Opfok gezocht max 35 min vanaf Almere

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kadengkadeng

Opfok gezocht max 35 min vanaf Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:39

Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een opfok voor een hengstveulen van 8 maanden waar hij over 2 weken terecht kan. Ik heb in omgeving Almere al een aantal stallen gesproken maar zij hebben of geen plek over 2 weken (ook niet eerst op stal), of je mag je paard niet uit de groep halen, of ze zijn erg duur (300+ euro).

Weten jullie misschien iets?

Liefst een gemengde groep
Mag ook aan huis zijn
All-in
Maximaal 250 euro incl btw
Liefst niet verder dan 35 minuten vanaf Almere Buiten

Al gesproken:
Stal Paardenvreugd
Stal Wolfs
Lelymare
Zonnehoeve
Stal Oostvaarder
Stal Hermus
Stal Linneaus
Stal SophieBella

Cioccolato

Re: Opfok gezocht max 35 min vanaf Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:42

Je zoekt pension en geen opfok.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:48

Okee, ik heb gelezen dat hij 8 maanden is. Maar dat blijft hij niet. Zo lang hij hengst is lijkt een gemengde kudde mij een onmogelijke wens. Waarbij ik uitga van "opfok" als in: een plek om je paard in de groep te zetten tot hij een jaar of 3 is.

Nonna1984

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:06

Met dit budget zou het mij verbazen als je een plekje kan vinden in deze regio.Sowieso staat veel al vol en als ze wel direct plek hebben dan wil je er ook niet staan denk ik. Als je hem laat ruinen en je budget wat ophoopt voor all in óf doe het zelf gaat dan denk ik dat je wel mogelijkheden kan vinden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:13

Waarom op maximaal 35 min?

Het beste zit altijd ver weg en je hoeft echt niet dagelijks langs te komen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:43

Met gemengde groep bedoelt TS eerder veschillende leeftijden denk ik ipv een groep merries / hengsten.

Ik weet niet of een opfok bedrijf nu nog een enkeling inschaart met 8 maanden in een bestaande groep. Dat wordt dan het pispaaltje....
Hier gingen ze dan eerst met 1 maatje samen, als ze vrienden zijn gaan ze samen bij de groep, maar liefst wel als ze het land opgaan. dan hebben ze genoeg ruimte om weg te komen indien nodig...

En bij de meeste opfok mag je je bverulen er ook niet uithalen, wat ik vrij logisch vindt. Er is altijd gedoe als iemand 1 uit een groep van bv 8 jonge dieren wil halen, óf ze lopen los, of er zit er 1 vast...of je kunt ze niet meer vangen daarna... hier kwamen ze er alleen uit met de smid, verder niet.

Je hoeft er toch ook niet elke dag heen? Als je wel meer wilt doen zul je denk ik toch bij iets kleins aan huis terecht komen of in pension, al is dat voor een dier van 8 maanden wel erg sneu en doet hij niet veel sociale vaardigheden op.

lastig hoor! veel succes met een plekje vinden.
Waar staat hij nu dan , aangezien hij vandaag aankomt lees ik in je andere topic, kan hij daar niet blijven misschien?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:02

FA --> ED

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:00

Aanvullend op mn post is een paddock paradise idee misschien wel wat. Soort pension maar meer bewegingsvrijheid richting opfok.
Alleen dan zou ik wel gaan castreren zometeen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:41

Maar een PP voor 250,- die geschikt is voor een jonge ruin/hengst, dat is ook een uitdaging om te vinden.

Wellicht niet wat je zoekt, afstand, type opfok etc, maar ik was onder de indruk van de Lindehoeve. Kon zonder problemen de weide in om het jonge paard te bezoeken, eruit halen en iets mee doen is echter niet de bedoeling.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:32

Nee daarom. Er wordt voor opfok prijzen een pension of pp gezocht in idee. Dat gaat nooit werken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:05

Dat is er niet. Heel simpel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:34

Vind dat zo fout dat men zo weinig aan een goede start van een paard wil besteden. Mag allemaal niks kosten terwijl het 1 van de belangrijkste periodes is in hun leven om zowel fysiek als lichamelijk gezond en sterk te worden zodat ze later lang mee gaan en je er als ruiter veel plezier mee kan gaan beleven.
Dit en de basis aan leren. Bezuinig daar a.u.b niet op!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:36

Informeer eens bij Menschool Soest.
Kleinschalig en heeft momenteel een groep met jaarlingen & eentje met twenters waar ook wat oudere volwassen dieren bij staan.

Staan wel jaarrond op de wei met schuilmogelijkheid. Je paard eruit halen om te wandelen oid is geen optie.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:52

Mijn ervaring is dat goede opfok adressen voor hengstveulens al heel snel vol zitten en je er later ook nauwelijks meer tussen komt omdat ze vaak maar 1x inscharen en de groep dan voor de rust gelijk willen houden tot ze met hun 3 jaar naar huis gaan.
Je maakt wat meer kans met zomerweide voor hengsten, als je er dan op tijd bij bent heb je nog kans dat je wel ergens terecht kunt.
Wil je meer pension gericht in een koppel zal je waarschijnlijk op tijd moeten gaan castreren.

Wat je nog zou kunnen proberen is om iemand te vinden die een maatje zoekt voor een eigen hengstveulen om samen op te groeien, misschien via marktplaats ofzo.