Hey bokkers!
Ik weet niet helemaal zeker of dit de beste manier is om te vinden wat ik zoek, maar ik probeer het toch. Misschien kan iemand mij hier helpen.
Ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar een Iers paard, het liefst echt uit Ierland. Daarom ben ik benieuwd of iemand goede en betrouwbare adressen heeft van handelaren of verkopers. Of misschien heeft iemand hier zelf wel een heel leuk paardje te koop.
Wat ik precies zoek: een eerlijk en nuchter paard met het typische Ierse karakter. Dus een paard dat rustig in het hoofd is, betrouwbaar en een beetje “bomproof”. Het lijkt me heel leuk om er in de toekomst misschien een jachtje mee te rijden of af en toe een simpele cross. Geen extreme sport, maar wel een paard dat daar geschikt voor is.
Qua type denk ik vooral aan een mix tussen een Irish Sport Horse en een Irish Draught. Die combinatie spreekt me erg aan omdat deze paarden vaak sterk, veelzijdig en fijn in het karakter zijn. Met hun mooie ronde bouw!
Kort samengevat ben ik dus op zoek naar:
• een Iers paard (liefst uit Ierland)
• een eerlijk en nuchter karakter
• type Irish Sport Horse / Irish Draught mix
• geschikt voor recreatief rijden, jacht of een kleine cross
Mocht iemand tips hebben voor betrouwbare adressen in Ierland of Nederland, of misschien zelf een paard hebben dat hier goed bij zou passen, dan hoor ik het heel graag!
Alvast bedankt voor het meedenken
(Ik stuur hieronder wat foto’s kwa paarden dat ik bedoel, let op deze zijn gewoon van internet)