Weekend weg naar het strand met eigen paard, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doekenbas

Weekend weg naar het strand met eigen paard, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:27

Hee!
Wij (ik en 2 vriendinnen) zijn langzaamaan aan het oriënteren om een weekend met eigen paarden naar het strand te gaan… een bucketlist dingetje waarvan ik eigenlijk niet meer had gedacht dat het ging gebeuren na lang blessureleed *\o/*

Wij heeft er ervaring met een weekend aan zee met overnachting en stalling van eigen paarden?
Wensen:
- eigen huisje/kamers/b&b/appartement…. Als het maar geen grote slaapzaal is
- middelgrote hond toegestaan
- stalling voor 2 paarden, ruin en merrie, met goed opgestrooide stalling, overdag weide/paddock
- inclusief ruwvoer, liefste hooi maar paar dagen goede kwaliteit voordroog is ook geen ramp.
- mogelijkheid om vooral de jonge merrie even te kunnen rijden in een bak de eerste dag
- van vrijdag t/m zondag met op vrijdag in ieder geval vanaf begin van de middag plek voor de paarden en op zondag een late uitcheck, of in ieder geval beschikbaarheid voor de paarden, en dat wij onze spullen ergens kunnen laten mocht de overnachting voor de mensen niet op dezelfde plek zijn als de paarden

Het hoeft allemaal niet super luxe maar wel degelijk en vooral goede zorg voor de paarden! Zelf de zorg voor de paarden doen als het een huisje inclusief plek voor de paarden is ook geen probleem!

Lieser

Re: Weekend weg naar het strand met eigen paard, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

Duinmanege Van Poelenburgh? Ik weet alleen niet of honden daar zijn toegestaan

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:41

Waar komen jullie ongeveer vandaan? Er zijn langs de hele kust wel plekken die aan jullie voorwaarden voldoen, maar als jullie uit Limburg komen is de kop van Noord-Holland bij wijze van spreken niet echt ideaal.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:44

Wij zijn vaak op texel geweest. Zowel op dezelfde locatie als de paarden, als even verderop. Locaties waar ze de hele dag op stal stonden maar ook waar ze overdag buiten konden.
Dichtbij het strand of nog op trailer afstand of lange rit.
Er is zoveel keuze..

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:07

We komen zelf uit Eindhoven, dus ik denk dat Zeeland, zuid Holland en een stukje noord Holland allemaal prima zijn! Ik weet dat er heel veel keuze is, maar vandaar de vraag naar ervaringen, uit eerste hand is altijd fijner dan alleen een website!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:56

Ik snap je helemaal dat je het liefst ervaringen uit eerste hand wil, daarom dat ik ook vroeg uit welke omgeving jullie komen. Ik woon in de kop van Noord-Holland en heb geen ervaringen buiten hier in de buurt, dan heb jij er ook niets aan als ik die opnoem zie je.

Succes en er komt vast iets leuks voorbij!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:04

Paardenhotel Burgh?