Paard beter maken met handoplegging?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shires2018

Paard beter maken met handoplegging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 16:56

Via via ben ik voor mijn paarden terecht gekomen bij een coach=therapeut die door middel van handoplegging en communicatie met je paard deze beter kan maken.
Ze voelt aan wat er scheelt en d.m.v het paard op bepaalde plaatsen aanraken kan ze dus het paard helpen. Zijn er meer mensen hier op Bokt die hun paard op deze manier laten helpen? Zo ja welke therapeut hebben jullie? Bij mijn paarden komt Astrid Rijcks uit Uden. En heb tot nu toe goede resultaten. Ben benieuwd of er meer mensen kiezen voor alternatieve geneeswijze voor hun paarden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:04

Wij kennen een magnetiseur die al dertig jaar regelmatig de paarden behandeld. Hij kan niet alles oplossen, maar vage problemen/ kreupelheden in spieren/ zenuwen ed wel.

Hebben het al een paar keer gehad dure kliniek onderzoeken bij kreupelheid zonder resultaat. En drie behandelingen van hem en probleem opgelost. Hij komt nu altijd eerst.

Ook heeft hij een paard met een kruis verlamming er weer helemaal bovenop gekregen die afgeschreven was regulier. (wel met een half jaar/ jaar behandelen)

Ik snap nog steeds niet hoe het werkt, maar het werkt en daar gaat het om.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:28

Mijn voormalig paard van 7 had volgens de DA acute ataxie. Advies inslapen.

Volgens een magnetiseur die de precieze plek kon aanwijzen (de DA niet) was het spit en zou ik na 6 weken verbetering zien.

Blij dat ik naar deze laatste heb geluisterd.

Het paard heeft hierna nog Z dressuur gelopen. Voor de lol een sprongetje van 160. En is op 26-jarige leeftijd in mijn armen overleden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 17:38

Elisa2 schreef:
Wij kennen een magnetiseur die al dertig jaar regelmatig de paarden behandeld. Hij kan niet alles oplossen, maar vage problemen/ kreupelheden in spieren/ zenuwen ed wel.

Hebben het al een paar keer gehad dure kliniek onderzoeken bij kreupelheid zonder resultaat. En drie behandelingen van hem en probleem opgelost. Hij komt nu altijd eerst.

Ook heeft hij een paard met een kruis verlamming er weer helemaal bovenop gekregen die afgeschreven was regulier. (wel met een half jaar/ jaar behandelen)

Ik snap nog steeds niet hoe het werkt, maar het werkt en daar gaat het om.

En wie komt er dan bij jouw paard?

shires2018

Re: Paard beter maken met handoplegging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 18:01

Is er ook iemand die ook ervaring heeft met Astrid Rijcks ?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 18:12

Heel bijzonder! Ik ken het wel bij mensen (van vroeger dan).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 18:24

Ik doe het zelf al jaren ook op afstand via een foto zo hoef ik niet naar iedereen toe te gaan.

shires2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 18:55

marleen_usar schreef:
Ik doe het zelf al jaren ook op afstand via een foto zo hoef ik niet naar iedereen toe te gaan.

Datvind ik ook altijd heel bijzonder . Lijkt me mooi als je het kan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:02

Vooral heel dankbaar ook.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:13

Niet sarcastisch bedoeld maar dan ging er toch niemand meer dood als het zo eenvoudig was ?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:05

Bieden schreef:
Niet sarcastisch bedoeld maar dan ging er toch niemand meer dood als het zo eenvoudig was ?

Waarom gaan er nog mensen dood nu we de medische wereld hebben? :')

Bijzondere visie wel..

Het ligt er denk ik een beetje aan wat je paard mankeert. Als er grof geschud nodig is dan zal een energetische behandeling wellicht niet helpen maar in andere gevallen misschien weer wel. Er is nooit een garantie wat bij wie en bij welke klacht wel of niet helpt. Ik heb hele goede ervaringen gehad en ook helemaal niet bijvoorbeeld.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:23

Op bokt was een paard kreupel en zou nooit meer goed kunnen lopen, na 2 weken kwam de veearts en dat paard galoppeerde door de wei. Hij was stom verbaasd.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:25

Dierenartsen maken ook verkeerde inschattingen en een paard heeft van zich zelf ook geneeskracht normaal gesproken.
Ik geloof wel als een dier zich ontspannen en gerespecteerd voelt dat het dier dan beter kan genezen .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:26

marleen_usar schreef:
Op bokt was een paard kreupel en zou nooit meer goed kunnen lopen, na 2 weken kwam de veearts en dat paard galoppeerde door de wei. Hij was stom verbaasd.

Maar hoe weet je dan zo zeker dat het paard dankzij jou niet meer kreupel was?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:27

Ik ben absoluut niet lichtgelovig, maar wat Albert van Es in het verleden met onze paarden heeft gedaan is werkelijk onvoorstelbaar. Ik weet niet of hij nog praktiseert, het was toen al een oude man ...maar als je hem niet thuis kon krijgen ging je naar hem toe in Beilen. En daar stonden dan de trailers in de rij. Hij keek naar je paard en dan kreeg je te horen of hij er wel/miet iets mee kon doen. Als een behandeling zin had betaalde je 70 euro. Hij trok je paard een keer aan de staart en streek er een paar keer met z'n handen overheen ... klaar! En ook echt klaar. Hij zei ook niet zoveel (of schunnige dingen, het was echt heel bijzondere man), dus het ging ook niet over een diagnose of oorzaak. Echt onvoorstelbaar. Ze kwamen van heinde en ver. Veelal sportpaarden met vage klachten.

