Dierenarts gezocht aankoopkeuring in weekend omgeving Apeldoorn

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alnieno

Dierenarts gezocht aankoopkeuring in weekend omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 11:12

Hoi allemaal,

Wellicht heeft iemand de gouden tip voor mij!
Ik heb een ontzettend leuk paard gezien en zoek een dierenarts die een aankoopkeuring kan doen, incl. benen/hals/rug op de foto, liefst omgeving Apeldoorn of beetje richting Utrecht. Dat zou opzich geen probleem moeten zijn!

De eigenaar van het paard is tot 4 januari op vakantie, en ik begin 5 januari met een nieuwe baan en kan het echt niet maken om in mijn eerste week vrij te vragen.. Dus eigenlijk zou het makkelijkste zijn zaterdag 10 januari, dat maakt het een stuk lastiger!

Heeft iemand een idee welke dierenarts er ook in het weekend aankoopkeuringen doet?

ElCamino

Re: Dierenarts gezocht aankoopkeuring in weekend omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 11:57

Persoonlijk denk ik niet dat dierenartsen dat doen.
Ze hebben óók weekend en het is geen spoed. ik zou het zelfs niet een vragen aan mijn eigenarts, die ik al ruim 30 jaar ken, laat staan een arts waar je zelfs geen klant bent.
Ik vind het een beetje brutaal zelfs, ik snap je ergens wel hoor dat het makkelijk is voor je... maar gezien vanuit DA oogpunt denk ik dat je gewoon vrij moet nemen.
En waarom zou je geen vrij kunnen vragen....nee heb je.. ja kun je krijgen toch?

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 12:02

ElCamino schreef:
Persoonlijk denk ik niet dat dierenartsen dat doen.
Ze hebben óók weekend en het is geen spoed. ik zou het zelfs niet een vragen aan mijn eigenarts, die ik al ruim 30 jaar ken, laat staan een arts waar je zelfs geen klant bent.
Ik vind het een beetje brutaal zelfs, ik snap je ergens wel hoor dat het makkelijk is voor je... maar gezien vanuit DA oogpunt denk ik dat je gewoon vrij moet nemen.
En waarom zou je geen vrij kunnen vragen....nee heb je.. ja kun je krijgen toch?

Sommige dierenartsen zijn tegenwoordig ook een aantal uurtjes open op zaterdag (en soms ook in de avond!). En ik hoor wel vaker om mij heen dat er een paard gekeurd is op een zaterdag. Helaas voor TS weet ik niks in die regio.

Ik zou gewoon even in de regio kijken welke dierenartsen/klinieken er zitten en wat hun openingstijden zijn.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 12:05

Tot Hoelaat werk je? Woon je in de buurt van het paard? Dan zou ik na je werk gewoon een keuring aanvragen doordeweeks

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 15:42

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 16:04

Je kan ook informeren bij E-digit, die hebben ook een mobiele praktijk: https://www.edigit.nl/ . Of die ook keuringen op zaterdag doen durf ik niet te zeggen.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 17:30

Dierenkliniek de Landhorst. Erg fijn, komen op locatie voor klinisch en röntgenologische keuring. Rijden door heel Nederland en zijn ook op zaterdag open. En ze hanteren keurige prijzen. Ze maken ook lange dagen dus eind van de dag zou ook nog een optie kunnen zijn.
Ik heb hier in aug/sept/okt drie paarden laten keuren, twee helaas niet goed, derde wel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 18:29

Je zou Nathan Wiggers kunnen proberen , geen idee of hij ook nog aankoop keuringen doet maar hij zit daar wel in de buurt en doet ook wel dingen in de weekends volgens mij.
https://www.eqmove.nl/