Duur paard binnen 2.5 mnd overleden na aankoop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marion_pre

Duur paard binnen 2.5 mnd overleden na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:07

Ik ben op zoek naar mensen die ook nare ervaring heeft gehad ...na het kopen van een dure PRE bij Johanna's quality horses uit rijswijk.
Ik kocht daar een schoolmaster....en na 2 dagen thuis te hebben begon hij te stoppen met eten en werken en werdt ziek. Na een heel gevecht in ziekenhuis met.paardje....is hij overleden.
Ik kocht t paardje bij jo visser
En moest paardje betalen (zag ik achteraf) aan H&D stabiel uit wauwse plantage.
Beide dames zijn niet thuis! Ze riepen tot in de rechtbank.
Ik ben nu nog kapot van deze situatie.
Ik ben bijna 2 jaar bezig geweest om de mega hoge dierenarts kosten te betalen.
Alles kapot....paard weg ...alles weg.

Zijn er meer mensen die zo'n traumatische ervaring hebben opgelopen bij deze Spaanse paarden verkopers.??

Gr marion

Saga

Re: Duur paard binnen 2.5 mnd overleden na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:11

Heel veel sterkte met het verlies. :(:)

Is het paard overleden door een ziekte of aandoening die het al had voor de koop?
Of is het echt pech geweest dat het bij jou is ontstaan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:14

Ten eerste heel veel sterkte met het verlies.

Is vastgesteld waaraan het paard is overleden en of het dier al iets onder de leden had toen je het kocht?
Heb je hem/haar laten keuren?
Wat zijn je verwachtingen van de verkopers?

Het kan ook pure pech zijn geweest natuurlijk. Ik heb een paard gehad die na twee weken verongelukte.
Soms heb je het helaas niet in de hand :(:)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:16

In Nederland sta je als particulier heel sterk als je een paard koopt bij een professional.
Heb je het al voorgelegd aan je rechtsbijstandsverzekering en/of juridisch loket?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:20

Klinkt als koliek? Maar je hebt het over 2 dagen en 2,5 maanden? Dat is nogal een verschil

Een levend dier kan ziek worden en overlijden, dat lijkt mij iets wat je weet? Of is het echt een verborgen gebrek?

Dressage1990

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:29

Kabayo schreef:
Klinkt als koliek? Maar je hebt het over 2 dagen en 2,5 maanden? Dat is nogal een verschil

Een levend dier kan ziek worden en overlijden, dat lijkt mij iets wat je weet? Of is het echt een verborgen gebrek?

Volgens mij gaat het om twee verschillende paarden?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:30

Om daar achter te komen hadden ze autopsie moeten plegen.
Nu heb je geen poot om op te staan denk ik.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:37

Wat erg, na korte tijd je nieuwe paard na 2 dagen overleden.
Jouw openingspost doet lijken alsof de verkopers hadden moeten weten dat het paard iets mankeerde waardoor hij zou overlijden?
Een paard blijft natuurlijk een levend wezen, die acuut iets kan krijgen (koliek?)
Wat kun je precies vertellen van de doodsoorzaak van je paard?
Laatst bijgewerkt door mika11 op Gisteren, 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:41

Zoals ik het lees is het paard na 2 dagen ziek geworden en na 2,5 maand overleden.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:44

Het hangt er inderdaad helemaal van af wat hij precies had. Een paard kan bij de verkoper kerngezond zijn, en bij de koper een uur na aankomst koliek krijgen. Daar doe je helaas helemaal niets aan.

Dressage1990

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:51

Saga schreef:
Zoals ik het lees is het paard na 2 dagen ziek geworden en na 2,5 maand overleden.

Volgens mij kocht ze eerst een paard bij quality horses ( deze overleed na
2 dagen ) en later een paard bij jo Visser / H&D stabiel , tenminste zo lees ik het .

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:55

Normaal gesproken als je een paard laat keuren word er ook bloed afgenomen wat ze een half jaar bewaren.
Als je dat hebt laten doen kunnen je het bloed laten onderzoeken.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

Zo lees ik het niet en ik vind het best wel duidelijk in de tekst staan. :o
Maar misschien is goed lezen niet helemaal mijn talent.
Laatst bijgewerkt door Saga op Gisteren, 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:58

Inderdaad, ik lees het ook als twee dagen na aankoop ziek en binnen 2,5 maand overleden. Als hij al die tijd op een kliniek heeft gestaan, dan heb je inderdaad een behoorlijke rekening.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

Je verhaal is te vaag om iets zinnigs over te zeggen. Was het paard gekeurd? Waaraan is hij zij/hij overleden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:00

