Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sosha schreef:Als een paard eenmaal een bepaalde leeftijd heeft bereikt, kun je niet meer nauwkeurig de leeftijd aan de hand van het gebit bepalen (bij honden en katten idem).
Ik heb zelf een Haflinger gehad die op een gegeven moment ook het gebit van een veel ouder dier had. Echter had ik deze met 5 jaar gekocht van mensen die hem als veulen gekocht hadden, dus ben heel zeker dat zijn leeftijd in het paspoort correct is.
Lieser schreef:Het paard is precies wat je zocht kwa karakter, betrouwbaarheid en ervaring en de leeftijd is te accepteren. Daar zou ik het bij laten en lekker genieten van je paard.
tengeltje11 schreef:Lieser schreef:Het paard is precies wat je zocht kwa karakter, betrouwbaarheid en ervaring en de leeftijd is te accepteren. Daar zou ik het bij laten en lekker genieten van je paard.
Dit idd!
Geniet van je paard. Of hij nu 10, 15 of iets ertussen is, maakt het zoveel uit dan?
Ook naar de handelaar toe, was denk je te bereiken? Qua waarde zal het amper tot niets schelen en brengt alleen een hoop gedoe met zich mee.
Captain schreef:Maar je weet dus niet of dat wel klopt, want vanaf 10 jaar is het verschil niet zo groot. Wellicht is het paard daadwerkelijk wel 10, en heeft hij 'oude' tanden?