Na 5 jaar Cantharel gingen we dit jaar de switch maken naar Human&Horse Academy. Niet omdat we ontevreden zijn maar gewoon andere buitenritjes. Helaas krijg ik net mail van Human&Horse dat onze reservering geannuleerd wordt ivm verbouwing.
Nu moeten we opnieuw op zoek, bij voorkeur wel voor hetzelfde weekend (25 tm 27sept). 3 meiden en 3 paarden.
Wat we zo fijn vinden aan de Cantharel: - het luxe hotel concept: niets moet, alles mag (niet poetsen, niet koken, niet opruimen etc).
Voor de paarden: - overdag buiten en 's nachts op stal máár wel voeren en binnen/buitenzetten op onze tijden. Thuis staan onze paarden met een uitloop dus 24/7 buiten. Voor het weekendje weg is 's nachts op stal prima voor goed rusten maar we zetten ze ruwweg van 08.00-22.30 buiten. Op veel plekken moet je mee op het ritme van daar en gaan ze vroeg naar binnen etc.
Ik ben jaren met veel plezier naar Hotel het Roode Koper geweest, wel een wat hogere prijsklasse. Midden in het bos, je rijd zo het ruiterpad op.
EvaC
Geplaatst: Gisteren, 17:22
Ik wilde juist Human & Horse aanraden
Is een B&B iets voor jullie? Ik heb met vriendinnen vorig jaar februari in een hele fijne gezeten waar het ontbijt voor je geregeld wordt. Voor de paarden regel je wel alles zelf, ze mogen dag en nacht buiten als je dat wil, maar ze kunnen op stal. Het enige nadeel vind ik dat de stallen behoorlijk klein waren.
Hotel de Malle Jan heeft net vorige jaar een hele renovatie gehad. Echt mooi geworden.
Hotel Het Roode Koper ziet er ook goed uit.
Grit
Geplaatst: Gisteren, 17:50
bij de Mallejan is het ook erg mooi rijden, maar de laatste keer dat we daar hadden gereserveerd was er ineens geen mogelijkheid meer om de paarden voor een paar uur buiten te zetten. Om die reden toen geannuleerd. Is wel al wat jaren geleden, dus wie weet hebben ze dat weer aangepast.
Afgelopen oktober ben ik naar de Malle Jan geweest. Heerlijke omgeving en mooi hotel. Mijn paard kon toen ook een paar uur in de paddock, maar er is minder ruimte dan bij de Cantharel.
Hoe luxe wil je? In Zorgvlied zit Villa Nova. Het is geen 5* hotel, maar wel heel leuk met hele aardige mensen waar in overleg vaak veel mogelijk is. Eten is lekker en paarden staan er netjes bij.
Jet
Geplaatst: Gisteren, 22:48
Bij Villa Nova gaan de paarden toch vroeg op stal en zijn de stallen afgesloten vanaf 20.00 uur? Dat zou mij ervan weerhouden om daar naar toe te gaan.
Dit is het topje van de ijsberg, wat ik zo weet te zitten. Ga je op zoek, vindt je nog veel meer, zeker als het verder weg mag zijn zoals Camping Boszicht, maar er zijn nog bosjes andere opties.