en clickertraining lessen enzo.

Zie dit bijv op de website staan

Maandag 6 april 2026

Paas ponybeleving
Voor de kleinste ruiters vanaf 2 jaar

Tijd: vanaf 11:00 tot 13:00
Kosten: 25 euro

Wat gaan we doen?
We starten met pony poetsen en een bakje eten maken voor de pony. Daarna gaan we een wandelparcours doen waarbij we paaseitjes verzamelen. Natuurlijk gaan we ook ponyrijden. Hierbij zorgen we voor leuke (educatieve) spel opdrachtjes. We sluiten de beleving af met nog wat extra knuffels aan de pony’s en wat drinken. Er is nu tijd om rustig afscheid te nemen van de pony’s. De gevonden paaseitjes mogen mee naar huis worden genomen of lekker worden opgegeten.
Laatst bijgewerkt door Ladyson op 16-03-26 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 12:43

Ik denk dat ze ook te jong zijn voor les, die van 2,5 zeker maar met 4 jaar ook. Vanaf een jaar of 6 kun je ook ponypower doen, wellicht is dat dan leuk.
Veilig omgaan met een pony is niet alleen een kwestie van regels oid leren, het vraagt om nogal wat empathisch vermogen, gevaren in kunnen schatten, impulscontrole. Dat kun je zo jong niet verwachten. Een wandelpony huren is leuk. Of gewoon knuffelen met pony's, dat kan wellicht ook gewoon bij een particulier als je er zelf bij blijft.

Naomi_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-26 12:56

Bedankt voor alle reacties!

Ik had iets meer informatie moeten geven, want jullie geven allemaal een goed punt aan dat mijn jongste zeker nog te jong is. Ik noemde haar erbij zodat duidelijk is dat er twee kindjes aanwezig zullen zijn. Zij hobbelt er een beetje bij en poetst en knuffelt wat. Mijn oudste daarentegen is hoogbegaafd (getest) en is ook motorisch erg vaardig voor zijn leeftijd. Vandaar de vraag naar 'les', want in mijn ogen kan hij inmiddels meer dan alleen knuffelen en poetsen. Van die lessen verwacht ik inhoudelijk niet veel, als het meer is dan alleen knuffelen, poetsen en lopen wordt hij al blij.

Nogmaals dank voor alle reacties, ik ga de sites van de genoemde personen zeker bekijken.