Wie helpt mij ons droomplekje te vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vigo_is_lief

Wie helpt mij ons droomplekje te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:17

Ik hoop dat de kracht van Bokt mij verder kan helpen!
Ik ben namelijk op zoek naar een speld in een hooiberg (denk ik)…

Mijn allergrootste droom was altijd om met mijn pony aan het bos te staan/wonen. Gewoon zó vanuit de stal het bos in kunnen voor een ritje of een wandeling. (Ik gok zomaar dat veel mensen zich herkennen in die droom.)

Zelf verhuizen richting een bosgebied is er voor mij helaas niet van gekomen en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren, denk ik. Daardoor is die droom nooit werkelijkheid geworden. De afgelopen jaren merk ik daarnaast dat mijn plezier in de paarden steeds minder wordt. Ik sta momenteel op een hele fijne stal, maar er is geen enkele mogelijkheid om echt naar buiten te gaan. Alleen maar in de bak rijden/werken/trainen haalt bij mij de motivatie en inspiratie weg om dingen met hem te blijven doen. Dat vind ik zonde. Wij zijn altijd al meer van het recreatieve geweest.

Inmiddels staan we al 18 jaar op stallen met nauwelijks uitrijmogelijkheden, dus ik wil ook gewoon niet nog meer tijd verspillen!

Dus… wat zoek ik? Of eigenlijk: mijn wensen/eisen:
• 24/7 buiten, met schuilmogelijkheid
• Een aparte ruinen-groep
• Geen klusjes
• Direct gelegen aan een natuurgebied (dus niet alleen een rondje polder over fietspaden)
• Maximaal 45 minuten rijden vanaf Gouda

Ik betwijfel of het in mijn omgeving bestaat, maar wie weet… Het voelt in ieder geval als een lange zoektocht, dus ik hoop dat iemand hier dé gouden tip heeft!

Alvast heel veel dank :D

Punz

Re: Wie helpt mij ons droomplekje te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:29

Tip: ga vooral niet echt aan de bosrand staan met je paarden. Ze zullen gék worden van de dazen.
Dus zoek iets in het buitengebied waar je wel via zandpaden bij een bos kunt komen, maar niet perse aan de bosrand staat
( Been there, done that... geen succes....)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:32

VSW --> ED

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:34

Andere optie, paard op trailer en de mooiste rijplekken opzoeken. Vooral omdat je op een fijne stal staat zou ik toch deze mogelijkheid overwegen. Desnoods eens in de zoveel tijd ergens overnachten en twee of drie dagen op de mooie plekken doorbrengen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:02

Punz schreef:
Tip: ga vooral niet echt aan de bosrand staan met je paarden. Ze zullen gék worden van de dazen.
Dus zoek iets in het buitengebied waar je wel via zandpaden bij een bos kunt komen, maar niet perse aan de bosrand staat

Ligt echt aan waar je staat. Ik sta op de Veluwe, aan het bos en niet méér last van vliegend gespuis dan toen ik in een buitengebied stond.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:53

Ik woon ook op de Veluwe en heb aan 3 kanten bos. Afgelopen zomer misschien 3 dazen gezien.
De optie van BigOne lijkt een goede, er zijn hier in de omgeving genoeg faciliteiten voor een korte vakantie mét paard-aan-huis of camping/park met stalling in de buurt.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:28

Bedankt voor de reacties! Maar als de optie van BigOne een goeie optie voor mij was, had ik dit bericht niet geplaatst, dus ik hoop dat mensen nog meer weten voor me! :j

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:41

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

Punz schreef:

Paarden staan hier aan de bosrand, nauwelijks last van dazen.