Gezocht: weidegang/paddock paradise omgeving Utrecht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Veerlewww

Gezocht: weidegang/paddock paradise omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-26 09:44

Hee,

Voor mijn 21-jarige ruin ben ik op zoek naar een stal in omgeving Utrecht. Hij heeft altijd 24/7 buiten gestaan in wisselende kuddes (merrie/ruin).

Ik zoek:
- 24/7 weidegang met schuilstal of paddock paradise. Eventueel is 's nachts op stal een optie.
- Directe uitrijdmogelijkheden in de buurt (bos)
- Een verlichte rijbaan (binnenbak is prettig, maar geen must)
- Gezien onregelmatig werk graag volpension, dus een doe-het-zelf locatie is helaas geen optie

Het is natuurlijk een erg lastige zoektocht. Ik wil vooral een stal vinden waar hij het fijn heeft. Als ik hiervoor wat langer in de auto moet zitten, is dat het zeker waard. Maximaal ca 30 min zou het prettigst zijn.

Mocht je een tip hebben of een contact, dan hoor ik het super graag. De verhuizing heeft geen haast. Hij staat momenteel op een goede stal, echter gezien verhuizing wel aan het oriënteren.

Bedankt!
Laatst bijgewerkt door Veerlewww op 05-03-26 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Re: Gezocht: weidegang/paddock paradise omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 09:48

Misschien een beetje uit de richting. Ik sta al meer dan 6 jaar met mijn Haflingers bij Nature horse paradise in Zeewolde. Er is een verlichte buitenbak en roundpen. Daarnaast recht aan 85 km ruiterpad.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 09:53

Je zou Ebskamp kunnen proberen in Harmelen. Ponderosa in IJsselstein of Van Jaarsveld in Oudewater. Bij de eerste weet ik dat de introductie niet meteen in de groep is, bij Ponderosa wel en bij Van Jaarsveld weet ik niet hoe het gaat.

Ebskamp heeft een goede, verlichte 20x40 buitenbaan en uitrijmogelijkheden (geen bos, maar wel mooie polderritten), Van Jaarsveld heeft ook een overdekte rijbaan, maar ik weet niet hoe de kwaliteit is van de banen en ik weet niet hoe de uitrijmogelijkheden zijn. Ponderosa weet ik niet hoe de bak is (buiten) en of die verlicht is en of er veel buitenrijden mogelijk is.

Allemaal zijn vol pension.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 13:40

VSW --> ED

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 13:54

Agossie schreef:
Je zou Ebskamp kunnen proberen in Harmelen. Ponderosa in IJsselstein of Van Jaarsveld in Oudewater. Bij de eerste weet ik dat de introductie niet meteen in de groep is, bij Ponderosa wel en bij Van Jaarsveld weet ik niet hoe het gaat.

Ebskamp heeft een goede, verlichte 20x40 buitenbaan en uitrijmogelijkheden (geen bos, maar wel mooie polderritten), Van Jaarsveld heeft ook een overdekte rijbaan, maar ik weet niet hoe de kwaliteit is van de banen en ik weet niet hoe de uitrijmogelijkheden zijn. Ponderosa weet ik niet hoe de bak is (buiten) en of die verlicht is en of er veel buitenrijden mogelijk is.

Jaarsveld heeft geen uitrijmogelijkheden, zit helaas aan een drukke dijk :(

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-26 16:30

Agossie schreef:

Als TS op zoek is naar een bos voldoen deze plekken allen niet. Allemaal polder.
Volgens mij gaat De Paltzerhoeve in Soest ergens dit jaar een nieuwe ruinenkudde opstarten. Die hebben volgens mij wel alles wat je zoekt.