Kleinschalig les/zorgboerderij omgeving Ede Wageningen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boshuis

Kleinschalig les/zorgboerderij omgeving Ede Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-26 12:39

Hallo bokkers :)

Ik heb vroeger op paardrijles gezeten en wil dat graag weer oppakken. Op dit moment zit ik ook een beetje in de put (depressie, burn out) waardoor studeren/werken voorlopig niet lukt en ik een wmo indicatie kan krijgen voor dagbesteding. Het lijkt me leuk om dit bij een zorgboerderij met paarden te doen. Ik heb in het verleden al kort vrijwilligerswerk gedaan bij een stal waar ik ook les kreeg, dat is eventueel ook een optie. Ik heb alleen wel dagen waar ik niet veel kan en vaste afspraken hebben en mensen die op me rekenen vind ik eng, dus het moet wel een heel begripvolle plek zijn waar het niet erg is als het een keer niet lukt.

Het liefst zou ik dus een plek vinden waar ik beide kan doen: paarden verzorgen en les krijgen, maar dat lijkt me een lastige opgave. Ik denk dat de meeste zorgboerderijen geen lessen aanbieden. Twee aparte plekken is dus ook oke. Ik heb overigens geen verstandelijke beperking en veel plekken die ik zelf heb gevonden online zijn meer gericht op deze doelgroep of op kinderen.

Als jullie een plek weten hoor ik het graag. Alvast bedankt!

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:18

Bio manege in Arnhem misschien? Ken iemand die daar lang heeft rondgelopen. Die leste daar gewoon en was daarnaast vrijwilliger tijdens de lessen voor mensen met een beperking en daar op stal zelf.

https://www.biomanege.nl/ons-aanbod/overzicht

cissy

Re: Kleinschalig les/zorgboerderij omgeving Ede Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:35

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:36

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:45

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 21:48

In Doorn bij Lis Hartel? Of is dat te ver weg? Er zitten wel zorgboerderijen bijv de Havezathe in Veenendaal en stal Istro tussen Rhenen en Wageningen.

JustMe8484

Re: Kleinschalig les/zorgboerderij omgeving Ede Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 21:55

Ik stuur je even een pb