Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Babootje schreef:Dat maakt het best een goede opleiding.
Met een MBO opleiding in de paarden kun je vrijwel niks, dus daar zou ik niet voor gaan.
Sakura789 schreef:Daar heb ik ook ooit over nagedacht en super blij dat ik de gewone bedrijfskunde ben gaan doen. Dat is, als je niet de hippische wereld in wilt, een veel betere opleiding op je cv. Vanuit de normale bedrijfskunde kun je ook altijd nog stage lopen en/of scriptie schrijven in de hippische sector.
Als je geen super talent hebt en/of ouders met paarden, dan kun je beter een goed betaalde baan zoeken voor je hobby. Later kun je altijd nog de overstap maken (of deels) naar de paarden.
pol013 schreef:Maar een hbo opleiding paarden doe je wat mij betreft ook niet alleen omdat je de paarden IN wil. Die doe je omdat je rondom paarden wil werken.
Rijden heb ik nog geen dag hoeven doen voor mijn werk. Dus dat talent mis ik absoluut niet.
SPrimrose schreef:Ik werk 2 jaar 32/36 uur, waarvan ik 1 jaar tussen de paarden werkte. Dat doe ik nu niet meer en merk dat ik dat mis. Ik was ook niet helemaal duidelijk, maar ik zal dan ook 2 uur heen en 2 uur terug moeten reizen. Daarom ook de vraag of je bijvoorbeeld elke dag naar school moet. Het zou dan betekenen dat ik van 6 uur s’ochtends tot soms half 8 s’avonds weg ben. Dus ik wilde weten of dat haalbaar was. Daarnaast moet je natuurlijk ook nog studeren, heb ik zelf nog 4 paarden, wil je het liefst nog een bijbaantje hebben en soms eigenlijk nog wat tijd hebben voor vrienden. Ik was gewoon benieuwd naar iemand’s ervaring.