Kan er geen touw aan vastknopen, je kocht een paard ? Werd na twee dagen ziek? En is na twee maanden overleden?
Eerste vraag, heb je gekeurd want schoolmasters zijn meestal niet goedkoop dus een volledige keuring incl bloed en röntgenen is wel zo handig.
Zou trouwens even oppassen met volledige namen hier neer te zetten, mochten ze in hun recht staan dan kun je voor smaad aangeklaagd worden.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:01

Saga schreef:

Volgens mij ook. En dat is nu 2 jaar geleden.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:04

En 2 jaar bezig met de dierenarts kosten, dus dit is twee jaar geleden gebeurd?
Ik vind het warrig…
Wat was er dan 2,5 maand lang aan de hand met het paard? En waarom nu dan pas actie hierop?
Vervelend TS, maar het is heel vaag.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:04

Dressage1990 schreef:
Saga schreef:

2 dagen ) en later een paard bij jo Visser / H&D stabiel , tenminste zo lees ik het .

Volgens mij kocht ze het paard bij Jo Visser van Johanna's quality horses uit rijswijk, maar liep de betaling via H&D stabiel uit wauwse plantage.

Dressage1990

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:05

Dressage1990 schreef:
Saga schreef:

Volgens mij kocht ze het paard bij Jo Visser van Johanna's quality horses uit rijswijk, maar liep de betaling via H&D stabiel uit wauwse plantage.[/quote]

Ahh jo Visser is dus quality horses, dat snapte ik even niet :D

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:08

Een duur paard kopen is natuurlijk geen garantie dat deze nooit ziek wordt... Ik heb ook het idee dat het om koliek gaat? Dat is natuurlijk iets wat zomaar kan gebeuren terwijl het paard daarvoor kerngezond leek. Paarden houden neemt helaas risico's met zich mee. Het had ook na een jaar of twee jaar kunnen gebeuren. Als je een paard koopt is het altijd verstandig om een goed bedrag voor dit soort noodgevallen achter de hand te hebben.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het ontzettend vervelend voor je is. Maar uit het verhaal kan ik niet opmaken wat de verkoper nu precies te verwijten is. Ik weet dus niet of het eerlijk is om ze zo met naam en toenaam te noemen. Als ik het goed begrijp ben je zelfs bij de rechter in het ongelijk gesteld. Dan lijkt het me al helemaal niet verstandig om namen te noemen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:15

Mensen het is nog vakantie hé. Dit is een nieuw account. Ik heb niet meteen het idee dat dit echt gebeurd is.

Te weinig info tot nu toe om er iets zinnigs over te zeggen. En het lijkt me niet slim om de namen hier al te delen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:20

Kidde schreef:
Als ik het goed begrijp ben je zelfs bij de rechter in het ongelijk gesteld. Dan lijkt het me al helemaal niet verstandig om namen te noemen.

Nee, volgens mij hebben beide verkopers gezegd dat TS maar naar de rechtbank moet gaan als ze haar geld terug wil.

Ik weet dat het niet het duidelijkste verhaal is. Maar volgens mij zit het zo:

- TS koopt 2 jaar geleden een paard dat 2 dagen na aankoop ziek wordt en na 2,5 maand (op de kliniek) overlijdt
- TS kocht het paard bij partij A (Johanna's Quality Horses/Jo Visser) maar betaalde aan partij B (H&D Stables in Wouwse Plantage)
- Beide verkopers geven niet thuis en zeggen 'Tot in de rechtbank', ofwel, laat TS maar naar de rechter stappen als ze iets wil
- TS is twee jaar bezig geweest om de DA-rekening te betalen

En TS vermoedt dat de verkopers niet eerlijk zijn geweest over het paard en vraagt naar ervaringen. Maar op zo'n summiere casus valt geen zinnig woord te zeggen, behalve dat het een heel zuur verhaal is voor TS.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:23

friezenfan2 schreef:
Mensen het is nog vakantie hé. Dit is een nieuw account. Ik heb niet meteen het idee dat dit echt gebeurd is.

Te weinig info tot nu toe om er iets zinnigs over te zeggen. En het lijkt me niet slim om de namen hier al te delen.

Inderdaad. Alleen al om deze teksten
Citaat:
begon hij te stoppen met werken en werdt ziek. Na een heel gevecht in ziekenhuis met.paardje....

Sinds wanneer ga je met je paard naar het ziekenhuis? En hij begon te stoppen met werken? :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Zou het een buitenlands account zijn in Nederland paard gekocht. En het door een vertaalmachine heeft gegooid?