Manege omgeving Breda/Tilburg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EedihcrO

Manege omgeving Breda/Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:51

Goedemiddag,

Voor mijn 2 meiden ben ik op zoek naar een leuke manege in de omgeving van Rijen (tussen Breda en Tilburg in). Eentje rijdt nu anderhalf jaar, maar die manege bevalt ons niet heel erg om meerdere redenen. De ander gaat nu net beginnen. Wat zijn volgens jullie aanraders/afraders en waarom?

Ik heb zelf jaren gereden, maar dat was in de omgeving van Utrecht, dus de maneges hier ken ik niet goed genoeg. Ik ben heel benieuwd.

BusyMissy

Re: Manege omgeving Breda/Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:12

Je zou eens kunnen informeren bij manege t Zandeind in Riel. Die hebben altijd leuke lessen en activiteiten met kinderen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:50

'T Zandeind is ook de eerste waar ik aan denk. Ik ben er ooit maar 1 keer geweest voor een les met school, maar de eerste indruk was goed en ik heb er goede verhalen over gehoord. Als nog wat verder rijden geen probleem is, vind ik manege van Loon ook echt een aanrader. Daar komen de paarden veel buiten. Hoe de lessen zijn durf ik niet te zeggen. Ik heb er een keer een buitenrit gedaan en dat vond ik erg leuk.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 21:48

Zandeind hebben we gekeken ja. En de lessen zijn zeker leuk, maar de begeleiding naast de lessen laat wat te wensen over :o . Op zaterdag staan ze opgezadeld op stal, vaak zonder teugel achter beugel oid en met een flinke lading hoor erbij. Afgelopen zaterdag heb ik er bij 1 de teugels van om een hoef uit gehaald. Die stond bijna vast. Geen idee of dat dagelijkse kost is op maneges tegenwoordig, maar ik vind dat kinderen best ook mogen leren hoe je een pony netjes op stal zet.

Niemand anders ideeën? Er zijn echt veel maneges in Tilburg, Breda en omgeving. Kent iemand Molenschot of stal van Balen in Teteringen bijvoorbeeld? Of de Roosberg in Bavel?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:54

Ik ben algemeen geen fan van maneges, het blijft natuurlijk winst over paarden. Is er niet toevallig een plekje bij iemand aan huis\kleinschaliger waar je kinderen echt de tijd en moeite krijgen om te leren ook rondom paarden? Misschien oproepje op mp plaatsen met lesjes gezocht?
Laatste keer dat ik bij Roosenberg was(8? jaar terug), stonden ze nog in ouderwetse stands en veel paarden hadden problemen(oren plat, duidelijk pijnlijk tuig). Komen ook erg weinig buiten volgens mij(zelf nooit gezien). Ruitersportcentrum breda(tegenwoordig onder een andere naam volgens mij), heb ik vroeger gereden, maar de manege paarden kwamen toen alleen op een zondag even buiten, zelfde met het tuig, worden vaak als merries en ondeugend bestempeld, zoals overal. Verder is het 10 jaar geleden dus geen idee. Hopelijk vind je een oké plekje, voor kind en paard :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 22:25

Ik ben er nog nooit geweest, maar Roosenheuvel in Dongen lijkt mij echt fantastisch!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 22:37

Thielen?