Ik ben op zoek naar een paddock paradise/browsing paddock of iets wat hierop lijkt. Het gaat mij erom dat de paarden worden gestimuleert om natuurlijk gedrag te vertonen (hapje stapje, browsen). Het gaat om een lieve, 16-jarige ruin die gewend is aan 24/7 buiten en groepsverband.
Ik ben op zoek in de omgeving van Vinkeveen. Denk hierbij aan Waverveen, Abcoude, Woerden, Baambrugge, Ouderkerk aan de Amstel, Amstelveen, Uithoorn, De Kwakel, Mijdrecht, Wilnis, Kockengen, Breukelen, Harmelen, etc.
Ik heb Capri vaker verhuisd dan ik zou willen dus ik ben nu echt opzoek naar de perfecte plek, dus ik heb nogal wat eisen:
- Onverpakt, onbeperkt hooi, suikergehalte <7% (geanalyseerd)
- Max 8 paarden in totaal
- Geen weidegang (eventueel max 1 uur per dag in de zomer)
- Minimaal 5 voerplekken
- Goed wormbeleid (gezamelijk 4x testen 1x preventief ontwormen)
- Max 400 euro pm
- Elke dag open
- Goede schuilmogelijkheid (Een plek waar de paarden altijd droog kunnen liggen in droog zand of op bodembedekking)
- Minimaal +/- 20x40 bak met prima bodem (voor grondwerk/dressuur/springen/etc)
- Balken aanwezig of mogelijkheid om zelf te stallen
- Geen beton op plekken waar de paarden veel staan zoals rondom voerplekken
- Max 2 dagen mest-/voerdienst, wegens lichamelijke klachten
- Droge plek om te verzorgen
- Mogelijkheid voor eigen instructrices, bekapper, behandelaren.
- Mogelijkheid om een buitenrit te maken in de omgeving (ruiterpad hoeft niet, maar is wel een plus!)
- Maximaal rond de 400 p/m inclusief hooi
Ook vind ik het belangrijk dat er goed wordt nagedacht over de inscharing en dat het paard niet zomaar in de groep wordt gelaten. En ik heb voorkeur voor direct toezicht (paarden aan huis) en anders indirect toezicht via camera's.
Als je een plekje zoals dit hebt of kent stuur me gerust een berichtje! ☺️