Rijbak huren omgeving lunteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponyonly

Rijbak huren omgeving lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-25 08:17

Hallo, ik zit al een tijdje met het probleem dat ik mijn paarden aan huis heb maar geen rijbaan mogelijkheid heb. Nou heb ik wat rond gespeurd op het internet maar kan ik niet zo 123 een rijbaan vinden waar je gewoon zelf vrij kan rijden. Ik ben natuurlijk bereid om een betaling er tegen te doen.

Elisa2

Re: Rijbak huren omgeving lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 08:19

Je zou lid kunnen worden van een van de rijverenigingen in de buurt en daar in de binnenbak gaan rijden?

Waar in Lunteren zoek je een bak?

ponyonly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-25 08:21

Elisa2 schreef:
Je zou lid kunnen worden van een van de rijverenigingen in de buurt en daar in de binnenbak gaan rijden?

Waar maakt niet zo veel uit ik weet alleen de Luna ruiters als rij vereniging maar daar mag je volgens mij niet vrij rijden dacht ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 08:25

Je kan even contact opnemen met ze en de vraag voorleggen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 08:29

ponyonly schreef:
Elisa2 schreef:

Waar maakt niet zo veel uit ik weet alleen de Luna ruiters als rij vereniging maar daar mag je volgens mij niet vrij rijden dacht ik.

Op de website staat dat leden 7 dagen per week vrij kunnen rijden in beide bakken.

https://valunaruiters.nl/overons/

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 08:44

Bij de Valunaruiters kun je accomodatielid worden en vrij de bak gebruiken.

(Lunaruiters en Valouweruiters zijn gefuseerd)

ponyonly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-25 08:46

verootjoo schreef:
Bij de Valunaruiters kun je accomodatielid worden en vrij de bak gebruiken.

(Lunaruiters en Valouweruiters zijn gefuseerd)

En hoe duur is het daar dan

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 08:50

Geen idee maar op zich hebben ze zoals hierboven gedeeld gewoon een website waar dat op staat :+

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 08:53

Staat gewoon op de site, 205 euro (per jaar neem ik aan)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 14:32

Elisa2 schreef:
ponyonly schreef:
Elisa2 schreef:

Op de website staat dat leden 7 dagen per week vrij kunnen rijden in beide bakken.

https://valunaruiters.nl/overons/

Nee 7 dagen klopt niet, de zondag mag er geen gebruik gebruik gemaakt worden van de bak. Dat was iig eerder altijd zo. De andere dagen wel, tenzij er wedstrijden zijn. Ook als er les is, is het niet altijd even handig omdat er mensen losrijden of uitstappen in de 20-40 bak.

Edit: plus, als je rijdend lid bent, ben je ook verplicht om een x aantal keer per jaar mee te helpen met oa wedstrijden, kantinedienst etc.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 14:45

Ik weet dat Sans Souci aan buren voor, ik dacht, 5eu per keer verhuurt.
Bij Stal Slemmer kon je in het verleden ook de bak huren, maar weet niet of zij dat nog doen.

Ik zou als ik jou was gewoon wat stallen in de buurt bellen om te vragen wat er mogelijk is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 15:26

Ik zou naar Valuna gaan, kun je gebruik maken van 2 rijbakken. Indien gewenst meerijden met de lessen en wedstrijden. Zou gewoon eens contact met ze opnemen of je ook verplicht bent te helpen als je alleen lid wil worden om van de rijbak gebruik te maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 16:08

Dat staat expliciet in hun reglement. Ik denk niet dat ze daar vanaf gaan wijken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 17:46

SusanH schreef:
Dat staat expliciet in hun reglement. Ik denk niet dat ze daar vanaf gaan wijken.

Dat is volgens de statuten alleen voor leden die lid zijn van de vereniging, niet voor de accommodatie-sponsor.

ponyonly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 17:39

Oké dus de Luna ruiters is voor mij niet echt een optie heb een beetje info gevraagd maar ik kan daar eigenlijk niet doen wat ik wil doen.

Ik beleer jonge paarden dus daar zit natuurlijk wel longeren bij en kopers die ze willen test rijden en dat mag dus niet.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 18:39

En bij kabeko Stables?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 18:43

ponyonly schreef:
Oké dus de Luna ruiters is voor mij niet echt een optie heb een beetje info gevraagd maar ik kan daar eigenlijk niet doen wat ik wil doen.

Ik beleer jonge paarden dus daar zit natuurlijk wel longeren bij en kopers die ze willen test rijden en dat mag dus niet.

Nee, dat gaat inderdaad niet op een vereniging. Ik denk dat je heel moeilijk zit bij de meeste stallen. Dan kun je het bijna nog beter bij een particulier met een bak vragen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 18:49

Denk überhaupt dat je weinig plekken gaat vinden waar je mag longeren in de bak. Meeste staleigenaren zijn daar niet blij mee. En bij geen een vereniging is het zo dat een niet lid er in de bak mag rijden. Kun je niet beter zelf klant worden op bijv een pensionstal waar je dit kan gaan doen? En dan een rij boxen huren waar je de pony's stalt die in de verkoop staan.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:02

Als Scherpenzeel te doen is voor je mag je wel contact met me opnemen dan kunnen we even sparren over wat je precies wil bij ons kan. En de mensen van stal Slemmer kan je gerust vragen of wat jij wil bij hun zou kunnen. Zijn hele aardige mensen die best met je mee willen denken en als t niet bij hen kan weten zij misschien ook nog wel iemand in de buurt. Er zijn een hoop rijbanen in deze omgeving dat zou toch moeten lukken..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:05

Slemmer heeft iig een goede longeerbak, daar heb ik tot ongeveer maart dit jaar nog gebruik gemaakt van de bak. Daarna is het paard kreupel geraakt, ik heb geen geluiden gehoord dat ze het niet meer wilde iig. Dat is dan wel in Ederveen. Wel een hele fijne bak!