Ik weet nog goed dat ik er met een paard was en hij mij aankeek en zei: 'je hebt last van je linkerschouder'. (dat klopte). Hij pakte mijn arm en die werd direct zwaar en warm. En de volgende dag was de pijn over ...

Later ging hij zich overal mee bemoeien, dan ging hij bijvoorbeeld ook naar je zadel kijken. Ik heb toen afscheid genomen, als magnetiseur was hij ongekend goed, maar verder had hij er toch weinig verstand van :o

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:44

Bieden schreef:

Net als dierenartsen niet ieder dier kan genezen kan iemand die het zo doet dat ook niet. Daarbij zijn er veel mensen die alternatieve geneeswijzen onzin vinden en het ook niet zullen doen of er nou mensen zeggen dat het echt kan helpen of niet.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik geloof wel dat het kan. Sommige mensen hebben nou eenmaal de gave om energie te voelen (soms zelfs zien, zo kan ik mijn chakra's zien bijvoorbeeld), maar ook heel goed aanvoelt hoe het lichaam reageert. Ik denk dat mensen die ook wat ontvankelijker zijn voor energie en wat meer spiritueel zijn dit ook beter begrijpen. In bepaalde culturen is dit ook een onderdeel van mensen, in het westen wordt er vaak wat lacherig over gedaan of als zweverig beschouwd, wat jammer is, want ik denk dat er veel mooie resultaten geboekt kunnen worden als dit een normalere manier van geneeswijze beschouwd wordt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:59

Cayenne de veearts had gezegd dit gaat nooit beter worden dat lopen. Over een jaar kan je misschien een klein stap rondje maken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:01

marleen_usar schreef:
Cayenne de veearts had gezegd dit gaat nooit beter worden dat lopen. Over een jaar kan je misschien een klein stap rondje maken.

Wat had het paard dan dat de veearts dit zegt? En hoe is hij tot deze conclusie gekomen?

En hoe weet je dat het door jouw behandeling kwam en niet door stom toeval?
Heel wat dingen gaan door toeval zonder zo’n behandeling ook over tegen de verwachtingen in.
Op foto’s en scans zie je niet alles en niet alles is te voorspellen.

Om te weten of handoplegging beter werkt dan toeval zou je een onderzoek moeten opzetten in de vorm van een RCT.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:07

Vraag je dat ook bij de behandeling door een dierenarts? Want hoe weet je of dat heeft geholpen en niet gewoon stom toeval is?

Sim, je hebt pb.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:08

Elisa2 schreef:
Vraag je dat ook bij de behandeling door een dierenarts? Want hoe weet je of dat heeft geholpen en niet gewoon stom toeval is?

Sim, je hebt pb.

Daar is idd onderzoek naar gedaan :) net als bij mensen, zo komt men aan kennis in de medische wetenschap, onderzoeken of een interventie beter werkt dan geen interventie.
En een dierenarts heeft gestudeerd, een handoplegger niet en ik kan ook geen enkel theoretisch construct bedenken waarom het zou werken. Maar als iemand me het construct kan uitleggen sta ik er absoluut voor open :)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 09-01-26 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:09

Niet naar alles is onderzoek gedaan, dierenartsen gebruiken soms ook trial and error wat betreft behandelingen en medicatie.

Bovendien is er echt niemand die hier onderzoek naar gaat doen want er zit geen patent en verdienmodel achter..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:10

Elisa2 schreef:
Niet naar alles is onderzoek gedaan, dierenartsen gebruiken soms ook trial and error wat betreft behandelingen en medicatie.

Maar dan ligt er wél een gedegen theoretisch construct onder.
Niemand gaat in het wilde weg random een behandeling of medicatie proberen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:12

Veel acute klachten door trauma gaan sowieso vanzelf over. Wat reguliere geneeskunde in zulke gevallen doet is ook met name pijnstilling.

Als je letterlijk niks doet bij een paard met een acute kreupelheid vanuit welke delen of ataxie oid werkt het net zo goed als een handoplegging en chakra's ontstoppen. Het lichaam herstelt wel.

Vage kreupelheden zijn een vergelijkbaar verhaal.

Ik wil wel een magnetiseur of energiegenezer zien die a la minute een makkelijk aan te wijzen peesblessure laat herstellen (of een andere hele concrete diagnose) maar daar doen ze toevallig nooit aan :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:12

Misschien.. maar wat is je punt? Hoe wil je energie gaan onderzoeken?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 21:13

Ik zou het fantastisch vinden als het zou werken, maar ik ben niet overtuigd. Vroeger al geleerd van Evert Offereins: 50 procent geneest vanzelf, 25 procent geneest nooit meer en er blijft 25 procent over waar de DA iets aan kan doen.

Ik vrees dat veel van de wonderlijke genezingen binnen de 50 procent vallen die sowieso wel hadden genezen, maar helemaal uitsluiten doe ik het ook niet.

Alleen: als deze gaven écht zijn, dan zou niemand meer naar een DA gaan en waren er verkeersregelaars nodig om de toeloop naar de genezers in de hand te houden.